Τρία σχεδόν χρόνια μετά την παρουσίαση της τέταρτης γενιάς του μεσαίου SUV της Kia, η κορεάτικη εταιρία μας δείχνει τη facelift έκδοση του. Εκτός από την ελαφριά αισθητική του ανανέωση, η σημαντικότερη προσθήκη στο Sportage είναι ο νέος diesel κινητήρας με ήπιο υβριδικό σύστημα, αποδεικνύοντας έμπρακτα ότι η εταιρία στηρίζει και πιστεύει το πετρέλαιο σαν καύσιμο, στέλνοντας σαφέστατο μήνυμα προς τον κόσμο και την υπόλοιπη αυτοκινητοβιομηχανία.

1Ήπιος υβριδικός diesel κινητήρας

Έχουν περάσει σχεδόν δέκα χρόνια από τότε που η Kia παρουσίασε την υβριδική της σειρά EcoDynamics. Σήμερα η κορεατική εταιρεία παρουσιάζει το επόμενο βήμα της. Πρόκειται για ένα εντελώς νέο σύστημα μετάδοσης κίνησης, όπου ο κινητήρας ντίζελ υποστηρίζεται από ένα ήπιο υβριδικό σύστημα. Το σύστημα ονομάζεται EcoDynamics + και το ανανεωμένο Sportage είναι πρώτο μοντέλο που το αποκτά, ενώ θα ακολουθήσει και το νέο Ceed.

2

Το ήπιο υβριδικό σύστημα της Kia χρησιμοποιεί μια γεννήτρια/μίζα 48 volt απόδοσης 14 ίππων, με το Sportage να κυκλοφορεί στην αγορά μέσα στο δεύτερο εξάμηνο του 2018. Σύμφωνα με την Kia, το EcoDynamics + διαθέτει SCR καταλύτη που συμβάλει στη μείωση των εκπομπών κατά 4% στον κύκλο δοκιμών WLTP.

Το σύστημα EcoDynamics+ έχει εξελιχθεί έτσι ώστε να εξασφαλίζει τη μεγαλύτερη δυνατή απόδοση των κινητήρων εσωτερικής καύσης στο δρόμο, χρησιμοποιώντας ηλεκτρική ισχύ που αποδίδεται και ανακτάται συνεχώς. Στη λειτουργία «κινητήρα» η μπαταρία εκφορτίζεται κατά την επιτάχυνση παρέχοντας επιπλέον ροπή στον κινητήρα και ενισχύοντας έτσι ελαφρώς τις επιδόσεις κατά την έντονη επιτάχυνση ή για να μειώσει το φορτίο του κινητήρα όταν η επιτάχυνση είναι πιο ήπια. Κατά την επιβράδυνση ή κατά την οδήγηση σε κατηφόρα ή πλησιάζοντας προς μια διασταύρωση το MSHG αλλάζει στη λειτουργία «γεννήτρια», ανακτώντας ενέργεια από το στρόφαλο προκειμένου να φορτίσει τη μπαταρία εν κινήσει.

Το σύστημα ελέγχεται από μια εξελιγμένη ηλεκτρονική μονάδα ελέγχου (ECU) που προσδιορίζει την πιο αποτελεσματική χρήση της διαθέσιμης ενέργειας. Η προσαρμογή της χρήσης είναι συνεχής, λαμβάνοντας υπόψη την υπολειπόμενη φόρτιση των μπαταριών του αυτοκινήτου.

Η ισχύς της μπαταρίας μπορεί επίσης να χρησιμοποιηθεί για την υποστήριξη μιας νέας λειτουργίας Stop & Start εν κινήσει. Εάν η μπαταρία έχει ικανή φόρτιση ο κινητήρας εσωτερικής καύσης απενεργοποιείται αυτόματα κατά την επιβράδυνση με ταχύτητα και κατά το φρενάρισμα. Το MHSG μπορεί να επανεκκινήσει τέλεια τον κινητήρα κάτω από όλες τις συνθήκες, όταν ο οδηγός πατήσει το πεντάλ του γκαζιού.

Το συγκεκριμένο ήπιο υβριδικό σύστημα να μπορεί να συνδυαστεί τόσο χειροκίνητο, όσο και με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, όσο και με σύστημα τετρακίνησης.

3Σχεδίαση

Περνώντας στο αυτοκίνητο, η Kia έδωσε τρεις φωτογραφίες της GT Line έκδοσης του μοντέλου, με τις αλλαγές να εντοπίζονται στον ελαφρώς ανασχεδιασμένο προφυλακτήρα και στην μετατόπιση των “ice cube” LED φώτων ημέρας από αυτόν μέσα στα -επίσης LED- φωτιστικά σώματα. H “tiger nose” μάσκα δεν έχει αλλάξει σχήμα, αλλά νέες είναι οι γρίλιες της, ενώ στο κάτω μέρος του προφυλακτήρα υπάρχουν ασημί προστατευτικά πλαστικά.

Ακόμα, το Sportage διαθέτει νέα σχέδια για τις ζάντες αλουμινίου, από 16 μέχρι 19 ίντσες, με τις τελευταίες να προσφέρονται αποκλειστικά στην GT Line έκδοση. Οι αλλαγές στο πίσω μέρος πρακτικά είναι ανύπαρκτες, καθώς εντοπίζονται στα ελαφρώς επανασχεδιασμένα χαμηλά φωτιστικά σώματα.

4

Στο εσωτερικό συναντάμε νέο τιμόνι και έναν ελαφρώς αλλαγμένο πίνακα οργάνων. Η Kia έχει προσθέσει νέες δίχρωμες (μαύρες και γκρι) ταπετσαρίες, ενώ νέα είναι και η οθόνη 8 ιντσών του συστήματος ενημέρωσης και ψυχαγωγίας.

