Στη φετινή έκθεση του Detroit το αυτοκίνητο που έκλεψε την παράσταση είναι χωρίς καμία αμφισβήτηση το Kia Stinger GT. Το νέο Grand Tourer με coupe χαρακτηριστικά με το οποίο η Kia θέλει να δείξει στον κόσμο πως έχει ανέβει κατηγορία. Τα τεχνικά του χαρακτηριστικά τα είδαμε κατά την παρουσίαση, αλλά ας δούμε 14 λεπτομέρειες του αυτοκινήτου.

Advertisement

1Έχει δοκιμαστεί εκτενώς στο Nürburgring

Η Hyundai και η Kia έχουν το δικό τους κέντρο δοκιμών στο Nürburgring και εκεί ο κορεατικός όμιλος συνήθως δοκιμάζει τα νέα του μοντέλα για περίπου 10.000 χλμ. Ωστόσο, το Stinger GT έκανε τα διπλάσια χιλιόμετρα στην Πράσινη Κόλαση, με τους μηχανικούς της εταιρίας να δοκιμάζουν διαφορετικές ρυθμίσεις στο αυτοκίνητο μέχρι να καταλήξουν σε εκείνες που θα περάσουν στο μοντέλο παραγωγής.

Advertisement

2Είναι σπορ αλλά και πολυτελές

Η Kia θέλησε, και πέτυχε, να δημιουργήσει ένα σπορ αυτοκίνητο, αλλά συνάμα είναι και πολυτελές, με το αρκετά μακρύ μεταξόνιο του, που φτάνει τα 2.905 mm, να δίνει σταθερό πάτημα σε υψηλές ταχύτητες, ακόμη και σε αυτές που συναντά κανείς στην Autobahn. Την ίδια στιγμή είναι ευκίνητο και ευέλικτο, με καλή απόκριση του συστήματος διεύθυνσης, έτσι ώστε να μπορεί να κινηθεί γρήγορα σε μια βουνίσια διαδρομή.

Advertisement

3Η Kia έβαλε ως στόχο την BMW 4-Series

O Albert Biermann, ο επικεφαλής για την εξέλιξη αυτοκινήτων επιδόσεων της εταιρίας, που πριν ενταχθεί στο δυναμικό της, εκτελούσε χρέη αντιπροέδρου στην BMW M, δήλωσε πως το αυτοκίνητο που είχαν ως μέτρο σύγκρισης στο Stinger GT, ήταν η BMW 4-Series.

Advertisement

4Διαθέτει ψεύτικο σύστημα ήχου

Όπως όλα τα σύγχρονα σπορ αυτοκίνητα, έτσι και το Kia Stinger GT, έχει ψεύτικο σύστημα ήχου που παράγει τον επιθυμητό σπορ, μπάσο ήχο μέσα στη καμπίνα, ειδικά όταν ο οδηγός επιλέξει το πρόγραμμα λειτουργίας Sport.

Advertisement

5Ο οδηγός κάθεται πολύ χαμηλά

Το κάθισμα του οδηγού είναι τοποθετημένο χαμηλότερα από αυτά των αντιπάλων αυτοκινήτων, δίνοντας έτσι μια πιο σπορ αίσθηση. Όπως είπε ο Biermann:

Θα αισθάνεσαι πολύ διαφορετικά μέσα στο Stinger GT. Σαν να κάθεσαι σε ένα σπορ αυτοκίνητο. Η πολύ χαμηλή θέση των καθισμάτων είναι όλη η μαγεία του εσωτερικού. Αν βγεις από το Kia Stinger GT και μπεις μέσα σε ένα άλλο αυτοκίνητο της κατηγορίας, θα νοιώσεις λες και κάθεσαι σε παγκάκι. Στο Kia Stinger GT κάθεσαι βαθιά μέσα στο αυτοκίνητο.

Advertisement

6Βελτίωση ακαμψίας πλαισίου παρά μείωση βάρους

Το Kia Stinger GT είναι κατασκευασμένο κυρίως από χάλυβα υψηλής αντοχής, με ορισμένα στοιχεία της ανάρτησης να κάνουν χρήση αλουμινίου, Αυτό σημαίνει πως το αυτοκίνητο δεν είναι ιδιαίτερα ελαφρύ. Ζυγίζει 1.640 κιλά με τον 2,0-λιτρο κινητήρα και φτάνει έως τα 1.800 κιλά με τον V6 κινητήρα, πλούσιο εξοπλισμό και το σύστημα τετρακίνησης. Οι μηχανικοί της Kia έδωσαν περισσότερη προσοχή στην βελτίωση της ακαμψίας του πλαισίου παρά στο να προσπαθήσουν να μειώσουν το βάρος.

