Έχουν περάσει σχεδόν πέντε μήνες από το τελευταίο κείμενο για το Michelin CrossClimate+, και από τότε το αυτοκίνητο έχει διανύσει σχεδόν 13.000 χλμ., καθώς πλέον το οδόμετρο “γράφει” 101.554 χλμ. Όπως πιθανώς θυμάσαι –από τα προηγούμενα άρθρα– η γαλλική εταιρία τοποθέτησε πέρσι αρχές Αυγούστου σε ένα Renault Clio μια τετράδα του CrossClimate+, με το αυτοκίνητο να είχε τότε 70.917 χλμ., σε μια άκρως διαδεδομένη διάσταση για τα μοντέλα του b-segment, 195/55 με τροχούς 16 ιντσών.

Το φετινό καλοκαίρι ήταν ιδιαίτερα “περίεργο”, κυρίως στην Αττική, καθώς υπήρχαν αρκετά μεγάλες διακυμάνσεις στην θερμοκρασία, καθώς επίσης και έντονες βροχοπτώσεις. Αν σε αυτό προσθέσεις και την ποιότητα της ασφάλτου στους δρόμους, όπου στην πλειοψηφία είναι μέτρια, καταλαβαίνεις πολύ καλά ότι χρειάζεται να έχεις ένα ελαστικό που να συμπεριφέρεται άψογα ανά πάσα στιγμή.

Να θυμίσω ότι το CrossClimate+ της Michelin είναι το μοναδικό θερινό ελαστικό με πιστοποίηση χειμερινού, που το καθιστά ιδανικό για χρήση σε όλες τις καιρικές συνθήκες. Με αυτό τον τρόπο, έχεις ήσυχο το μυαλό σου είτε μένεις στην Κρήτη με ελάχιστα χλστ. ετήσιας βροχόπτωσης, είτε μένεις στην Αλεξανδρούπολη, που οι βροχές είναι καθημερινό φαινόμενο, είτε ταξιδεύεις στην Ευρώπη τους χειμερινούς μήνες που απαιτείται δια νόμου η χρήση χειμερινών ελαστικών.

Το CrossClimate+ δεν ανήκει στην κατηγορία των all season ελαστικών, καθώς αυτά υστερούν στις επιδόσεις το καλοκαίρι, κάτι που στην προκειμένη περίπτωση δεν ισχύει, καθώς αυτό δεν κάνει κανένα συμβιβασμό κατά τους καλοκαιρινούς μήνες.

Αυτό απεδείχθη περίτρανα τους προηγούμενους μήνες, και παρότι η θερμοκρασία του οδοστρώματος ξεπερνούσε τους 50-60 βαθμούς, τα ελαστικά είχαν άψογη συμπεριφορά, και κυρίως χωρίς να “κουράζονται” γρήγορα. Ταυτόχρονα με τις πολλές βροχές που έπεσαν στην Αττική -κυρίως κατά τον μήνα Ιούλιο- έχεις πάντα ήσυχο το κεφάλι σου. Και αυτό γιατί μία από τις κύριες λειτουργίες του ελαστικού είναι να μπορεί να αποστραγγίζει το νερό από το πέλμα κατά την οδήγηση σε βρεγμένο έδαφος.

Επίσης, μετά από 31.000 χλμ. που “έγραψε” το αυτοκίνητο τον τελευταίο χρόνο, τα ελαστικά δείχνουν να έχουν μεγάλη διάρκεια ζωής, προσφέροντας σου την ίδια συμπεριφορά από το πρώτο μέχρι το τελευταίο χιλιόμετρο. Με απλές δοκιμές μπορείς να διαπιστώσεις ότι το βάθος πέλματος δεν αποτελεί το μοναδικό δείκτη για την επίδοση στο φρενάρισμα σε βρεγμένο οδόστρωμα, καθώς πολλά ελαστικά με βάθος πέλματος μέχρι το νόμιμο όριο, έχουν την ίδια ή και καλύτερη επίδοση με ορισμένα νέα ελαστικά. Έτσι, φαίνεται ότι η ασφάλεια δεν εξαρτάται από τη φθορά (όσο αυτή είναι εντός του νόμιμου ορίου) αλλά συνολικά από τη δομή, τη σύσταση και την ποιότητα του ελαστικού.

Πρόσφατα, υπήρξαν συζητήσεις σε ευρωπαϊκό επίπεδο σχετικά με ανάγκη μεταβολής του νόμιμου ορίου αλλαγής ελαστικών, από 1,6 χιλιοστά σε 3 χιλιοστά. Ωστόσο, αυτές οι δοκιμές απέδειξαν ότι η υποτιθέμενη ανάγκη για αλλαγή στα 3 χιλιοστά είναι μύθος, δεν έχει επιστημονική βάση και θα επέφερε σημαντικές οικονομικές απώλειες για τους καταναλωτές, ενώ θα ζημίωνε και το περιβάλλον.

Κλείνοντας, σε ό,τι αφορά τις επιδόσεις για αντίσταση στην κύλιση, που επηρεάζει την οικονομία καυσίμου, είναι αντίστοιχο με ένα premium καλοκαιρινό ελαστικό. Έχοντας στο μυαλό ότι λειτούργησε σε καθημερινή βάση ο αυτόματος κλιματισμός, η μέση κατανάλωση έχει ανέβει ελάχιστα και είναι πλέον στα 4,8 λίτρα/100 χλμ., κάτι που τελικά αποδεικνύει ότι η τοποθέτηση τους δεν επηρεάζει την κατανάλωση.

Το CrossClimate+ είναι διαθέσιμο για ζάντες από 15 μέχρι 18 ίντσες, ενώ υπάρχει και το CrossClimate SUV.

  • Spider

    Υπάρχει CrossClimate+ και CrossClimate ???
    Επειδή βλέπω σε διάφορα ηλεκτρονικά καταστήματα και CrossClimate σε διαστάστεις για ζάντες 14 ιντσών..

    • Βασιλης Βασιλειος

      Καλησπέρα σωστά Crossclimate για 14″. Για 15″-18″ λέγεται Crossclimate + και για SUV λέγεται Crossclimate Suv.