Αναμφίβολα ένα από τα highlights της φετινής έκθεσης “Αυτοκίνηση” βρίσκεται στο περίπτερο της Kia. Ο λόγος για το νέο Stinger, με το οποίο οι Κορεάτες αποδεικνύουν με τον πιο τρανό τρόπο τα άλματα που έχουν κάνει τα τελευταία χρόνια, σε κάθε τομέα. Από τον σχεδιασμό και την ποιότητα των υλικών, μέχρι τα δυναμικά χαρακτηριστικά και την ύπαρξη πισωκίνητης πλατφόρμας. Δεν υπάρχει καλύτερος τρόπος για να διαπιστώσεις την εξέλιξη της Kia, από το να πάρεις ένα μοντέλο της από την περασμένη δεκαετία και να βάλεις δίπλα σε ένα σημερινό, πόσο μάλλον στο Stinger. Οι διαφορές θα σου φανούν τεράστιες και αυτό δεν οφείλεται μόνο στην φυσιολογική εξέλιξη των αυτοκινήτων από γενιά σε γενιά.

Με το Stinger η ελληνική εισαγωγική εταιρία δεν περιμένει να κάνει εκατοντάδες πωλήσεις, αν και θα μπορούσε να “πιάσει” αξιοπρεπέστατα νούμερα. Αυτό που θέλει είναι να δείξει στο κοινό τις δυνατότητες που έχει η μάρκα, κάτι που αποδεικνύεται και στα υπόλοιπα μοντέλα της γκάμας της, και υπάρχουν όλα στο περίπτερο της στην έκθεση.

1Κινητήρες

Στην Ευρώπη το Stinger προσφέρεται με τρία μηχανικά σύνολα, δύο βενζίνης και ένα πετρελαίου. Στην βάση υπάρχει ο twin-turbo 2-λιτρος τετρακύλινδρος κινητήρας βενζίνης (Theta II), απόδοσης 255 ίππων στις 6.200 σ.α.λ. και 353 Nm ροπής διαθέσιμη από τις 1.400 έως 4.000 σ.α.λ. Η κίνηση μεταφέρεται αποκλειστικά στον πίσω άξονα μέσω ενός 8-τάχυτου αυτόματου κιβωτίου, και επιταχύνει για τα 0-100 χλμ/ώρα σε 6 δευτ., με την τελική να αγγίζει τα 232 χλμ/ώρα.

Ακολουθεί ο V6 3,3-λίτρων twin-turbo κινητήρας (Lambda II), απόδοσης 365 ίππων στις 6.000 σ.α.λ. και 510 Nm ροπής διαθέσιμη από τις 1.300 έως 4.500 σ.α.λ. Η κίνηση μεταφέρεται στον πίσω άξονα ή σε όλους τους τροχούς, μέσω ενός 8-τάχυτου αυτόματου κιβωτίου, και επιταχύνει για τα 0-100 χλμ/ώρα σε 4,9 στην πισωκίνηση έκδοση και 5.1 δευτ. στην τετρακίνηση, με την τελική να αγγίζει τα 269 χλμ/ώρα.

Τέλος, προσφέρεται και με τον turbodiesel CRDI (common-rail direct injection) πετρελαιοκινητήρα 2,2-λίτρων, απόδοσης 200 ίππων στις 3.800 σ.α.λ με 440 Nm ροπής μεταξύ 1.750 και 2.750 σ.α.λ. Η κίνηση μεταφέρεται στον πίσω άξονα ή σε όλους τους τροχούς, μέσω ενός 8-τάχυτου αυτόματου κιβωτίου, και επιταχύνει για τα 0-100 χλμ/ώρα σε 7,7 στην πισωκίνηση έκδοση και 7.6 δευτ. στην τετρακίνηση, με την τελική να αγγίζει τα 225 και 230 χλμ/ώρα αντίστοιχα.

Διαθέτει μηχανικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης, Dynamic Torque Vectoring σύστημα, ζάντες 18″ με ελαστικά διαστάσεων 225/45 αλλά και 19″ με ελαστικά διαστάσεων 225/40 μπροστά και 255/35 πίσω. Τα φρένα στην δυνατή έκδοση είναι της Brembo, με τετραπίστονες δαγκάνες μπροστά και διπίστονες πίσω.

2Τιμές

Βενζίνη
Έκδοση EX GT
2-λιτρος RWD €50.000 €55.000
3.3-λίτρων RWD €70.000
3.3-λίτρων 4WD €73.000
Πετρέλαιο
2.2-λίτρων RWD €50.000 €55.000
2.2-λίτρων 4WD €53.000 €58.000

3Το αυτοκίνητο

Έχει μήκος 4.831 χλστ., πλάτος 1.869 χλστ., και ύψος 1.400 χλστ., με το μεταξόνιο να αγγίζει τα 2.905 χλστ. Το αεροδυναμικό του σχήμα του χαρίζει συντελεστής οπισθέλκουσας Cd 0.30, με την παραγωγή του νέου Gran Turismo μοντέλου της Kia να γίνεται στο εργοστάσιο της στη Νότιο Κορέα. Στο εσωτερικό υπάρχουν δερμάτινες Nappa επενδύσεις, κυκλικοί αεραγωγοί, μεγάλη απτική οθόνη αφής 7″ στο κέντρο του ταμπλό και αλουμινένια διακοσμητικά. Επίσης συναντάμε ένα προαιρετικό ηχοσύστημα 15 ηχείων, απόδοσης 720 Watt της Harman Kardon, με το αυτοκίνητο να έχει πέντε driving modes.

Εξοπλίζεται με αρκετά συστήματα ασφαλείας όπως Forward Collision Assistance με integrated Autonomous Emergency Braking (AEB), σύστημα αναγνώρισης πεζών και με Lane Keep Assist. O Albert Biermann, ο επικεφαλής για την εξέλιξη αυτοκινήτων επιδόσεων της εταιρίας, που πριν ενταχθεί στο δυναμικό της, εκτελούσε χρέη αντιπροέδρου στην BMW M, έχει δηλώσει πως το αυτοκίνητο που είχαν ως μέτρο σύγκρισης στο Stinger GT, ήταν η BMW 4-Series.