Το 2017 από τα 2.008.283 αυτοκίνητα που πούλησε η BMW παγκοσμίως το 32% αυτών ήταν κάποιο από το τα μοντέλα Χ της πλούσιας γκάμας της. To νούμερο αυτό ήταν μεγαλύτερο κατά 2% από την προηγούμενη χρονιά, με το ρυθμό ανάπτυξης να αυξάνεται κάθε χρονιά. Καταλαβαίνεις, λοιπόν, ότι η ζήτηση για SUV, SAV, SAC ή όπως αλλιώς θες να τα πεις από εποχιακή τάση γίνονται mainstream επιλογή. Στην Ελλάδα το παραπάνω ποσοστό είναι ακόμα μεγαλύτερο, καθώς το 65% των αυτοκινήτων που πούλησε η γερμανική μάρκα στην χώρα μας ήταν κάποιο από τα X1, X2, X3, X4, X5 και X6, όπου φυσικά το πρώτο είχε τη μερίδα του λέοντος.

Όπως ξέρεις, η βαυαρέζικη εταιρία διαθέτει μόλις ένα εργοστάσιο στις Η.Π.Α., στο Spartanburg της South Carolina και αποκλειστικά εκεί συναρμολογούνται τα X3, X4, X5 και X6, ενώ από το Νοέμβριο θα προστεθεί και το νέο X7. Έτσι, με την αύξηση της παγκόσμιας ζήτησης η BMW έχει επενδύσει 1 δις δολάρια στα εργοστάσια της στις Η.Π.Α., στο Rosslyn (Νότιο Αφρική) και Tiexi (Κίνα) για την αύξηση της παραγωγής.

Από το 2014 που παρουσιάστηκε η πρώτη γενιά της X4, αυτή κατάφερε να πουλήσει περισσότερες από 200.000 μονάδες και πριν επτά μήνες η BMW παρουσίασε τη δεύτερη γενιά του coupe SUV μοντέλου. Σήμερα, η BMW Ελλάς πραγματοποίησε την στατική παρουσίαση της νέας X4, η οποία είναι ήδη διαθέσιμη στη χώρα μας.

1Κινητήρες

Ξεκινώντας από τους κινητήρες, το μοντέλο προσφέρεται με τρεις κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου, η ισχύς των οποίων κυμαίνεται μεταξύ 184 και 360 ίππων. Αρχικά προσφέρονται οι εκδόσεις xDrive20i (2,0-λιτρος βενζίνης – 184 άλογα/290 Nm ροπής) , xDrive30i (2,0-λιτρος βενζίνης – 252 άλογα/350 Nm ροπής), xDrive20d (2,0-λιτρος πετρελαίου – 190 άλογα/400 Nm ροπής), xDrive25d (2,0-λιτρος πετρελαίου – 231 άλογα/500 Nm ροπής), M40i, και M40d με όλους τους κινητήρες να συνδυάζονται μονάχα με 8-τάχυτο αυτόματο κιβώτιο Steptronic με την κίνηση να στέλνεται σε όλους τους τροχούς μέσω του συστήματος xDrive.

Η M40i φορά έναν 3,0-λιτρο turbo κινητήρα βενζίνης που αποδίδει 360 άλογα και 500 Nm ροπής, ενώ η M40d έναν 3,0-λιτρο turbo κινητήρα πετρελαίου με 326 άλογα και 680 Nm ροπής. Τα 0-100 χλμ/ώρα τα κάνουν σε 4,8 και 4,9 δευτερόλεπτα αντίστοιχα, με την τελική τους ταχύτητα να περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250 χλμ/ώρα.

2Τιμές

Οι τιμές των ανωτέρων εκδόσεων διαμορφώνονται ως εξής:

3Εμφάνιση

Η εξωτερική σχεδίαση της νέας BMW X4 αποτελεί “σπουδή” στη μυώδη αισθητική και το δυναμισμό. Καθαρές επιφάνειες και μοντέρνες πινελιές αποτυπώνουν την εξελιγμένη αισθητική της Χ4, που υποδύεται το ρόλο ενός ‘γραμμωμένου’ αθλητή στην οικογένεια BMW X.