Advertisement

7Το πλαίσιο μπορεί να χειριστεί περισσότερη δύναμη

Το πλαίσιο του αυτοκινήτου είναι κατασκευασμένο έτσι ώστε να μπορεί να χειριστεί περισσότερη δύναμη από τα 370 άλογα με 510 Nm ροπής που παράγει ο V6 3,3-λίτρων twin-turbo κινητήρας.

Advertisement

8Το ESP απενεργοποιείται πλήρως

Η Kia εξόπλισε το Stinger GT με ένα ηλεκτρονικό σύστημα ευστάθειας που μπορεί να απενεργοποιηθεί πλήρως, έτσι ώστε ο οδηγός να driftάρει χωρίς κανέναν περιορισμό. Ακόμη και με το σύστημα ελέγχου ευστάθειας ενεργοποιημένο, αν ο οδηγός επιλέξει την λειτουργία Sport, μπορεί “να παίξει” με το αυτοκίνητο.

Advertisement

9Μηχανικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης

Τα ηλεκτρονικά ελεγχόμενα διαφορικά είναι η τάση της εποχής στα σύγχρονα σπορ αυτοκίνητα, αλλά η Kia επιμένει στα μηχανικά μιας και αυτά είναι ελαφρύτερα και πιο προσιτά. Έτσι τα πισωκίνητα Stinger GT εξοπλίζονται με μηχανικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης, με τις τετρακίνητες εκδόσεις να διαθέτουν Dynamic Torque Vectoring σύστημα.

Το σύστημα τετρακίνησης στέλνει κυρίως την ισχύ στους πίσω τροχούς, αλλά όταν απαιτηθεί, μπορεί να μοιράσει την ροπή σε ποσοστό 50% μπροστά και 50% πίσω. Υπάρχει επίσης ένα ηλεκτρονικό “διαφορικό” που μειώνει την υποστροφή στα τετρακίνητα μοντέλα, με το σύστημα της τετρακίνησης να συμπεριφέρεται διαφορετικά στην λειτουργία Normal και διαφορετικά στην λειτουργία Sport.

Advertisement

10Το μηχανικό κιβώτιο δεν ήταν ποτέ στο μυαλό της Kia

To Kia Stinger GT, ανεξαρτήτου κινητήρα, εξοπλίζεται με ένα 8άρι αυτόματο κιβώτιο με paddles, με την Kia να μην είχε ποτέ στο μυαλό της να αναπτύξει ένα μηχανικό κιβώτιο για το αυτοκίνητο, μιας και όπως δηλώνει ο Biermann, δεν υπάρχει η ζήτηση για ένα μηχανικό κιβώτιο.

Advertisement

11Μπορεί να μπει σε πίστα, αλλά δεν προορίζεται γι’αυτή

Η Kia χαρακτηρίζει το Stinger GT ως ένα gran turismo όχημα, αλλά ο Biermann υποστηρίζει πως μπορεί να μπει μέσα σε πίστα και μπορεί να κινηθεί αρκετά γρήγορα για ορισμένους γύρους, αλλά αν κάποιος θέλει να κάνει το Stinger GT ένα track-day car, τότε θα πρέπει να προχωρήσει σε αναβαθμίσεις στο σύστημα πέδησης, μιας και αυτό δεν είναι κατασκευασμένο για τόσο έντονες καταπονήσεις.

Μπορείς να τρέξεις με το Stinger GT μέσα σε πίτα, αλλά δεν έχει την συνέπεια ενός αυτοκινήτου υψηλών επιδόσεων. Η ψύξη του αυτοκινήτου αλλά και το σύστημα πέδησης δεν έχουν σχεδιαστεί για χρήση εντός πίστας.

Advertisement

12Επίπεδο πάτωμα λόγω αεροδυναμικής

Η Kia έδωσε ιδιαίτερη προσοχή στην αεροδυναμική του αυτοκινήτου, αλλά δεν έχει τοποθετήσει καμία τεράστια αεροτομή στο πορτμπαγκάζ. Το μπροστά spoiler, οι οπές στο καπό, οι πλαϊνές οπές πίσω από τους μπροστά τροχούς, η μικρή αεροτομή και το επίπεδο πάτωμα, μειώνουν τον αεροδυναμικό συντελεστή του αυτοκινήτου.