5Κινητήρες

Μιλώντας για τους κινητήρες, ο 1.700άρης CRDi κινητήρας πετρελαίου αντικαθίσταται από τον νέο 1.600άρη CRDi (U3), και σύμφωνα με την εταιρία είναι ο πιο “καθαρός” που έχει κατασκευάσει ποτέ. Τον πρωτοείδαμε στο νέο Ceed και έχει σχεδιαστεί και εξελιχθεί έτσι ώστε να βρίσκεται κάτω από τα πολύ αυστηρά όρια των πιο πρόσφατων προδιαγραφών εκπομπής ρύπων Euro 6d. Ο 1.600άρης CRDi χρησιμοποιεί την ενεργή τεχνολογία ελέγχου των ρύπων Selective Catalytic Reduction (SCR), προκειμένου να περιορίσει σημαντικά την εκπομπή τους. Έτσι εκπέμπει πολύ λιγότερο διοξείδιο του άνθρακα, σωματίδια και NOx σε σχέση με παλαιότερους κινητήρες πετρελαίου της Kia.

Προσφέρεται σε δύο αποδόσεις 115 και 136 ίππων, με την ροπή να φτάνει τα 280 Nm, τις εκπομπές ρύπων -με βάση το νέο κύκλο μετρήσεων WLTP και όταν αυτός μετατραπεί στο νέο Ευρωπαϊκό κύκλο οδήγησης (NEDC)- αναμένεται να είναι μικρότερες των 120 γρ/χλμ.

6

Ο νέος EcoDynamics+ είναι 2,0-λίτρων με την απόδοση του να αγγίζει τα 184 άλογα. Η ελληνική εταιρία δέχεται ήδη παραγγελίες για το αυτοκίνητο, με τις παραδόσεις να γίνονται μέσα στο καλοκαίρι, το αργότερο τον ερχόμενο Σεπτέμβριο. Οι τιμές του ανανεωμένου Sportage δεν θα αλλάξουν από τις σημερινές, με την ακριβότερη GT Line έκδοση και το νέο 2-λίτρο υβριδικό πετρελαιοκινητήρα να κοστολογείται στα €42.500.

  • Chris

    Ωραίο το συστηματάκι αλλά τσιμπιμένο στα 42500!

  • Smartass

    Από το autoblog κατέβασα τις Προτεινόμενες Τιμές Λιανικής με Έκπτωση της ΚΙΑ.
    Το εύρος τιμών του Srortage είναι πολύ μεγάλο.
    Συγκεκριμένα για το 2.0 ντίζελ:
    2.0D 136hp 4×4 LX UPGRADE €27.990
    2.0D 136hp 4×4 AUTO LX UPGRADE €32.000
    2.0D 185hp 4×4 EX €34.500
    2.0D 185hp 4×4 GT LINE €36.500
    2.0D 185hp 4×4 AUTO EX €36.500
    2.0D 185hp 4×4 AUTO GT LINE €38.500
    Γιατί λοιπόν αναφέρεται μόνο η τιμή ποιος ακριβής έκδοσης του συγκεκριμένου μοντέλου στο άρθρο;;;;;;;
    Για να φανεί ότι είναι ακριβό;;;;;

    • TITΛΟΣ ΑΡΘΡΟΥ : Επίσημο: Kia Sportage facelift με ήπιο υβριδικό diesel κινητήρα
      τελευταια φραση στο αρθρο…..
      ”Οι τιμές του ανανεωμένου Sportage δεν θα αλλάξουν από τις σημερινές, με την ακριβότερη GT Line έκδοση και το νέο 2-λίτρο υβριδικό πετρελαιοκινητήρα να κοστολογείται στα €42.500.”

      δεν υπαρχει δρακος στο παραμυθι….ουτε γερμανοι που τα ακουμπανε στο autoblog…….

    • TITΛΟΣ ΑΡΘΡΟΥ : Επίσημο: Kia Sportage facelift με ήπιο υβριδικό diesel κινητήρα
      τελευταια φραση στο αρθρο…..
      ”Οι τιμές του ανανεωμένου Sportage δεν θα αλλάξουν από τις σημερινές, με την ακριβότερη GT Line έκδοση και το νέο 2-λίτρο υβριδικό πετρελαιοκινητήρα να κοστολογείται στα €42.500.”

      δεν υπαρχει δρακος στο παραμυθι….ουτε γερμανοι που τα ακουμπανε στο autoblog…….

    • LiLBLaZeR

      Μην ασχολείσαι καν. Ο καθένας βλέπει αυτά που θέλει.

    • η τιμή που αναφέρεται στο κείμενο αφορά το facelift μοντέλο, και την έμαθα μετά από επικοινωνία με τον εμπορικό διευθυντή της εταιρίας στην Ελλάδα, η οποία ήταν η μοναδική που μου έγινε γνωστή…
      ακόμα δεν έχει ανακοινωθεί ο επίσημος τιμοκατάλογος του ανανεωμένου μοντέλου, αλλά όπως γράφω στο κείμενο δεν θα υπάρχουν αλλαγές από το σημερινό μοντέλο!

  • Στέλιος Ναούμ

    Kouklaki alla akrivine kai auto gamoto (to 4×4 panta)

  • Bad Belmondo

    Αμαξάρα!! Εχει ακριβύνει αλλά είμαι σίγουρος ότι θα αξίζει!!
    Νομίζω όμως ότι έχει γίνει λάθος: ο νέος κύκλος είναι ο WLTP! Ο παλιός κύκλος ήταν ο NEDC, που γινόταν στο εργαστήριο και δεν ήταν ρεαλιστικός!