Στις 15 Σεπτεμβρίου, συμπληρώνονται 11 χρόνια από το τραγικό δυστύχημα με ελικόπτερο που στέρησε τη ζωή στον ίσως αγαπημένο οδηγό rally όλων των εποχών, τον Colin McRae. Ανάμεσα στους επιβαίνοντες που βρήκαν τραγικό θάνατο, ήταν ο 5-χρονος γιος του, ο Johnny, και δύο οικογενειακοί φίλοι.

Εμείς, όμως, θα γυρίσουμε το χρόνο 26 χρόνια πίσω σε μια μάλλον άγνωστη ιστορία, με τον ήρωα μας να βγαίνει για λίγο “έξω από τα νερά του” και να δοκιμάζει την τύχη του, έστω και σαν wild card, στους δύο αγώνες του BTCC που έλαβαν χώρα στην πίστα του Knockhill, στην Σκωτία. Το Βρετανικό Πρωτάθλημα Τουρισμού επισκεπτόταν τον Ιούλιο εκείνης της χρονιάς για πρώτη φορά τη συγκεκριμένη πίστα και ήδη αρκετές ομάδες στο BTCC είχαν μια επιπλέον θέση στο δυναμικό τους για κάποιον οδηγό που θα ήθελε να δοκιμάσει την τύχη του στο απαιτητικό BTCC.

Eκείνη την περίοδο, ο πιο γνωστός McRae ήταν ο πατήρ Jimmy, πρωταθλητής 5 φορές Μ.Βρετανίας και ο γιος του έκανε δειλά δειλά τα πρώτα του βήματα στο WRC, με σποραδικές εμφανίσεις στο παρελθόν, αλλά με τη μεγάλη ευκαιρία να του παρουσιάζεται με την πρόταση του David Richards, ο οποίος, εντυπωσιασμένος από τις ικανότητες του Colin, πήρε την απόφαση να τον φέρει στην ομάδα του, την Prodrive, που προετοίμαζε τα αυτοκίνητα της Subaru το 1991. Η επιλογή, βέβαια, αρχικά έμοιαζε ως ρίσκο,  αφού ο Σκοτσέζος είχε κυρίως εμπειρία από τα πρωταθλήματα στη Γηραιά Αλβιόνα. Ο Colin δε θα τον απογοητεύσει όμως. Αρχικά αγωνιζόμενος με το Legacy στο πρωτάθλημα της Μ.Βρετανίας για να αποκομίσει περισσότερα χιλιόμετρα στις ειδικές διαδρομές για να ενταχθεί αργότερα σε πλήρη συμμετοχή στο WRC, κατέκτησε με τον συνοδηγό του Derek Ringer to 1991 το πρωτάθλημα Μ.Βρετανίας.

Η ταχύτητα του Colin στις ειδικές διαδρομές ήταν αδιαμφισβήτητη, αλλά η πρόταση του Richards να οδηγήσει την τρίτη BMW 318is της Prodrive στο Knockhill φάνταζε ριψοκίνδυνη, με την ομάδα να είχε ως κυρίως οδηγούς τους Tim Sugden και Alain Menu. Άραγε, θα μπορούσε να λάμψει το άστρο του McRae και στις πίστες;

Βέβαια, ο Colin αντιμετώπισε όλο το θέμα μάλλον περισσότερο επιφανειακά, καθώς, όπως ήταν αναμενόμενο, είχε το μυαλό του στραμμένο στο WRC και τη Subaru.

Δεν έδωσα πολύ μεγάλη προσοχή, καθώς τότε ήμουν συγκεντρωμένος στα rallies.

Eπρόκειτο να συμμετέχω σε μερικούς αγώνες του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλι με τη Subaru, και γι ‘αυτό ήμουν ενθουσιασμένος.

Ήταν τέτοια η “επιπολαιότητα” του Colin, που ούτε καν οδήγησε την 318is, παρά μόνο μία μέρα πριν τις δοκιμές στο Knockhill. Ενώ οι ομόσταυλοι Sudgen και Menu πάσχιζαν να συλλέξουν παραπάνω πληροφορίες όσον αφορά τη χρήση του ABS στα αυτοκίνητά τους, ο Colin, κυνικά τους έλεγε ότι μπορούσαν να φρενάρουν όπου και όπως θέλουν, όταν οι τελευταίοι διαμαρτύρονταν ότι δεν μπορούσαν να φρενάρουν στα σημεία της πίστας με τις πολλές αναπηδήσεις. Διαφορετικοί οδηγοί, διαφορετικές προσεγγίσεις. Λογικό.

Ωστόσο, o Colin ζήτησε να απενεργοποιηθεί το ABS στο δικό του αγωνιστικό, ώστε να μπορεί να σημειώσει καλύτερους χρόνους και ο τότε αγωνιστικός διευθυντής της BMW και μετέπειτα της Subaru Tom Hunt θυμάται ότι ο Colin, μετά από 3 γύρους μόλις, κατέληξε με την BMW εκτός πίστας.

Ο Colin γνώρισε την πίστα διότι είχε αγωνιστεί κατά το παρελθόν με αυτοκίνητα και μοτοσυκλέτες και η εμπειρία του αποτελούσε τον “άσσο στο μανίκι του”, αφού πολλοί οδηγοί του BTCC αγωνίζονταν στο Knockhill για πρώτη φορά. Ο Colin “έγραψε” τον 15ο χρόνο στα δοκιμαστικά και τερμάτισε στην αξιοπρεπέστατη 8η θέση στον πρώτο αγώνα.

Ο δεύτερος αγώνας πραγματοποιήθηκε υπό βροχή και ο Colin ήταν αρκετά γρήγορος. Τόσο γρήγορος, ώστε καταδίωκε για πολλούς γύρους τον Matt Neal με την Μ3 Ε30, ο οποίος ήταν ταχύτερος στις ευθείες, αλλά πιο αργός στις στροφές. Ο Colin κόλλησε από πίσω του, με συνέπεια απλά να πετάξει τον Neal εκτός πίστας, καταστρέφοντας τον αγώνα του. Η ιστορία μας κλείνει με τον εξοργισμένο Neal, αλλά και το πιο εξοργισμένο πατέρα του, Steve, να ψάχνουν τον Colin στα pits να διευθετήσουν το περιστατικό με “πολιτισμένο” τρόπο. Ο αγώνας έδειξε άδοξα για τον McRae μετά τον αποκλεισμό του από τους αγωνοδίκες, αλλά δεν τον επηρέασε καθόλου. Στο τέλος της χρονιάς, θα αναδειχθεί για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά πρωταθλητής Μ.Βρετανίας, κάνοντας μάλιστα το 6/6.

Η πολύ μικρή παρένθεση του BTCC έκλεισε, το μεγάλο κεφάλαιο που λεγόταν “WRC” άνοιγε για τον 24-χρονο τότε Colin Steele McRae.