Στη φετινή έκθεση του Detroit το αυτοκίνητο που έκλεψε την παράσταση είναι χωρίς καμία αμφισβήτηση το Kia Stinger GT. Το νέο Grand Tourer με coupe χαρακτηριστικά με το οποίο η Kia θέλει να δείξει στον κόσμο πως έχει ανέβει κατηγορία. Τα τεχνικά του χαρακτηριστικά τα είδαμε κατά την παρουσίαση, αλλά ας δούμε 14 λεπτομέρειες του αυτοκινήτου.

1Έχει δοκιμαστεί εκτενώς στο Nürburgring

Η Hyundai και η Kia έχουν το δικό τους κέντρο δοκιμών στο Nürburgring και εκεί ο κορεατικός όμιλος συνήθως δοκιμάζει τα νέα του μοντέλα για περίπου 10.000 χλμ. Ωστόσο, το Stinger GT έκανε τα διπλάσια χιλιόμετρα στην Πράσινη Κόλαση, με τους μηχανικούς της εταιρίας να δοκιμάζουν διαφορετικές ρυθμίσεις στο αυτοκίνητο μέχρι να καταλήξουν σε εκείνες που θα περάσουν στο μοντέλο παραγωγής.

2Είναι σπορ αλλά και πολυτελές

Η Kia θέλησε, και πέτυχε, να δημιουργήσει ένα σπορ αυτοκίνητο, αλλά συνάμα είναι και πολυτελές, με το αρκετά μακρύ μεταξόνιο του, που φτάνει τα 2.905 mm, να δίνει σταθερό πάτημα σε υψηλές ταχύτητες, ακόμη και σε αυτές που συναντά κανείς στην Autobahn. Την ίδια στιγμή είναι ευκίνητο και ευέλικτο, με καλή απόκριση του συστήματος διεύθυνσης, έτσι ώστε να μπορεί να κινηθεί γρήγορα σε μια βουνίσια διαδρομή.

3Η Kia έβαλε ως στόχο την BMW 4-Series

O Albert Biermann, ο επικεφαλής για την εξέλιξη αυτοκινήτων επιδόσεων της εταιρίας, που πριν ενταχθεί στο δυναμικό της, εκτελούσε χρέη αντιπροέδρου στην BMW M, δήλωσε πως το αυτοκίνητο που είχαν ως μέτρο σύγκρισης στο Stinger GT, ήταν η BMW 4-Series.

4Διαθέτει ψεύτικο σύστημα ήχου

Όπως όλα τα σύγχρονα σπορ αυτοκίνητα, έτσι και το Kia Stinger GT, έχει ψεύτικο σύστημα ήχου που παράγει τον επιθυμητό σπορ, μπάσο ήχο μέσα στη καμπίνα, ειδικά όταν ο οδηγός επιλέξει το πρόγραμμα λειτουργίας Sport.

5Ο οδηγός κάθεται πολύ χαμηλά

Το κάθισμα του οδηγού είναι τοποθετημένο χαμηλότερα από αυτά των αντιπάλων αυτοκινήτων, δίνοντας έτσι μια πιο σπορ αίσθηση. Όπως είπε ο Biermann:

Θα αισθάνεσαι πολύ διαφορετικά μέσα στο Stinger GT. Σαν να κάθεσαι σε ένα σπορ αυτοκίνητο. Η πολύ χαμηλή θέση των καθισμάτων είναι όλη η μαγεία του εσωτερικού. Αν βγεις από το Kia Stinger GT και μπεις μέσα σε ένα άλλο αυτοκίνητο της κατηγορίας, θα νοιώσεις λες και κάθεσαι σε παγκάκι. Στο Kia Stinger GT κάθεσαι βαθιά μέσα στο αυτοκίνητο.

6Βελτίωση ακαμψίας πλαισίου παρά μείωση βάρους

Το Kia Stinger GT είναι κατασκευασμένο κυρίως από χάλυβα υψηλής αντοχής, με ορισμένα στοιχεία της ανάρτησης να κάνουν χρήση αλουμινίου, Αυτό σημαίνει πως το αυτοκίνητο δεν είναι ιδιαίτερα ελαφρύ. Ζυγίζει 1.640 κιλά με τον 2,0-λιτρο κινητήρα και φτάνει έως τα 1.800 κιλά με τον V6 κινητήρα, πλούσιο εξοπλισμό και το σύστημα τετρακίνησης. Οι μηχανικοί της Kia έδωσαν περισσότερη προσοχή στην βελτίωση της ακαμψίας του πλαισίου παρά στο να προσπαθήσουν να μειώσουν το βάρος.

7Το πλαίσιο μπορεί να χειριστεί περισσότερη δύναμη

Το πλαίσιο του αυτοκινήτου είναι κατασκευασμένο έτσι ώστε να μπορεί να χειριστεί περισσότερη δύναμη από τα 370 άλογα με 510 Nm ροπής που παράγει ο V6 3,3-λίτρων twin-turbo κινητήρας.

