Το 2015, ακούσαμε για πρώτη φορά ότι η Aston Martin ετοιμάζει την ηλεκτρική έκδοση της Rapid, για να ανακοινωθεί επίσημα το 2017 με την μορφή του Rapide AMR concept.

Το μοντέλο θα βγει στην αγορά το 2019 και θα γίνει το πρώτο ηλεκτρικό αυτοκίνητο της βρετανικής εταιρίας. Οι μόλις 155 RapidE που βγουν στην παραγωγή θα κατασκευάζονται σε συνεργασία με την Williams Advanced Engineering, στο νεόκτιστο εργοστάσιο στη Νότια Ουαλία. Το κόστος του αυτοκινήτου αναμένεται να είναι κάπου μεταξύ των €180.000 και €225.000.

Ο εξωτερικός σχεδιασμός της ηλεκτρικής Rapide, καθώς και το κάτω μέρος της, έχει βελτιστοποιηθεί αεροδυναμικά. Ακόμα, θα φοράει νέες αεροδυναμικές ζάντες, με ειδικά ελαστικά Pirelli P Zero που θα προσφέρουν χαμηλότερη αντίσταση κύλισης και μειωμένο θόρυβο κύλισης.

Το ηλεκτρικό sedan θα διαθέτει ένα ηλεκτρικό σύστημα 800 volt, και θα είναι το πρώτο του είδους του, όταν κυκλοφορήσει. Θα διαθέτει μια μπαταρία 65 kWh, η οποία θα του χαρίζει αυτονομία άνω των 320 χλμ. σε κύκλο WLTP και θα είναι τοποθετημένη στο ίδιο σημείο όπου βρίσκεται ο κινητήρας V12 6.0 λίτρων, το κιβώτιο ταχυτήτων και το ρεζερβουάρ καυσίμου στην “απλή” Rapide.

Η ηλεκτρική Aston Martin θα είναι συμβατή με τον τυπικό ταχυφορτιστή των 50kW, όπου θα φορτίζει τις μπαταρίες με ρυθμό 300 χλμ ανά ώρα (185 μιλίων ανά ώρα). Θα είναι, όμως, συμβατή και με ταχυφορτιστές 800V, με δυνατότητα φόρτισης 100kW ή περισσότερα. Με τους τελευταίους, ο ρυθμός φόρτισης αυξάνεται στα 500 χλμ ανά ώρα (310 μίλια ανά ώρα).

Θα κινείται από δύο ηλεκτροκινητήρες, όπου η συνολική τους απόδοση θα ξεπερνά τα 610 άλογα και τα 950 Nm, με την εταιρία να αναφέρει πως θα προσφέρουν την ίδια εμπειρία οδήγησης που συναντάμε και στα υπόλοιπα μοντέλα της. Ακόμα, αναμένεται να επιταχύνει για το 0-96 χλμ/ώρα κάτω από τα 4 δευτ., ενώ το 80-112 χλμ/ώρα (50-70 μίλια/ώρα) θα το κάνει σε μόλις 1,5 δευτ., ενώ η τελική θα αγγίζει τα 250 χλμ/ώρα.

Ένας από τους στόχους του project είναι η επίτευξη αποτελεσματικής ψύξης των μπαταριών και των κινητήρων προκειμένου να εξασφαλιστεί συνεπής και αξιόπιστη απόδοση, ενώ το βάρος φαίνεται να διατηρείται υπό έλεγχο μέσω της χρήσης ελαφρών υλικών, συμπεριλαμβανομένου ειδικών κραμάτων και carbon.

Η βρετανική εταιρεία αναφέρει ότι η RapidE θα μπορεί να ολοκληρώσει έναν πλήρη γύρο στο Nurburgring χωρίς πτώση απόδοσης από τον ηλεκτρικό κινητήρα, κάτι που θα δείχνει συνέπεια, όχι μόνο όταν οι μπαταρίες είναι πλήρως φορτισμένες.