Η Ferrari έχει καταθέσει στο γραφείο ευρεσιτεχνίας κάτι το εντελώς διαφορετικό από αυτό που θα περίμενε ποτέ κανείς από την ιταλική εταιρία παραγωγής ονείρων.

Συγκεκριμένα, η Ferrari έχει καταχωρήσει τα σχέδια ενός τετρακύλινδρου βενζινοκινητήρα που κάνει χρήση ηλεκτρικού turbo. Τα σχέδια αποκαλύπτουν πως ο κινητήρας διαθέτει μια φτερωτή στο σύστημα εξαγωγής των καυσαερίων, η οποία κινείται από αυτά και δεν συνδέεται μηχανικά με την πλευρά του συμπιεστή του turbo. Η τουρμπίνα αυτή δίνει ενέργεια σε μια ηλεκτρική γεννήτρια, με την ενέργεια να αποθηκεύεται σε μια μπαταρία και στη συνέχεια να ανακατευθύνεται σε έναν ηλεκτροκινητήρα που δίνει κίνηση τόσο στους τροχούς, όσο και σε ένα ηλεκτρικό turbo που αυξάνει την ροή του αέρα στον κινητήρα.

Όλα τα παραπάνω, εκτός του ότι μειώνουν το turbo lag, συμβάλλουν και στη βελτίωση του παραγόμενου ήχου. Πως; Όσο γρηγορότερα περιστρέφεται η φτερωτή στην εξάτμιση, τόσο πιο υψίσυχνος είναι ο ήχος που παράγεται από αυτή. Μάλιστα, η ταχύτητα περιστροφής της φτερωτής μπορεί να ρυθμιστεί έτσι ώστε να παράγεται ο επιθυμητός ήχος αναλόγως των στροφών περιστροφής του κινητήρα.

Στο δίπλωμα ευρεσιτεχνίας της, η Ferrari προσθέτει ένα επιπλέον χαρακτηριστικό στο σύστημα. Ένα μικρόφωνο στην καμπίνα θα παρακολουθεί τον ήχο στο χώρο των επιβατών, με μια ηλεκτρονική μονάδα ελέγχου να αποφασίσει τον βέλτιστο θόρυβο στην καμπίνα, τροποποιώντας το ηλεκτρικό turbo ώστε αυτό να παράγει τον κατάλληλο ήχο για τους επιβάτες. Αναλόγως με τις συνθήκες οδήγησης, αυτό μπορεί στην πραγματικότητα να κάνει το ηλεκτρικό turbo λιγότερο λειτουργικά αποδοτικό, αλλά έχει το πλεονέκτημα της δημιουργίας ενός πιο ελκυστικό ήχου.

Η συγκεκριμένη διάταξη θα μπορούσε να λειτουργήσει εξίσου καλά ακόμη και σε εξακύλινδρους, σε V8, σε V10 αλλά και σε V12 κινητήρες.

  • gv

    αυτα ειναι!

  • teddy boy

    Καινοτομίες απευθείας απο την F1!

  • Christos F4

    Τετρακυλινδρο η εταιρεία ονείρων ;; και μάλιστα ένας regular κινητήρας που θα τον κοστολογισουν χρυσό;; ετοιμάζεται και τζηπ, πέφτουν ένα ένα όλα τα προπύργια της αυθεντικής οδήγησης στο βωμό της διαφήμισης και προώθησης

    • Anestis Genk

      Μάλλον είναι μισός V8 για το case study.

    • Christos F4

      Λανσαρει όμως μία τεχνολογία που δεδεν έχει σχέση με την αρχιτεκτονική του ν8 ο οποίος δεν έχει ηλεκτρική τουρμπίνα

    • Sciroccakias

      Δυστυχώς θα δούμε πολλά πράγματα που δεν μας αρέσουν από τέτοιες μυθικές αυτοκινητοβιομηχανίες… Μάνι μάνι τούρμπο αλλά και υβριδικό μοντέλο έχει ήδη αν και ορκιζόντουσαν χρόνια για το αντίθετο! Θα έρθουν και SUV, αμιγώς ηλεκτρικά, και άλλα πολλά.. Δυστυχώς!

    • Christos F4

      Όλα στο βωμό του κέρδους κύριοι. Εδώ η άλφα έβγαλε τζιπ κι ετοιμάζεται και για μεγαλύτερο και Η λαμπο δέχθηκε να γίνει θετο αδερφάκι ενός q7. Τα χειρότερα έρχονται…

    • Sciroccakias

      Καλά ok, ας μη γινόμαστε και υπερβολικοί.. Μια χαρά είναι το Stelvio και ικανότατο, και στο κάτω κάτω για την Alfa Romeo μιλάμε.. Από Ferrari & Lamborghini είναι που δεν τα περιμένεις! Κανονικά ούτε η Porsche θα έπρεπε να ασχολείται με SUV αλλά τα οικονομικά αποτελέσματα δείχνουν ότι αυτά γεμίζουν τα ταμεία τους.

  • Anestis Genk

    χμμμ, εγώ νόμιζα πως δεν θα έχει στρόβιλο, παρά μόνο συμπιεστή, αλλά έχει τον στρόβιλο για ηλεκτροπαραγωγή.
    Κάτι που με κάνει να σκέφτομαι την mazda που σκέφτεται να βάλει τον Wankel για γεννήτρια.
    Και σε συνδυασμό με τα μικρόφωνα κτλ διαβλέπω πως θα καταργήσουν τα θερμικά μοτέρ αλλά θα έχουν μεγάφωνα για να ακούγονται σαν θερμικά και προγράμματα ώστε η απόδοση της ροπής να θυμίζει θερμικό μοτέρ κι όχι ηλεκτρικό.