Το νομοσχέδιο του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας που κατατέθηκε σήμερα στη Βουλή, προβλέπει την υποχρεωτική ανάμειξη βιοαιθανόλης στη βενζίνη αρχής γενομένης από το 2019 σε ποσοστό 1%.

Συγκεκριμένα, θεσπίζεται η υποχρέωση ανάμειξης της βενζίνης με βιοκαύσιμα και ειδικότερα με αυτούσια βιοαιθανόλη ή με βιοαιθέρες που παράγονται από αλκοόλες βιολογικής προέλευσης, με έναρξη το 2019 και πρόβλεψη για αύξηση της εν λόγω υποχρέωσης.

Η θέσπιση της υποχρέωσης αυτής, επισημαίνεται από το ΥΠΕΝ, έχει στόχο την περαιτέρω προώθηση της χρήσης ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές, μέσω της αύξησης συμμετοχής των βιοκαυσίμων στην τελική κατανάλωση ενέργειας στις μεταφορές, στο πλαίσιο της εθνικής και κοινοτικής πολιτικής σχετικά με τον υποχρεωτικό στόχο περί μεριδίου ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές 10% το 2020 και τη μείωση εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου.

Σύμφωνα με τη διάταξη, η συμμετοχή της αυτούσιας βιοαιθανόλης και της αλκοόλης βιολογικής προέλευσης επί του τελικού μείγματος βενζίνης θα είναι 1% το 2019 και 3,3% το 2020, ενώ από εκεί και πέρα το ποσοστό μπορεί να αυξάνεται με υπουργική απόφαση.

Η ανάμειξη θα γίνεται στις εγκαταστάσεις των διϋλιστηρίων ή των εταιρειών εμπορίας. Ήδη, όπως είναι γνωστό, εφαρμόζεται η υποχρεωτική ανάμειξη βιοντίζελ στο πετρέλαιο.

Το ΥΠΕΝ τονίζει ακόμη ότι το νομοσχέδιο στοχεύει στην ενθάρρυνση της χρήσης νέων προηγμένων βιοκαυσίμων που δεν παράγονται από εδώδιμες καλλιέργειες, ώστε να επιτευχθεί έως το 2020 υψηλότερο επίπεδο κατανάλωσης των βιοκαυσίμων αυτών. Ακόμα, προωθείται η βελτίωση των ελέγχων αναφορικά με την τήρηση των κριτηρίων αειφορίας των βιοκαυσίμων και των βιορευστών.

Περιλαμβάνονται, τέλος, διατάξεις σχετικά με τη δυνατότητα συμβολής της ηλεκτρικής ενέργειας που παρέχεται σε οδικά οχήματα καθώς και τη δυνατότητα συμβολής των βιοκαυσίμων που χρησιμοποιούνται στις αερομεταφορές στην υποχρέωση μείωσης των εκπομπών, ρυθμίσεις για την υποβολή της έκθεσης από ομάδα προμηθευτών και απαιτήσεις για την προσμέτρηση των μειώσεων των εκπομπών κατά το πρώτο στάδιο.

  • Γιώργος Βαρδου

    Για μένα που δεν ξέρω, θα έχει αυτό επιπτώσεις στη λειτουργία του κινητήρα, κλπ.;

    • anagnwsths

      Με 1% που στην πράξη θα είναι 0,00001 % δεν θα έχει την παραμικρή διαφορά.
      Για αυτή την απόφαση ταιρίαζουν τα εξείς:
      α) Οτι του φανεί του Λολοστεφανή
      β) Όλα τα ‘χε η Μαργιορή ο φερετζές της έλλειπε
      και το top
      γ) Δουλειά δεν είχε ο διά@λος γ@μο@σε τα παιδιά του

  • John

    Ότι να ‘ναι.

  • Lambros Gogolos

    Για τα ατομα που δεν ξερουν η βιοαιθανολη μεχρι και 10% που χρησιμοποιειται στην Αμερικη (Ε10) δεν χρειαζεται καμια μετατροπη στο αυτοκινητο. Θετικα της ειναι οτι βοηθα στην αυξηση οκτανιων στο μειγμα και οτι η καυση της ειναι πιο φιλικη για το περιβαλλον.

    • biiALFA

      τα αρνητικα ποια ειναι?