Advertisement

13Θα είναι value for money

Η Kia κατά την παρουσίαση του Stinger GT δεν αποκάλυψε την τιμή του αυτοκινήτου, μιας και αυτή θα ανακοινωθεί προς τα τέλη του έτους, όταν και το μοντέλο θα βγει στην αγορά. Ωστόσο άνθρωποι της εταιρίας υποστηρίζουν πως το Stinger GT θα είναι value for money, με την Kia να έχει την τάση να τοποθετεί περισσότερο βασικό εξοπλισμό στα μοντέλα της σε σχέση με τους ανταγωνιστές της.

Advertisement

14Diesel κινητήρας και ίσως ηλεκτρικό

Στην έκθεση της Γενεύης τον Μάρτιο η Kia θα παρουσιάσει το Stinger GT στο ευρωπαϊκό κοινό, με το μοντέλο να πωλείται και με diesel κινητήρα στην Γηραιά Ήπειρο, ενώ στις σκέψεις της βρίσκεται και μια πλήρως ηλεκτρική έκδοση.

  • SAMURAI-66

    Γεγονος ειναι οτι εχουν κανει εξαιρετικη δουλεια δημιουργωντας κατασκευη ετοιμη να τα βαλει με τους αμεσους ανταγωνιστες της και μαλιστα χωρις το κομπλεξ που μεχρι σημερα διακρινει καθε τι κορεατικο.
    Προσοχη στην λεπτομερεια πανεμορφο εσωτερικο και ιδιαιτερο δικη του φιλοσοφια στην εικονα της σχεδιασης που δεν θυμιζει κατι αλλο και επιδοσεις.
    Αν το συνοδεψουν με την γνωστη και παραδοσιακα σε καλα επιπεδα τιμη τους εχουν την επιτυχια στο τσεπακι τους!!

  • Petros K

    Όλα ωραία και καλά με το Stinger, αλλά πιστεύει κανένας με το χέρι στην καρδιά ότι θα προτιμούσε αυτό από BMW 3-4 Series, Alfa Romeo Giulia, Mercedes C-Class, Jaguar XE και Audi A4;; Πολύ καλή προσπάθεια από την KIA αλλά σε αυτή την κατηγορία και με τέτοιο ανταγωνισμό, ειδικά στην Ευρώπη, τα βλέπω δύσκολα τα πράγματα!

    • Mrdesperado32

      η ευρωπη δεν υπαρχει στο χαρτη πολλων εταιρειων..ξερουν οτι οι ευρωπαιοι δεν αλλαζουν συνηθειες…αμερικη και κινα ειναι το παιχνιδι…που εκει η κια παει πολυ καλα

    • εσυ που εχεις πει τα καλυτερα για την Ιουλια…….θα την αφηνες γιαυτο εδω ????

    • εσυ που εχεις πει τα καλυτερα για την Ιουλια…….θα την αφηνες γιαυτο εδω ????

    • Mrdesperado32

      οχι δε θα το επαιρνα εναντι της ιουλιας αλλα θα το επαιρνα εναντι ενος αουντι ας πουμε…αναλογα βεβαια και η τιμη.αν μου το δινε ας πουμε φουλ εξτρα κανα 50αρι βαρια θα το επαιρνα και εναντι της ιουλιας.ωραιο ειναι μεσα εξω και θα εχει και 7 ετη εγγυηση.

    • Mrdesperado32

      οχι δε θα το επαιρνα εναντι της ιουλιας αλλα θα το επαιρνα εναντι ενος αουντι ας πουμε…αναλογα βεβαια και η τιμη.αν μου το δινε ας πουμε φουλ εξτρα κανα 50αρι βαρια θα το επαιρνα και εναντι της ιουλιας.ωραιο ειναι μεσα εξω και θα εχει και 7 ετη εγγυηση.

    • Όπως εσυ δεν θα το έπαιρνες αντί της Ιουλίας … Ετσι εγώ δεν θα το έπαιρνα για το Α4…. Ο άλλος για την 4ρα….. Και ο άλλος για το clk….
      Θέλω να πω…. Πως στα λόγια ωραίο ειναι…. Αλλά στην πράξη δεν θα τα αγόραζε κάποιος φανατικός της Χ μαρκας…

    • Petros K

      Δεν νομίζω ότι χρειάζεται να είσαι φανατικός κάποιας μάρκας για να επιλέξεις κάποιο άλλο αυτοκίνητο εκτός του Stinger. Η αγορά είναι τεράστια και τα αυτοκίνητα που προσφέρουν οι διάφορες εταιρίες σε αυτή την κατηγορία είναι εδραιωμένα και στην συνείδηση του κόσμου, όχι απαραίτητα επειδή είναι Mercedes ή BMW ή Alfa Romeo αλλά γιατί απλά είναι πολύ καλά αυτοκίνητα!
      Με λίγα λόγια πολλά μπορεί να λέμε εμείς εδώ στο autoblog, στα διάφορα forum ανά τον κόσμο, αλλά την τελική απόφαση και το ταμείο το κάνει ο αγοραστής και όχι εμείς! Γι’ αυτό και λέω να μην κρυβόμαστε πίσω από το δάχτυλό μας γιατί όταν φτάνεις στο δια ταύτα να αγοράσεις ένας τέτοιας κατηγορίας αμάξι και να δώσεις ένα σεβαστό ποσό, δεν παίρνεις αποφάσεις τόσο ελαφρά την καρδία αλλά σκέφτεσαι πραγματικά τα πάντα!

