Μια ομάδα επενδυτών της VW ζητούν από την γερμανική εταιρία χρηματικές αποζημιώσεις ύψους 9,2 δισ. ευρώ, στο πλαίσιο των ζημιών που υπέστησαν από το Dieselgate. Η εκδίκαση της υπόθεσης θα ξεκινήσει την επόμενη εβδομάδα, με 1.670 επενδυτές να αξιώνουν αποζημίωση από τη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία.

Οι μέτοχοι κατηγορούν τη VW ότι απέτυχε να τους ενημερώσει εγκαίρως για το εύρος του σκανδάλου, το οποίο μέχρι στιγμής έχει στοιχίσει στην αυτοκινητοβιομηχανία 27,4 δισ. ευρώ.

Οι ενάγοντες υποστηρίζουν ότι αν η VW τους είχε προειδοποιήσει για το dieselgate πριν από την ανακοίνωση του σκανδάλου από τους ρυθμιστικούς φορείς, τον Σεπτέμβριο του 2015, οι θεσμικοί επενδυτές ενδεχομένως να είχαν αποφύγει μέρος των απωλειών που επέφερε το σκάνδαλο.

Η αυτοκινητοβιομηχανία, πάντως, από τη μεριά της υποστηρίζει ότι η ανακοίνωση της παραβίασης από τις ρυθμιστικές αρχές των ΗΠΑ δεν ήταν ανάλογη με πώς χειρίστηκαν παρόμοιες υποθέσεις που αφορούσαν άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες. Όπως υποστηρίζει, επειδή άλλοι κατασκευαστές είχαν καταλήξει σε συμφωνία για την εξαπάτηση σε ό,τι αφορά τις εκπομπές ρύπων χωρίς να προηγηθεί ειδοποίηση παραβίασης από τις ρυθμιστικές αρχές και δεδομένου ότι η VW βρισκόταν σε συζητήσεις με τις ρυθμιστικές αρχές των ΗΠΑ για την επίτευξη συμβιβαστικής λύσης-συμφωνίας, το ΔΣ της εταιρείας δεν θεώρησε αναγκαία την ενημέρωση των επενδυτών.

Το σκάνδαλο χειραγώγησης των εκπομπών ρύπων μέσω παράνομου λογισμικού σε 11 εκατ. αυτοκίνητα της VW, ήρθε στο φως της δημοσιότητας τον Σεπτέμβριο του 2015, όταν οι περιβαλλοντικές αρχές των ΗΠΑ κατήγγειλαν την παραποίηση των αποτελεσμάτων ελέγχου στις εκπομπές ρύπων των πετρελαιοκίνητων οχημάτων της VW.

Σημειώνεται ότι οι μετοχές της αυτοκινητοβιομηχανίας κατέγραψαν απώλειες έως και 37% τις μέρες που ακολούθησαν την ανακοίνωση των ρυθμιστικών αρχών των ΗΠΑ ότι η VW σκοπίμως αλλοίωνε τα στοιχεία για τα επίπεδα των εκπομπών ρύπων στα ντιζελοκίνητα μοντέλα της.