Πολλά χρόνια πριν την πρόσφατη παρουσίαση της Ferrari SP1, η Mazda είχε εκπλήξει τους πάντες στην SEMA του 2000 το Mono-Posto concept. Οι πόρτες του δεν ανοίγουν, δεν υπάρχει παρμπρίζ και οροφή, ενώ διαθέτει μόνο ένα κάθισμα, κάτι που σημαίνει ότι δεν μπορείς να πάρεις κάποιον μαζί σου για μια βόλτα. Για να μην αναφέρω ότι δεν υπάρχει ηχοσύστημα. Μόνο εσύ, τα πεντάλ και το τιμόνι.

Το Mono-Posto concept βασιζόταν στην δεύτερη γενιά του MX-5 (NB), και ήταν συνολικά το τέταρτο concept του μοντέλου. Είχε το σχήμα ενός roadster με σχεδιαστικά στοιχεία που προέρχονται από αγωνιστικά πρωταθλημάτων αντοχής Lotus 11 και Jaguar D-Type.

Πίσω από το bucket κάθισμα του οδηγού, η Mazda έχει τοποθετήσει ένα αλουμινένιο rollbar, ενώ ο εσωτερικός καθρέφτης έχει μετατοπιστεί έξω και πάνω στο κάλυμμα του καπό, με το εξαιρετικά σφιχτό εσωτερικό να διαθέτει τιμόνι της Sparco σε στυλ F1.

Το νέο αμάξωμα είναι βαμμένο σε κόκκινο (Mica Red Pearl) χρώμα και με εξαίρεση τα εμπρός/πίσω φωτιστικά σώματα και το πίσω κάλυμμα του χώρου αποσκευών, όλα τα άλλα μέρη ήταν ειδικά σχεδιασμένα για το concept. Πατούσε σε νέους τροχούς 18 ιντσών με σχεδιασμό πέντε ακτίνων, που στο εσωτερικό “έκρυβαν” τετραπίστονες δαγκάνες και μεγάλα δισκόφρενα.

Μηχανικά, το Mono-Posto concept κινούταν από έναν 1.800άρη κινητήρα, ο οποίος διέθετε ένα custom turbo και intercooler, ανοξείδωτη εξάτμιση, νέα εισαγωγή αέρα και πολλαπλή εξαγωγής, όλα της HKS. Το αποτέλεσμα ήταν να αποδίδει 190 άλογα στις 6.100 σ.α.λ. και 330 Nm στις 4.100 σ.α.λ.