Στα τέλη του καλοκαιριού, η Lamborghini παρουσίασε τη νέα Aventador SVJ και ένα από τα σημαντικά χαρακτηριστικά της είναι η ενεργή αεροδυναμική που διαθέτει, η οποία ήταν υπεύθυνη για το νέο ρεκόρ στο Nurburgring, με χρόνο 6 λεπτών και 44,97 δευτ.

Το ιταλικό supercar διαθέτει την δεύτερη εξέλιξη του συστήματος ALA (Aerodinamica Lamborghini Attiva) και στο παραπάνω video μπορείς να δεις τη λειτουργία του. Οι μηχανικοί της εταιρίας έχουν αυξήσει την παραγόμενη κάθετη δύναμη κατά 40% σε σχέση με την “απλή” Aventador και παράλληλα έχουν μειώσει την αντίσταση του αέρα (drag) κατά 1%.

Πιο συγκεκριμένα, το σύστημα -μια σειρά από πτερύγια- μπορεί να ενεργοποιηθεί σε λιγότερο από 500 χιλιοστά του δευτερολέπτου και στο μπροστινό μέρος, όταν το ALA είναι απενεργοποιημένο, τα κλειστά πτερύγια βοηθούν την παραγωγή κάθετης δύναμης. Όταν είναι ενεργοποιημένο το ALA και τα πτερύγια είναι ανοιχτά, η αντίσταση στον αέρα μειώνεται, δημιουργώντας ένα βέλτιστο σενάριο για μέγιστη επιτάχυνση και τελική ταχύτητα.

Το ίδιο ισχύει και πίσω. Με το ALA απενεργοποιημένο, τα πίσω πτερύγια είναι κλειστά και επιτρέποντας στην πίσω αεροτομή να λειτουργήσει περισσότερο σαν μια παραδοσιακή σταθερή πτέρυγα. Όταν, όμως, είναι ενεργοποιημένο το ALA, τα πτερύγια ανοίγουν για να αυξήσουν την οπισθέλκουσα σε συνθήκες υψηλής ταχύτητας. Το πίσω μέρος διαθέτει επίσης ένα εσωτερικό κανάλι που χωρίζει τον αέρα αριστερά ή δεξιά. Ανάλογα με την κατεύθυνση μιας στροφής, το ALA μπορεί να ενεργοποιηθεί είτε στη δεξιά είτε στην αριστερή πλευρά του πτερυγίου, συμβάλλοντας έτσι στην αύξηση της δύναμης και της πρόσφυσης όπου είναι απαραίτητο, μειώνοντας τη γωνία διεύθυνσης και βελτιώνοντας το χειρισμό.