Κατά καιρούς βλέπουμε πολλές άγνωστες εταιρίες να έρχονται στην επικαιρότητα με έναν και μοναδικό σκοπό: να “χτυπήσουν” την Tesla, το ορόσημο των ηλεκτρικών αυτοκινητοβιομηχανιών. Για κάποιες από αυτές τις εταιρίες συνεχίζουμε να μαθαίνουμε νέα τους, ενώ κάποιες άλλες “πνίγονται” στις οικονομικές δυσκολίες που βρίσκουν μπροστά τους.

H επενδυτική εταιρία NIO Capital ισχυρίζεται ότι μόνο το 1% των εταιρειών παραγωγής ηλεκτρικών οχημάτων της Κίνας θα έχει μακροπρόθεσμη λειτουργία. Προφανώς ο κύριος λόγος της αποτυχίας στις 99% των περιπτώσεων είναι το τεράστιο κόστος που συνεπάγεται το στήσιμο από την αρχή μιας τέτοιας εταιρείας.

Αν το όνομα NIO Capital σου λέει κάτι, δεν έχεις άδικο, καθώς αποτελεί ένα venture capital fund της κινέζικης startup ηλεκτρικών οχημάτων NIO. Σήμερα 487 εταιρίες παραγωγής ηλεκτρικών οχημάτων έχουν την έδρα τους στη Κίνα, με το κινεζικό κράτος να έχει χρηματοδοτήσει τις συγκεκριμένες εταιρίες μέσω επιχορηγήσεων με 15 δισ. δολάρια, ενώ ετοιμάζει επιπλέον χρηματοδοτήσεις 47 δισ. δολαρίων.

Η Κίνα το 2015 είχε παρουσιάσει το σχέδιο “Made in China 2025” το οποίο έχει ως στόχο να προωθήσει την “εγχώρια κυριαρχία και την παγκόσμια ανταγωνιστικότητα” σε 10 τομείς. Το σχέδιο περιλαμβάνει ηλεκτρικά οχήματα, με αρκετές από τις εταιρίες αυτές να συνεργάζονται με μεγάλους κατασκευαστές αυτοκινήτων από τον υπόλοιπο κόσμο.

Σε πέντε χρόνια από σήμερα, όμως, η NIO και η Byton είναι πιθανότατα αυτές που θα επιζήσουν.

Η NIO μάλιστα ανακοίνωσε σήμερα πως θα μπει στο χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης μέσω αρχικής δημόσιας προσφοράς, ύψους 1,8 δισ δολαρίων.