8Το ESP απενεργοποιείται πλήρως

Η Kia εξόπλισε το Stinger GT με ένα ηλεκτρονικό σύστημα ευστάθειας που μπορεί να απενεργοποιηθεί πλήρως, έτσι ώστε ο οδηγός να driftάρει χωρίς κανέναν περιορισμό. Ακόμη και με το σύστημα ελέγχου ευστάθειας ενεργοποιημένο, αν ο οδηγός επιλέξει την λειτουργία Sport, μπορεί “να παίξει” με το αυτοκίνητο.

9Μηχανικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης

Τα ηλεκτρονικά ελεγχόμενα διαφορικά είναι η τάση της εποχής στα σύγχρονα σπορ αυτοκίνητα, αλλά η Kia επιμένει στα μηχανικά μιας και αυτά είναι ελαφρύτερα και πιο προσιτά. Έτσι τα πισωκίνητα Stinger GT εξοπλίζονται με μηχανικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης, με τις τετρακίνητες εκδόσεις να διαθέτουν Dynamic Torque Vectoring σύστημα.

Το σύστημα τετρακίνησης στέλνει κυρίως την ισχύ στους πίσω τροχούς, αλλά όταν απαιτηθεί, μπορεί να μοιράσει την ροπή σε ποσοστό 50% μπροστά και 50% πίσω. Υπάρχει επίσης ένα ηλεκτρονικό “διαφορικό” που μειώνει την υποστροφή στα τετρακίνητα μοντέλα, με το σύστημα της τετρακίνησης να συμπεριφέρεται διαφορετικά στην λειτουργία Normal και διαφορετικά στην λειτουργία Sport.

10Το μηχανικό κιβώτιο δεν ήταν ποτέ στο μυαλό της Kia

To Kia Stinger GT, ανεξαρτήτου κινητήρα, εξοπλίζεται με ένα 8άρι αυτόματο κιβώτιο με paddles, με την Kia να μην είχε ποτέ στο μυαλό της να αναπτύξει ένα μηχανικό κιβώτιο για το αυτοκίνητο, μιας και όπως δηλώνει ο Biermann, δεν υπάρχει η ζήτηση για ένα μηχανικό κιβώτιο.

11Μπορεί να μπει σε πίστα, αλλά δεν προορίζεται γι’αυτή

Η Kia χαρακτηρίζει το Stinger GT ως ένα gran turismo όχημα, αλλά ο Biermann υποστηρίζει πως μπορεί να μπει μέσα σε πίστα και μπορεί να κινηθεί αρκετά γρήγορα για ορισμένους γύρους, αλλά αν κάποιος θέλει να κάνει το Stinger GT ένα track-day car, τότε θα πρέπει να προχωρήσει σε αναβαθμίσεις στο σύστημα πέδησης, μιας και αυτό δεν είναι κατασκευασμένο για τόσο έντονες καταπονήσεις.

Μπορείς να τρέξεις με το Stinger GT μέσα σε πίτα, αλλά δεν έχει την συνέπεια ενός αυτοκινήτου υψηλών επιδόσεων. Η ψύξη του αυτοκινήτου αλλά και το σύστημα πέδησης δεν έχουν σχεδιαστεί για χρήση εντός πίστας.

12Επίπεδο πάτωμα λόγω αεροδυναμικής

Η Kia έδωσε ιδιαίτερη προσοχή στην αεροδυναμική του αυτοκινήτου, αλλά δεν έχει τοποθετήσει καμία τεράστια αεροτομή στο πορτμπαγκάζ. Το μπροστά spoiler, οι οπές στο καπό, οι πλαϊνές οπές πίσω από τους μπροστά τροχούς, η μικρή αεροτομή και το επίπεδο πάτωμα, μειώνουν τον αεροδυναμικό συντελεστή του αυτοκινήτου.

13Θα είναι value for money

Η Kia κατά την παρουσίαση του Stinger GT δεν αποκάλυψε την τιμή του αυτοκινήτου, μιας και αυτή θα ανακοινωθεί προς τα τέλη του έτους, όταν και το μοντέλο θα βγει στην αγορά. Ωστόσο άνθρωποι της εταιρίας υποστηρίζουν πως το Stinger GT θα είναι value for money, με την Kia να έχει την τάση να τοποθετεί περισσότερο βασικό εξοπλισμό στα μοντέλα της σε σχέση με τους ανταγωνιστές της.

14Diesel κινητήρας και ίσως ηλεκτρικό

Στην έκθεση της Γενεύης τον Μάρτιο η Kia θα παρουσιάσει το Stinger GT στο ευρωπαϊκό κοινό, με το μοντέλο να πωλείται και με diesel κινητήρα στην Γηραιά Ήπειρο, ενώ στις σκέψεις της βρίσκεται και μια πλήρως ηλεκτρική έκδοση.