1FP1

Ο Lewis Hamilton και η Mercedes αποτέλεσαν τον ταχύτερο συνδυασμό στα πρώτα ελεύθερα δοκιμαστικά του Βρετανικού Grand Prix. Ο Βρετανός στοχεύει μόνο στη νίκη εντός της πατρίδας του και ξεκίνησε δυνατά το 3ήμερο, όντας 367 χιλιοστά ταχύτερος από τον Valtteri Bottas, που ολοκλήρωσε το «1-2» για τη Mercedes.

Στην τρίτη θέση ο Sebastian Vettel, μισό δευτερόλεπτο μακριά από την κορυφή, αλλά αυτή πιθανότατα δεν είναι η πραγματική διαφορά στη δυναμική των δύο μονοθεσίων. Ο Daniel Ricciardo σημείωσε τον τέταρτο καλύτερο χρόνο, μπροστά από τους Kimi Raikkonen, Max Verstappen, Romain Grosjean, Sergio Perez, Esteban Ocon και τον Lance Stroll που συμπληρώνει την πρώτη δεκάδα. Ας δούμε τα κυριότερα από το FP1:

Ο ουρανός είχε λίγα σύννεφα και οι θερμοκρασίες διαμορφωνόταν στους 18°C στον αέρα και τους 33°C στην  άσφαλτο, στο ξεκίνημα της περιόδου. Οι οδηγοί δεν άργησαν να βγουν, ώστε να πραγματοποιήσουν το installation lap, για τον παραδοσιακό έλεγχο των συστημάτων, με την MCL33 του Alonso να έχει συσκευές μέτρησης των αεροδυναμικών πιέσεων μπροστά από τις εισαγωγές των sidepods.

Η RB14 του Ricciardo είχε επίσης παρόμοιες συσκευές μέτρησης των πιέσεων, φορώντας μάλιστα τη σκληρή γόμα, την οποία βλέπουμε για πρώτη φορά φέτος. Ο πρώτος γύρος ολοκληρώθηκε από τον Hartley, με τον χρόνο του να είναι στο 1:35.0, δηλαδή περίπου 9 δευτερόλεπτα μακριά από την περσινή pole position. Ο Verstappen ήρθε για το 1:30.8, την ώρα που όλο και περισσότερα μονοθέσια πατούσαν πίστα.

Τα δύο Ferrari γυρνούσαν με τη μέση γόμα, αλλά ήταν αρχικά λίγο πιο αργά από τον Verstappen που επίσης φορούσε τη μέση γόμα. Ο Ολλανδός ήταν στο 1:30.0, αλλά στη συνέχεια βελτίωσε σε 1;29.4, με τον δεύτερο Raikkonen να είναι πάνω από έξι δέκατα πιο πίσω. Ο Bottas είχε αφήσει κι αυτός τα pits, με τον τρίτο κινητήρα στην W09 του, αφού ο δεύτερος βγήκε για να ελεγχθεί από τους μηχανικούς και να χρησιμοποιηθεί ξανά στο Γερμανικό Grand Prix.

Έξοδος για τον Sirotkin, ο οποίος «σκούπισε» την αμμοπαγίδα της τελευταίας στροφής, καθώς προηγουμένως έχασε το πίσω μέρος. Ο Ρώσος συνέχισε, χωρίς μάλιστα να επιστρέφει στα pits. Με τη μέση γόμα και ο Bottas, που κινήθηκε στο 1:30.3 στον πρώτο του γρήγορο γύρο, όντας μόλις δύο χιλιοστά ταχύτερος από τον πέμπτο Vettel.

Ο Γερμανός ξεκινούσε νέο γρήγορο γύρο, με μοβ στο πρώτο κομμάτι, πράσινο στο δεύτερο, ωστόσο το τρίτο κομμάτι ήταν κακό, έτσι δεν υπήρξε βελτίωση στο 1:30.3. Έξω και ο Hamilton, στα 25 λεπτά από το ξεκίνημα. Εν τω μεταξύ, ο Raikkonen είχε πλησιάσει στα 17 χιλιοστά τον Verstappen, ωστόσο ο Bottas ερχόταν πολύ γρήγορα.

Ο Φινλανδός σημείωσε μοβ στα δύο πρώτα κομμάτια, αλλά το τρίτο sector δεν ήταν όπως θα το ήθελε, με αποτέλεσμα το 1:29.8. Αντίθετα, ο Vettel πέρασε στην κορυφή, με 1:29.2, ενώ ο Hamilton ήταν πολύ αργός αρχικά, αφού δεν κατέβηκε το 1:40. Στη συνέχεια, ο Βρετανός πέρασε στην πέμπτη θέση, με 1:29.7, γράφοντας μοβ στο πρώτο κομμάτι.

Ο Πρωταθλητής έγινε ο πρώτος οδηγός που κατέβηκε το 1:29, στα 35 λεπτά από το ξεκίνημα, γράφοντας και πάλι μοβ στο πρώτο κομμάτι. Ο χρόνος του ήταν στο 1:28.9, δηλαδή τρία δέκατα πιο γρήγορος από αυτόν του δεύτερου Vettel, ο οποίος βρισκόταν στα pits. Ο Ricciardo είχε μια μικρή έξοδο, με τον Αυστραλό να πατάει στη σκληρή γόμα.

