Μετά την πρωινή διαρροή, η McLaren παρουσίασε επίσημα την Speedtail, το νέο τριθέσιο Hyper-GT της που λανσάρεται ως ο πνευματικός διάδοχος της McLaren F1.

11.050 άλογα

Η Speedtail είναι το ισχυρότερο και γρηγορότερο αυτοκίνητο που έχει κατασκευάσει ποτέ η βρετανική εταιρία. Ο κινητήρας του συνδυάζει τον 4,0-λίτρων V8 twin-turbo με έναν ηλεκτροκινητήρα, που θα αποδίδουν συνδυαστικά 1.050 άλογα. Τα 0-300 χλμ/ώρα τα κάνει σε 12,8 δευτερόλεπτα, έχει τελική ταχύτητα 403 χλμ/ώρα.

Έχει ενεργή ανάρτηση, carbon-κεραμικά φρένα και ειδικά P-Zero ελαστικά της Pirelli που κατασκευάστηκαν αποκλειστικά γι’αυτή. Το αυτοκίνητο ζυγίζει 1.430 κιλά.

2Αεροδυναμική

Η McLaren έδωσε ιδιαίτερη βάση στην αεροδυναμική του μοντέλου, με το σώμα να είναι κατασκευασμένο από carbon, υπάρχουν ειδικά carbon καλύμματα στους μπροστά τροχούς, ενώ αντί για πλαϊνούς καθρέπτες το αυτοκίνητο έχει κάμερες. Μάλιστα στη λειτουργία “Velocity”, οι κάμερες “εξαφανίζονται” μέσα στις πόρτες, ενώ το αυτοκίνητο πλησιάζει ακόμη περισσότερο το έδαφος κατά 35 mm, έτσι ώστε να βελτιωθεί ακόμη περισσότερο η αεροδυναμική. Η Speedtail διαθέτει υδραυλικά πτερύγια κατασκευασμένα από carbon που στη πραγματικότητα είναι μέρος του πίσω πάνελ.

3

Όπως βλέπεις, δεν διαθέτει επιθετική εμφάνιση με τεράστια σπόιλερ, splitters και μεγάλη αεροτομή, όπως η Senna. Ωστόσο έχει επιλεχθεί μια “ρευστή” αεροδυναμική σχεδίαση που προσφέρει χαμηλό αεροδυναμικό συντελεστή.

4

Οι πόρτες του ανοίγουν προς τα πάνω, όπως της F1, έχει σώμα από carbon, monocoque carbon σασί, με την McLaren να περιγράφει το μοντέλο ως το πρώτο Hyper-GT του κόσμου, δεδομένου πως θα είναι ιδανικό για ταξίδια μεγάλων αποστάσεων, όπως ένα grand tourer, διατηρώντας το υψηλό επίπεδο της απόδοσης που περιμένει κανείς από μια McLaren.

5

Το μήκος της φτάνει τα 5.137 mm και είναι με διαφορά το πιο αεροδυναμικό μοντέλο που έχει κατασκευάσει ποτέ η McLaren.

6Τριθέσιο

Σύμφωνα με τη βρετανική εταιρία, η Speedtail είναι το πιο πολυτελές και το πιο εξαιρετικό αυτοκίνητο που έχει κατασκευάσει ποτέ. H καμπίνα είναι άρτια εξοπλισμένη κάνοντας εκτενή χρήση carbon, με τον οδηγό να κάθεται στο κέντρο, με τους δύο επιβάτες να βρίσκονται πίσω του και να κάθονται στα επιμέρους πίσω καθίσματα. Η MSO θα εργαστεί από κοινού με τους 106 ιδιοκτήτες ώστε το κάθε αυτοκίνητο να είναι ξεχωριστό, αναλόγως το προσωπικό γούστο του καθένα.

7

Στο εσωτερικό συναντάμε πέντε οθόνες, με τις δύο να προβάλουν τις εικόνες που καταγράφουν οι πλαϊνές κάμερες, μιας και το μοντέλο δεν διαθέτει πλαϊνούς καθρέπτες. Στην οροφή του αυτοκινήτου υπάρχουν αρκετοί διακόπτες, ανάμεσά τους και αυτοί του αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων και των παραθύρων. Οι δύο άλλες οθόνες είναι αφής, ενώ στο κέντρο, πίσω από το τιμόνι και μπροστά από τον οδηγό συναντάμε τον ψηφιακό πίνακα οργάνων.

8

Η οροφή, τα τζάμια των παραθύρων, το πίσω τζάμι και το μπροστά μέρος του παρμπρίζ είναι από ηλεκτροχρωμικό γυαλλι με τον οδηγό να μπορεί να ρυθμίσει την διαπερατότητα του φωτός, ενώ η McLaren έχει ετοιμάσει μάλιστα και ειδικές αποσκευές για την Speedtail, ώστε να ταιριάζουν απόλυτα σε αυτή.

9Παραγωγή και τιμή

Η McLaren θα κατασκευάσει 106 Speedtail που ήδη έχουν βρει ιδιοκτήτες, μιας και αυτοί πλήρωσαν 1,75 εκατ. λίρες (2 εκατ. ευρώ) χωρίς φόρους προκειμένου να το προσθέσουν στο γκαράζ τους, με την McLaren να δηλώνει πως οι παραδόσεις του νέου της αυτοκινήτου θα ξεκινήσουν στις αρχές του 2019. Όλα τα αυτοκίνητα θα είναι coupe και δεν θα υπάρχει μια GTR έκδοση αποκλειστικά για χρήση εντός πίστας, όπως έκανε η McLaren στις F1 και P1.

10

Από τα 106 αυτοκίνητα, τα περίπου 30 έχουν προορισμό τις ΗΠΑ, αλλά κανένα από αυτά δεν μπορεί να κινηθεί νόμιμα στους δρόμους. Βλέπεις η νομοθεσία των ΗΠΑ, εξαιρεί τα μοντέλα που θεωρούνται ιστορικά ή έχουν τεχνολογικό ενδιαφέρον από τους κανονισμούς ασφαλείας και τις εκπομπές ρύπων. Όμως, όσοι κατέχουν ένα αυτοκίνητο που καλύπτεται από τον παραπάνω νόμο, τους επιτρέπεται να κάνουν έως και 2.500 μίλια (4.025 χλμ) σε δημόσιους δρόμους και έτσι δεν θα υπάρχει κάποιο πρόβλημα, μιας και δεν αναμένεται οι ιδιοκτήτες τους να κάνουν περισσότερα χιλιόμετρα κάθε χρόνο.