Ημέρα βγαλμένη από τα παλιά ήταν η σημερινή του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις 2018, καθώς για ακόμα μία φορά αποδείχθηκε ότι ο ταχύτερος οδηγός της ημέρας δεν είναι αυτός που προηγείται. Ο λόγος για τον Bruno Magalhaes, ο οποίος αρχικά οδήγησε με τακτική σημειώνοντας τον 3ο χρόνο στην εναρκτήρια Ειδική Διαδρομή της ημέρας, στο πρώτο πέρασμα από την «Νέα Άμφισσα». Στην επόμενη Ειδική («Δροσοχώρι 1») των 25,1 χλμ., και ενώ οι βασικοί του αντίπαλοι είτε αντιμετώπιζαν προβλήματα με ελαστικά (Brynildsen) είτε εγκατέλειπαν με σπασμένο ημιαξόνιο (Lukyanuk), επιτέθηκε κερδίζοντας την Ειδική. Έτσι ανέβηκε στην κορυφή.

Ο Πορτογάλος, διεκδικητής του Ευρωπαϊκού τίτλου, συνέχισε σε αντίστοιχο ρυθμό σημειώνοντας τον ταχύτερο χρόνο και στην Ειδική Παλαιοχώρι-Μενδενίτσα 1 των 22,5 χλμ. Ως αποτέλεσμα αύξησε τη διαφορά στα 53,7 δλ. από τον Grzyb που ακολουθούσε, επίσης με Skoda Fabia R5. Στο μεσημεριανό Service η ομάδα του Magalhaes αποφάσισε να προφυλάξει τη διαφορά «ψηλώνοντας» το αυτοκίνητο και επιλέγοντας σκληρή γόμα στα ελαστικά, με στόχο να περιορίσει την πιθανότητα κλαταρίσματος.

Η συνέχεια επιβεβαίωσε τη στρατηγική, καθώς ο Magalhaes οδήγησε προσεκτικά, απέφυγε τις πέτρες και τις ατυχίες και κέρδισε την τελευταία Ειδική της ημέρας. Σε συνδυασμό με το κλαταρισμένο ελαστικό του Grzyb στην ίδια Ειδική, απέκτησε διαφορά 1:04.07 από τον Herczig με Skoda Fabia R5, που πλέον του ακολουθεί.

Η Ειδική Διαδρομή που σαφέστατα έπαιξε το ρόλο της στη σημερινή έκβαση του αγώνα ήταν το πρώτο πέρασμα από το «Δροσοχώρι». Σε αυτήν την Ειδική εκτός των Brynildsen και Lukyanuk προβλήματα αντιμετώπισαν οι Protasov, Τσουλόφτας, Remmenik και Monteiro. Ο πλέον όμως άτυχος ήταν οι Nordgren με το Skoda Fabia R5, ο οποίος είχε δύο κλαταρισμένα ελαστικά και μία διαθέσιμη ρεζέρβα καθώς ήδη είχαν χρησιμοποιήσει μία ακόμα στην προηγούμενη Ειδική. Έτσι αναγκάστηκαν να εγκαταλείψουν.

Μία ακόμα σημαντική εγκατάλειψη ήταν αυτή του Αλέξανδρου Τσουλόφτα με το Citroen DS3 R5 λόγω σπασμένου ημιαξονίου στο δεύτερο πέρασμα από το «Δροσοχώρι». Ήταν ένα άδοξο τέλος για την προσπάθεια του νεαρού οδηγού από την Κύπρο, καθώς μέχρι τότε -και παρά τα προβλήματα που αντιμετώπιζε- βρίσκονταν στην 5η θέση της γενικής.