Η δράση είχε μειωθεί αρκετά σ’ εκείνο το σημείο, αφού οι οδηγοί έπρεπε να επιστρέψουν ένα σετ ελαστικών εντός των πρώτων 40 λεπτών του FP1. Όλα τα μονοθέσια γύρισαν στα pits, προκειμένου να φορέσουν νέα ελαστικά και να προετοιμαστούν για το δεύτερο μισό, ίσως και με κάποιες αλλαγές στο set-up.

Η σιωπή έσπασε από τον Gasly, με τον Alonso να τον ακολουθεί, όπως και άλλα μονοθέσια στη συνέχεια. Ο Bottas βγήκε με τη μαλακή γόμα και το αποτέλεσμα ήταν να γράψει αμέσως το 1:28.1, με μοβ σε όλα τα κομμάτια. Ο Hamilton θέλησε να κινηθεί ακόμα πιο γρήγορα, αλλά ήταν τελικά 10 χιλιοστά πιο αργός από τον team-mate του, με τη μαλακή, φυσικά, γόμα.

Όλο και περισσότεροι έβγαιναν με τη μαλακή γόμα, έτσι βλέπαμε συνεχή βελτίωση των χρόνων και αλλαγή θέσεων. Ο Grosjean ανέβηκε στην πέμπτη θέση, ένα δέκατο πίσω από τον Vettel, ο οποίος συνέχιζε να βρίσκεται στα pits. Ο Verstappen πήρε την τρίτη θέση, αλλά δεν κατάφερε να κατέβει το 1:29. Βέβαια, ο Ολλανδός είχε τη μέση και όχι τη μαλακή γόμα στην RB14.

Εικονικό Αυτοκίνητο Ασφαλείας στα 30 λεπτά για το τέλος. Υπεύθυνος ο Grosjean, ο οποίος έχασε τον έλεγχο της VF-18 στις πρώτες στροφές, με αποτέλεσμα να προκαλέσει εκτεταμένες ζημιές στο αμερικανικό μονοθέσιο. Ο Γάλλος δεν κατάφερε να κλείσει το DRS, με αποτέλεσμα οι αναπηδήσεις να τον στείλουν εκτός πίστας.

Ο Ricciardo έβαλε τη μαλακή γόμα και μπήκε ανάμεσα στις Mercedes, με το 1:28.1. Βέβαια, ο Bottas ήταν σχεδόν τρία δέκατα ταχύτερος από τον Αυστραλό, ενώ στη συνέχεια ο Hamilton βελτίωσε σε 1:27.4, για να περάσει στην πρώτη θέση, δείχνοντας την ταχύτητα της W09. Ο Vettel ξεκινούσε νέο γρήγορο γύρο από την έκτη θέση, με τη μαλακή γόμα, μα ο Γερμανός δεν μπορούσε να χτυπήσει τον Hamilton, αφού ήταν μισό δευτερόλεπτο πιο αργός από τον Βρετανό, στο 1:27.9.

Έξοδος και για τον Raikkonen τις τελευταίες στροφές, ο οποίος ήταν αρκετά επιθετικός με τα kerbs, χάνοντας στη συνέχεια το πίσω μέρος. Ο Φινλανδός κατάφερε να συνεχίσει δίχως προβλήματα. Ο Alonso ξέφυγε επιτέλους από την τελευταία θέση, ανεβαίνοντας 18ος, δύο θέσεις πίσω από τον Vandoorne, κάτι που δείχνει ότι μόνο εύκολο δε θα είναι το 3ήμερο για τη βρετανική ομάδα.

Ο Verstappen βελτίωσε την επίδοσή του και άνοιξε τη διαφορά από τον Grosjean στο ένα δευτερόλεπτο, με τις κορυφαίες τρεις ομάδες να είναι και πάλι μόνες τους. Σε ρηχά νερά και οι δύο Renault, με τον Sainz να είναι στην 15η θέση και τον Hulkenberg στην 17η.

Είχαμε περάσει στα τελευταία λεπτά και ο Verstappen πάρκαρε την RB14 του στην ευθεία εκκίνησης τερματισμού. Αυτό προκάλεσε το καθεστώς του Εικονικού Αυτοκινήτου Ασφαλείας, ώστε να απομακρυνθεί το αυστριακό μονοθέσιο από το σημείο. Προτού σταματήσει, ο Verstappen ανέφερε πρόβλημα στο κιβώτιο. Το χρονόμετρο μηδενίστηκε δίχως να συμβεί κάτι άξιο λόγου.

Το FP2 θα ξεκινήσει στις 16:00 ώρα Ελλάδας.

2Αποτελέσματα

3Τα highlights

  • an0nymouS

    οι διπλοι καθρέφτες στον χάμιλτον τι φάση;;; ..

    να υποθέσω θέλουν να εκμεταλλευτούν κάτι στο αεροδυναμικό κομμάτι και βρήκαν αυτό το τρικ για να μη βγει παράνομο?! …