    • Lambros Gogolos

      1)Οτι οι καλλιεργησιμες εκτασεις που χρειαζονται για να παραγεις μεγαλες ποσοτητες ειναι μεγαλες και ουσιαστικα αφαιρεις εκτασεις απτις οποιες θα μπορουσαν να παραγουν φαγητο. Αυτο ειναι αρνητικο κυριως για χωρες που εχουν υποσιτισμο (εχουν κατηγορηθει ευρωπαικες χωρες που αγοραζουν βιοαιθανολη απο αφρικανικες χωρες).
      2) Ενω παραγει λιγοτερους ρυπους ως προς το διοξειδιο του ανθρακα που θελουν να μειωσουν οι χωρες προς το παρον, εχει αυξημενη εκπομη διοξειδιου του θειου (δημιουργει οξινες βροχες) και μονοξειδιου του ανθρρακα.
      3) H αιθανολη ειναι δυσκολο να ατμοποιηθει, κατι που δεν βοηθα να ξεκινησει η μηχανη σε πολυ κρυες θερμοκρασιες (νομιζω για Ελλαδα αυτο δεν ισχυει διοτι δεν φανουμε τοσο χαμηλες θερμοκρασιες).

    • biiALFA

      ευχαριστω

    • DJ_D

      Το θείο πως εμφανίζεται στο E10;

    • Lambros Gogolos

      Εχεις δικιο εκανα λαθος. Σε κανονικες συνθηκε η περιεκτικοτητα σε θειο ειναι χαμηλη. (Σε εργαστηριακες συνθηκες δεν εχει καθολου θειο). Παρ’ολα αυτα στην αμερικη προσπαθουν να μειωσουν το θειο που υπαρχει απ’τα φυτα αν και ειναι πολυ μικρη ποσοτητα ( <10ppm, δηλαδη 10 μορια για καθε 1.000.000 μορια της υπολοιπης αιθανολης ) Πηγή: http://ethanolproducer.com/articles/13513/sulfur-compounded-in-ethanol-regulations

    • redbull_junkie

      εκτος και αν μενεις φλωρινα…

    • Axon

      Νομίζω πως οι μεμβράνες των καρμπυρατέρ θα την ακούσουν με την βιοαιθανόλη…

  • Smartass

    Σίγουρα δεν θα υπάρχει πρόβλημα;;
    Γιατί στα πετρέλαια βάζουν ένα σωρό ματζούνια λόγω 7% βιοντίζελ;
    Το πλαστικό ντεπόζιτο του αυτοκινητικού μου, η πλαστική αντλία καυσίμου, τα μπεκ
    ποιος με διαβεβαιώνει ότι δεν θα την ακούσουν με την βιοαιθανόλη στην βετζίνα;
    Θα αρχίσουμε να βάζουμε και εμείς οι βενζινοκίνητοι ματζούνια στο ντεπόζιτο;

    • DJ_D

      Οι κατασκευαστές που πουλάνε αμάξια στην Ευρώπη θα σε διαβεβαιώσουν, μιας και οι ευρωπαϊκές προδιαγραφές βενζίνης από το 2004 επιτρέπουν μέχρι 10% αιθανόλη και προφανώς οι κατασκευαστές έχουν πάρει τα μέτρα τους. Όπως επίσης σε αρκετές χώρες η βενζίνη είναι ήδη E5 και δεν έχει έρθει η αποκάλυψη.

  • Mitsos Ribopaido

    Δεν υπαρχει κανενα προβλημα , το βιοντιζελ επεχει βεβαια μεγαλης αναλυσης. Καλυτερα ετσι να εχει και κανα οκτανιο γιατι εχει φαει νερακι το ντεποζιτο σας.. καργα

  • Ahilleas Tsikelis

    Παιδες ξεχνατε κατι σημαντικο.Η θερμογόνος δύναμη της βιοαιθανόλης είναι περίπου το 67% της θερμογόνου δύναμης της βενζίνης ανά μονάδα όγκου. Αυξηση κατανάλωσης λοιπον….μικρη.Κατα τα άλλα καμία διαφορά.

  • Banana Joe

    Θα κλάψουν πολλά μπουζί & αντλίες βενζίνης από το 2020 & μετά (btw έχουν ήδη αρχίσει & τοποθετούνται φίλτρα μικροσωματιδίων στα βενζινοκίνητα, στα πρότυπα των ντιζελοκίνητων), όταν η ανάμειξη του βιοκαυσίμου θα φτάσει το 6-7%. Για αυτό δε γίνονται όλα άλλωστε;

    • DJ_D

      Τι σχέση έχουν όλα αυτά μεταξύ τους ; …

    • anonymous_coward

      Ναι, αυτό περίμενε το Polo μου για να κάψει μπουζί/πολλαπλασιαστή… :S