Εισαγγελείς του Μονάχου έχουν ξεκινήσει νέες έρευνες στην Audi για απάτη. Η Audi φέρεται να πλαστογραφούσε αριθμούς πλαισίου και πρωτόκολλα εκπομπών ρύπων για να πετύχει την πώληση αυτοκινήτων της στη Νότια Κορέα.

Προκειμένου να τεκμηριώσει ότι πληρεί τα απαιτούμενα κριτήρια και να πετύχει την άδεια κυκλοφορίας νέων μοντέλων στη Νότια Κορέα η Audi πλαστογραφούσε από το 2013 αριθμούς πλαισίου αυτοκινήτων και πρωτόκολλα μέτρησης των εκπομπών ρύπων και κατανάλωσης καυσίμων. Τα νοθευμένα αποτελέσματα στέλνονταν κατόπιν στις αρμόδιες για την αδειοδότηση αρχές στη Νότια Κορέα. Αυτό προκύπτει από εσωτερική έρευνα της Audi του 2016, η οποία περιήλθε στα χέρια της εισαγγελίας Μονάχου στο πλαίσιο αστυνομικής εφόδου στα κεντρικά της εταιρείας για το σκάνδαλο εκπομπών αυτοκινήτων τον περασμένο χρόνο.

Σύμφωνα με την εφημερίδα Suddeutsche Zeitung, οι έρευνες τις εισαγγελίας του Μονάχου αφορούν τρεις συνεργάτες της Audi και όχι μέλη του διοικητικού συμβουλίου. Αν και ήταν ενήμερη, η διοίκηση της εταιρείας δεν ήταν υποχρεωμένη να ενημερώσει την εισαγγελία.

Σε μια πρώτη αντίδραση η Audi δήλωσε ότι ήδη το 2016 είχε αποτανθεί στις αρμόδιες αρχές στη Νότια Κορέα, ότι διεξήχθησαν στη συνέχεια σχετικές δίκες, ότι καταδικάστηκαν ντόπιοι συνεργάτες της που εμπλέκονταν στο σκάνδαλο και ότι υπήρξαν αλλαγές σε επίπεδο προσωπικού. Ανεξάρτητα όμως από την εκδίκαση της υπόθεσης στη Νότια Κορέα, η εισαγγελία του Μονάχου εξετάζει τώρα πιθανά αδικήματα συνεργατών της Audi που διεπράχθησαν στη Γερμανία.

Πάντως μετά το ξέσπασμα του σκανδάλου Dieselgate, το 2016 η διεύθυνση της εταιρείας είχε υποσχεθεί αλλαγές για την αποφυγή παραποιήσεων και είχε διαβεβαιώσει ότι δεν θα δείξει καμία ανοχή σε παραβάσεις του νόμου. Τον περασμένο Ιούνιο ο πρώην πλέον διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Rupert Stadler, συνελήφθη και βρίσκεται από τότε στη φυλακή με την κατηγορία της αλλοίωσης αποδεικτικών στοιχείων και χειραγώγησης μαρτύρων με στόχο τη συγκάλυψη τυχόν ευθυνών του.

Οι αυστηρότεροι έλεγχοι που διεξάγονται για την τήρηση των κριτηρίων αναφορικά με την εκπομπή ρύπων έχουν οδηγήσει στη μείωση των πωλήσεων στην Audi το Σεπτέμβρη κατά 22% σε σχέση με τον ίδιο μήνα πέρυσι. Tα 2/3 των κινητήρων των αυτοκινήτων δεν μπορούν προς το παρόν να κυκλοφορήσουν στην αγορά επειδή δεν διαθέτουν ακόμη την άδεια σύμφωνα με τα στάνταρτ της νέας Παγκοσμίως Εναρμονισμένης Διαδικασίας Δοκιμών Ελαφρών Οχημάτων (WLTP). Η Audi πιστεύει ότι μέχρι το τέλος του χρόνου το πρόβλημα θα έχει ξεπεραστεί.