Οι αυξημένες διαστάσεις, όπως +81 χλστ. στο μήκος που -πλέον- φτάνει τα 4.752 χλστ., +54 χλστ. στο μεταξόνιο (αγγίζει τα 2.864 χλστ.) και +37 χλστ. στο πλάτος (1.918 χλστ.) διαμορφώνουν τις δυναμικές αναλογίες της νέας BMW X4. Παρόλα αυτά, η BMW έχει προσέξει την αεροδυναμική του, καθώς ο συντελεστής οπισθέλκουσας είναι 0,30 Cd. Κεντρικά, μπροστά, βρίσκεται η μεγάλη, κλασική μάσκα της BMW με τρισδιάστατη εμφάνιση. Οι δίδυμοι προβολείς LED και τα οριζόντια φώτα ομίχλης συνθέτουν τη νέα εκδοχή της γνώριμης φυσιογνωμίας των μοντέλων BMW Χ.

Η -επονομαζόμενη- γραμμή ώμου (αυτή που περνά από τις χειρολαβές και καταλήγει στα πίσω φώτα) και η χαρακτηριστική γραμμή μεταξύ των θόλων των τροχών διαιρούν τις πλευρικές επιφάνειες του αυτοκινήτου. Η τεχνική αυτή δημιουργεί γραμμωμένους θόλους, που τονίζονται από τα παράθυρα, ενώ η coupe γραμμή της οροφής ρέει στο πίσω παρμπρίζ με κομψό τρόπο. Τα οριζόντια πίσω φώτα LED ξεχωρίζουν από το αμάξωμα με το τρισδιάστατο σχήμα τους και οι δύο απολήξεις της εξάτμισης (κοινές σε όλες τις εκδόσεις κινητήρων) μεγιστοποιούν την αίσθηση πλάτους του πίσω τμήματος.

Τέλος, υπάρχουν μοναδικά σχεδιαστικά χαρακτηριστικά και αποκλειστικές ζάντες 19-ιντσών για τις εκδόσεις xLine, M Sport X και M Sport, ενώ για πρώτη φορά μπορεί να εφοδιαστεί και με τον κατάλογο της BMW Individual.

4Εσωτερικό

Το εσωτερικό της νέας X4 προέρχεται πρακτικά αυτούσιο από την X3 και αποπνέει μια σύγχρονη, premium αίσθηση. Η οθόνη του iDrive είναι 10,25 ιντσών, με το κεντρικό ταμπλό να είναι περισσότερο προσανατολισμένο προς τον οδηγό. Ο χαμηλός πίνακας οργάνων και το ελαφρώς υπερυψωμένο κάθισμα δίνουν αυτό το χάρισμα που ο κόσμος αγαπάει τα SUV. Ανασχεδιασμένα, σπορ καθίσματα με πλαϊνά μαξιλάρια και επενδύσεις γονάτων στα πλευρά της κεντρικής κονσόλας επιτείνουν τη σπορ αίσθηση.

Υπάρχουν κορυφαία υλικά και άριστη ποιότητα συναρμογής, με τις επιφάνειες του ταμπλό συγχωνεύονται στις επενδύσεις των θυρών. Ανάγλυφα λογότυπα Χ στις επιμεταλλωμένες επιφάνειες των θυρών αποτελούν εντυπωσιακές λεπτομέρειες. Προαιρετικά υπάρχει κλιματισμός τριών ζωνών, ενεργός εξαερισμός καθίσματος, κρυφός φωτισμός, το πακέτο Ambient Air, το BMW Display Key και η μεγάλη πανοραμική οροφή.

Από θέμα χώρων, υπάρχουν μεγάλα ράφια, θήκες στις πόρτες, ποτηροθήκες και διάφοροι αποθηκευτικοί χώροι. Οι αυξημένες διαστάσεις μεταφράζονται σε περισσότερο χώρο τόσο στο εσωτερικό της καμπίνας, όσο και στον χώρο αποσκευών, ενώ παράλληλα οδήγησαν στη μείωση του κέντρου βάρους του αυτοκινήτου. Ο χώρος αποσκευών είναι κατά 25 λίτρα μεγαλύτερος και αγγίζει τα 525 λίτρα, ενώ φτάνει τα 1.430 λίτρα. με την αναδίπλωση των διαιρούμενων πλατών (40:20:40) των πίσω καθισμάτων.