Κερδισμένοι από όλα αυτά ήταν ο Πολωνός Hubert Ptaszek και ο Κύπριος Σίμος Γαλαταριώτης, αμφότεροι με Skoda Fabia R5. Παρότι ξεκινούσαν μπροστά και είχαν τον άχαρο ρόλο να “»καθαρίζουν» το δρόμο, έμειναν μακριά από ατυχίες και προβλήματα και το τέλος του 2ου Σκέλους τους βρήκε στην 3η και 4η θέση. Βελτιωμένος σε κάθε Ειδική εμφανίζονταν ο Ιορδάνης Σερδερίδης, που τελικά κατάφερε να βρεθεί στην 7η θέση της γενικής και περιμένει την αυριανή ημέρα με αισιοδοξία, καθώς γνωρίζει πολύ καλά τις Ειδικές του τελευταίου σκέλους. Τρεις θέσεις πίσω του και πρώτος Έλληνας βρίσκεται ο Θέμης Χαλκιάς που συνήθισε το Skoda Fabia R5 με το οποίο αγωνίζεται για πρώτη φορά.

Στην κατηγορία ERC2 ο Tibor Erdi Junior με το Mitsubishi Lancer Evo X ακολούθησε αντίστοιχη τακτική με τον Magalhaes, απέφυγε τα προβλήματα, οδήγησε αλάνθαστα και πλέον απολαμβάνει μία διαφορά σχεδόν 1 λεπτού από τον Juan Carlos Alonso, επίσης με Mitsubishi Lancer Evo X.

Σημαντική επιτυχία είχαμε σήμερα από τον «El Nak Jr» με το Renault Clio R3 Maxi Evo που προηγείται στα δικίνητα αυτοκίνητα. Πίσω τους ακολουθούν οι Amittrajit Ghosh και Emma Falcon με Ford Fiesta και Citroen DS3 R3T αντίστοιχα.

1Πανελλήνιο Πρωτάθλημα: Ο Χαλκιάς επικεφαλής

Η εξοικείωση του Θέμη Χαλκιά και του Λεωνίδα Μαχαίρα με το Skoda Fabia R5, που τους επέτρεψε να ανεβάσουν σήμερα το ρυθμό τους, τους εξασφάλισε στο μεταξύ την πρωτοπορία και στον 3ο γύρο του Πανελλήνιου Πρωταθλήματος Ράλλυ Χώματος. Τους ακολουθεί ο Γιώργος Κεχαγιάς με τον Βασίλη Μπασιούκα, οι οποίοι ανέβασαν εντυπωσιακά το ρυθμό τους, ενώ οι Γιάννης Μπαντούνας και Κωνσταντίνος Σούκουλης έχασαν την επαφή τους με τους πρώτους χάρη και σε ένα κλατάρισμα.

Εξίσου ταχείς ήταν στο 2ο σκέλος και οι «El-Nak Jr.» και Ανδρέας Βίγκος, που μάλιστα προηγούνται στα δικίνητα και σε επίπεδο ERC. Ο Χρυσόστομος Καρέλλης, με το συνοδηγό του Ηλία Παναγιωτούνη, αντίθετα, είχαν σήμερα μια εξαιρετικά ατυχή στιγμή, καθώς μια σειρά από κλαταρίσματα τους ανάγκασαν να εγκαταλείψουν.

To EKO Ράλλυ Ακρόπολις 2018 ολοκληρώνεται την Κυριακή 3/06 με το τρίτο σκέλος, το οποίο περιλαμβάνει δύο επαναλαμβανόμενες Ειδικές Διαδρομές δυτικά και βόρεια της Λαμίας, τη Γραμμένη των 21,97 χλμ. και τη Δίβρη των 18,53 χλμ.

  • Efthfl

    Όντως ένα Ακρόπολις απ’ τα παλιά…Πάντως γι’ αυτό το Fabia θεωρείται το καλύτερο R5 αυτή τη στιγμή γιατί είναι το πιο σκληρό απ’ όλους τους ανταγωνιστές του, και είναι το μόνο που ήρθε πολλάκις στην Ελλάδα για δοκιμές πριν βγει στην παραγωγή.