Ήταν Ιανουάριος του 1980 όταν η Renault παρουσίασε το 5 Turbo και στα τέσσερα χρόνια που έμεινε στην παραγωγή, κατασκευάστηκαν 1.820 αυτοκίνητα. Η διάταξη του κινητήρα στο κέντρο και πίσω, μαζί με την κίνηση στους πίσω τροχούς (RMR) και το εντυπωσιακά φαρδύ bodykit το καθιστούσαν αρχικά άκρως ποθητό αλλά και αρκετά δύστροπο. Γι’αυτό και αγαπήθηκε, ενώ θεωρείται και ένα από τα πρώτα αυθεντικά hothatches.

Το Turbo 2, θα μπορούσαμε να πούμε, ότι είναι μια πιο “φτωχή έκδοση” του 5 Turbo, χρησιμοποιώντας πιο πολλά μέρη από το stock 5, όπως και ότι δε διέθετε ζάντες ελαφριού κράματος. Εντούτοις, οι επιδόσεις μόνο κακές δεν ήταν. Στα δύο χρόνια παραγωγής του, κατασκευάστηκαν 3.167 R5 Turbo 2, με την Evolution έκδοση να βγαίνει σε μόλις 200 μονάδες.

Το συγκεκριμένο δεν διαθέτει το Evo πακέτο, αλλά φοράει την εργοστασιακή Stage 2 αναβάθμιση του κινητήρα, ο οποίος είναι τετρακύλινδρος turbo και έχει χωρητικότητα 1.397 κ.εκ.. Φοράει, όμως, μεγαλύτερο intercooler και άλλη wastegate, κάτι που σημαίνει ότι αποδίδει 185 άλογα, ο οποίος είχε να κινήσει ένα αμάξωμα βάρους 970 κιλών, κάτι που το έκανε εξαιρετικά γρήγορο, με τα 0-100 χλμ/ώρα να έρχονταν σε 6,6 δευτερόλεπτα, έχοντας τελική ταχύτητα 200 χλμ/ώρα. Η κίνηση μεταδίδεται φυσικά στους πίσω τροχούς μέσω ενός πεντατάχυτου κιβωτίου και το διαφορικό είναι περιορισμένης ολίσθησης της ZF.

Το συγκεκριμένο αυτοκίνητο παραδόθηκε στον πρώτο του ιδιοκτήτη το 1984, και θα βγει σε δημοπρασία στις από τον οίκο Silverstone Auctions, στις 29 του τρέχοντος μηνός. Στα 34 χρόνια που είναι στον δρόμο έχει διανύσει μόλις 27.190 χλμ., και αναμένεται να πωληθεί σε μια τιμή που κυμαίνεται μεταξύ 70.000 και 80.000 λιρών, €78.244 και €89.421.