    • μαζι σου !!!! γιατι εκει θα εφτανα το σκεπτικο μου !!!!
      δεν ειναι τυχαιο …..που ολοι μιλανε πχ για τα ΧΙΟΥΝΤΑΙ οτι ειναι τα καλυτερα και τα πιο σκυλια και τα best value for money…..αλλα στο τελος αγοραζουν AR/AUDI/TOYOTA/HONDA/MAZDA κτλ………

    • Petros K

      Όπως είπα εξαρτάται την κατηγορία και τα χρήματα που έχει να διαθέσει ο καθένας. Αν θυμάσαι τα μόνα Hyundai που κυκλοφορούσαν παλιότερα στην Ελλάδα ήταν τα πολύ τίμια για τα λεφτά τους Accent και Atos, δεν έβλεπες όμως Elantra γιατί πολύ απλά κανένας δεν θα έδινε τόσα λεφτά για Hyundai και θα προτιμούσε π.χ. ένα Golf που ήταν ναι μεν χαμηλότερης κατηγορίας, αλλά ήξερες τι αγοράζεις και δεν γινόσουν “πειραματόζωο” της Hyundai και γενικά της αγοράς! Πλέον οι Κορεάτες έχουν μπει δυνατά στο παιχνίδι σχεδόν σε όλες τις κατηγορίες, ειδικά supermini και mini τα Picanto, i10, i20 πάνε πολύ καλά, αλλά σε μεσαία και πολυτελή sedan θέλουν πολύ δουλειά και φυσικά χαμηλότερες από τον ανταγωνισμό τιμές για να εδραιώσουν το όνομα τους ανάμεσα σε παλιούς παίκτες! Πρέπει με λίγα λόγια να ακολουθήσουν το παράδειγμα της Lexus, η οποία όταν ιδρύθηκε το ’89 ακόμα και με την μεγάλη βοήθεια της μαμάς Toyota, δεν “υπήρχε” σαν εταιρία και πλέον είναι μεγάλος παίκτης της αγοράς!

    • Mrdesperado32

      οτι μπορει να γινει ετσι ειναι το πιο πιθανο…αλλα το θεμα ειναι ΑΝ ειναι καλυτερο το κια γτ να μην το προτιμησει καποιος εναντι του κατεστημενου?μηπως να παψουμε να σκεφτομαστε μονο τα σηματα στο καπο?

    • Petros K

      Συμφωνώ εν μέρει ότι πλέον η Ευρώπη δεν είναι και μεγάλη αγορά για τις αυτοκινητοβιομηχανίες.. Αλλά ας μην κρυβόμαστε πίσω από το δάχτυλό μας, είδαμε και το K900 με τόσο επιθετικό marketing και προώθηση από τον LeBron James, που πήγε να ανταγωνιστεί E-Class, 5 Series, Panamera και τα άλλα της κατηγορίας του πως τα πήγε στην Αμερική!
      http://thegarage.jalopnik.com/surprise-almost-no-one-bought-the-kia-k900-1639626132

    • Petros K

      Συμφωνώ εν μέρει ότι πλέον η Ευρώπη δεν είναι και μεγάλη αγορά για τις αυτοκινητοβιομηχανίες.. Αλλά ας μην κρυβόμαστε πίσω από το δάχτυλό μας, είδαμε και το K900 με τόσο επιθετικό marketing και προώθηση από τον LeBron James, που πήγε να ανταγωνιστεί E-Class, 5 Series, Panamera και τα άλλα της κατηγορίας του πως τα πήγε στην Αμερική!
      http://thegarage.jalopnik.com/surprise-almost-no-one-bought-the-kia-k900-1639626132

    • a_f_a

      δε ξερω πόσο θα κοστίζει στη κίνα, αλλά όποιος τα έχει δε παιζει να ΜΗ παρει γερμανικό.

