Αυτό τουλάχιστον άφησε να να εννοηθεί σε πρόσφατη συνέντευξη του ο επικεφαλής του R τμήματος της γερμανικής εταιρίας, Jost Capito. Χαρακτηριστικά είπε:

Εάν κάνουμε ένα R ηλεκτρικό αυτοκίνητο, τότε θα πρέπει να είναι ένα σωστό R, αλλιώς δεν θα είχε νόημα. Έχουμε μια ιδέα, βασισμένη σε ό,τι συμβαίνει στους αγώνες και στην παραγωγή, αλλά δεν έχουμε καθορίσει ακόμα μια ημερομηνία. Η ανάπτυξη [της τεχνολογίας των ηλεκτρικών] είναι πολύ γρήγορη που κάθε μήνα έχετε αλλαγές. Σε κάποιο σημείο, πρέπει να πείτε: αυτό είναι αυτό που θέλουμε, καθορίστε το και φτιάχτε το.

Μεγάλη σημασία έχει η Volkswagen να αποφασίσει ποια από τα μοντέλα της ID οικογένειας θα είναι τα πρώτα που θα αποκτήσουν R εκδόσεις. Ένας εύκολος τρόπος για να αποφασίσει είναι να βρει ποιο μοντέλο θα προσφέρει τον καλύτερο συμβιβασμό μεταξύ απόδοσης και καθημερινής χρηστικότητας, με το πιό πιθανό να είναι το I.D. ή το I.D. Crozz SUV.

Η γερμανική εταιρία θα εκμεταλλευτεί την εμπειρία που αποκόμισε από την συμμετοχή της στην ανάβαση του Pikes Peak, με το I.D. R Pikes Peak, με τον επικεφαλής της Volkswagen Motorsport, Sven Smeets, να δηλώνει:

Το project αυτό ήταν μια επίδειξη του τι θα είναι η οικογένεια των ID, και τι θα κάνει ένα ηλεκτρικό R στο μέλλον. Η ιδέα μας ήταν να πείσουμε τους ανθρώπους ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν είναι βαρετά. Μπορούν να είναι πολύ συναισθηματικά, και το έχουμε αποδείξει.