  • VictorRav4

    Μπροστα πανεμορφο και δυναμικο, η γραμμες του αμαξωματος δυναμικες επισης, αλλα αυτα τα πισω φωτα και κυριως εκεινη η ασχετη γραμμη στα πλαγια που ειναι σαν αυτοκολλητο ειναι τοσο αντιαισθητικα που χαλανε την ολη εικονα. Πολυ κριμα για την KIA που μας εχει συνηθησει σε πολυ ομορφοτερα αυτοκινητα τον τελευταιο καιρο. Ας ελπισουμε να διορθωθει το πισω μερος σε καποιο facelift.

  • ak156

    Ποιο ειναι ακριβοτερο?…ο χαλυβας υψηλης αντοχης ή το αλουμινιο?
    Με μια γρηγορη ματια είδα οτι το αλουμινιο ειναι αρκετα πιο ακριβο. Οποτε η βελτιωση της ακαμψιας σε σχεση με το βαρος… εχει να κανει και με τα χρηματα…Κυριως!!

  • gv

    πω πω μπραβο δειχνει δουλεμενο το αυτοκινητο!
    παντως το βαρος ειναι σε πολυ λογικα πλαισια δεδομενου οτι δεν ηθελαν ντε και καλα να το κανουν ελαφρυ αλλα ακαμπτο..
    το εσωτερικο σε καφε δειχνει τελειο και ποιοτικο αλλα σε γκρι πολυ πιο μετριο δε μπορω να καταλαβω γιατι..
    πειτε με τρελο αλλα αν στα ιδια λεφτα με το V6 kia παιρνεις 4κυλινδρη 4series παιζει και να διαλεγα το kia!

  • Μάνος Μαμαλάκης

    Πανέμορφο, ολοκληρωμένο, και πολύ γρήγορο το νέο Kia Stinger GT θα είναι πάρα πολύ καλή πρόταση, προσωπικά θα το διάλεγα!

  • shaoqing14

    Το αμαξι εχει φοβερο σχεδιασμο,παραλληλα συνδιαζει σπορτ προφιλ και πολυτελεια,ειναι παιχνιδιαρικο στα μεγαλα θετικα οτι το ESP απενεργοποιειται και αν ειναι αξιοπιστο οπως μας εχει συνηθισει η ΚΙΑ και εχει μια σχετικη λογικη τιμη τοτε η επιτυχια του ειναι δεδομενη.Το μονο μελανο σημειο ειναι η απουσια μηχανικου κιβωτιου.

  • Esperto

    Mono an einai arketa pio fthno ap ta germanika 8a to parei kapoios sthn Eurwph alliws den exei kamia tuxh. Auth h kathgoria einai perissotero status symbol kai meta ola ta alla kai to onoma kia den exei to image na sta8ei apenati se audi, bmw kai merc.

  • Christos F4

    αν εξαιρεσουμε το ψευτικο συστημα ηχου που ειναι ξενερωτικο και το οτι το πισω μερος θυμιζει (σε εμενα τουλαχιστον) κατι μεταξυ maserati και dodge κατα τα αλλα ειναι υπεροχο. κι εφοσον το πλαισιο μπορει να αντεξει και περισσοτερη δυναμη, μακαρι να δουμε στο μελλον περισσοτερη δυναμη ;)

  • Nikpap

    Τα μπρος και ειδικα τα πισω φωτα χαλανε αρκετα το design που γενικα ειναι καλο και με ωραιες αναλογιες. Πρεπει να ειναι πολυ vfm για να τραβηξει αγοραστες απο χαμηλοτερες κατηγοριες. Οσοι μπορουν να παρουν την 4αρα ομως δεν προκειται καν να ασχοληθουν με το κια. Επισης κατι πρεπει να κανουν με το ονομα οπως η huyndai me το brand Genesis. Εδω η Lexus ειναι 25 χρονια στην αγορα και στην Ευρωπη που ειναι και η δυσκολοτερη αγορα, τα συναντας πολυ σπανια αν και εκπληκτικα αυτοκινητα.

  • ionized

    πανεμορφο!δυσκολευομαι να πιστεψω οτι ειναι κια.

  • Mika

    Αφου το εκαναν και βαρυ, στο Ring θα πηγαινει μια χαρα!!
    :p :p
    Oμορφο ειναι, καλο Value for money θα ειναι, μενει να δουμε αν ειναι και καλο οδηγικα..

  • αν άναβα πούρα με ευρώ τότε θα το έπαιρνα για το σπάσιμο. θα το τιουνάριζα κιόλας να το κάνω 600 άλογα να τη σπάω στους comme il faut

  • Chris

    Μπροστά ενδιαφέρον, πίσω άθλιο. Αλλά γενικά φαίνεται να έχει φουλ τεχνολογία πάνω.