Η μυρωδιά του νέου αυτοκινήτου. Ξέρεις ακριβώς για ποια μυρωδιά μιλάω. Εκείνη η χαρακτηριστική μυρωδιά που επικρατεί στο εσωτερικό ενός ολοκαίνουριου αυτοκινήτου. Είναι τόσο χαρακτηριστική, που έχει μέχρι και λήμμα στη Wikipedia! Πρόκειται για ένα μείγμα μυρωδιάς από πλαστικό, κόλλα, δέρματος και υφάσματος που αρέσει σε πολύ κόσμο, αλλά όχι στους Κινέζους και ίσως οι Κινέζοι να έχουν δίκιο, μιας και διάφορες έρευνες δείχνουν πως οι μυρωδιές που εκλύουν οι περισσότερες από 200 χημικές ουσίες και βαρέα μέταλλα, που χρησιμοποιήθηκαν για την παραγωγή του εσωτερικού του αυτοκινήτου δεν κάνουν καλό στην υγεία του ανθρώπου, μιας και μερικές από αυτές μπορεί να είναι εξαιρετικά τοξικές.
Κάποιοι λένε πως η μυρωδιά ενός καινούργιου αυτοκινήτου σχετίζεται με τον φετιχισμό των προϊόντων και το τι αυτά αντανακλούν στην ζωή μας. Κάποιοι άλλοι λένε πως τα χημικά που μυρίζουν έχουν εθιστική οσμή, όπως συμβαίνει για παράδειγμα και με την βενζίνη, δηλαδή είναι καθαρά βιολογικά τα κίνητρα, έτσι και κυκλοφόρησαν (κυρίως στις ΗΠΑ) αρωματικά αυτοκινήτου με άρωμα “καινουργίλας”.
Διάβασε επίσης
Ωστόσο η Ford σκέφτεται να εξαλείψει την μυρωδιά των καινούργιων αυτοκινήτων μιας και έχει καταθέσει μια αίτηση για ένα νέο δίπλωμα ευρεσιτεχνίας που εξηγεί έναν τρόπο που αφαιρεί την μυρωδιά ενός νέου αυτοκινήτου. Ο τρόπος που η Ford θέλει να εξαλείψει την μυρωδιά είναι να “ψήσει” τα καινούργια αυτοκίνητα της στον ήλιο, έτσι ώστε οι τοξίνες και οι άλλες χημικές ουσίες να απελευθερώσουν όλα τα αέρια τους και να μην υπάρχει πλέον μυρωδιά. Το σύστημα ενεργοποιεί τον κλιματισμό, την θέρμανση αλλά και τον κινητήρα, για την περαιτέρω απομάκρυνση της μυρωδιάς, ανοίγοντας παράλληλα και τα παράθυρα, έτσι ώστε να βγει η μυρωδιά μέσα από το αυτοκίνητο.
Οι Κινέζοι απεχθάνονται τόσο πολύ την συγκεκριμένη μυρωδιά που είναι σημαντικός λόγος να απορρίψουν την αγορά ενός αυτοκινήτου. Μάλιστα τους απασχολεί περισσότερο από τις βλάβες, από τον θόρυβο κύλισης και την κατανάλωση καυσίμου.
Ξέρω πως ήδη θα έχεις αγανακτήσει με αυτή την ύβρη των Κινέζων, αλλά εδώ παίζονται τεράστια ποσά και δεν χωράν οπαδικά. Η Ford έχει φτιάξει τμήμα στην κινεζική πόλη Nanjιng, που μελετά την οσμή κάθε υλικού διεξάγοντας 300 δοκιμές τον χρόνο, 33% περισσότερες απ’όσες στην Ευρώπη. Επίσης αναπτύσσουν μεθόδους παραγωγής που να είναι άοσμες, για παράδειγμα αντί τα καθίσματα να τυλίγονται με σελοφάν, τα τυλίγουν με διάτρητο ύφασμα έτσι ώστε να “αναπνέουν” και να αποβάλουν τις οσμές.
Σε αυτή τους την προσπάθεια έχουν επιστρατεύσει 18 “χρυσές μύτες”, δηλαδή ειδικούς επί των οσμών, οι οποίοι για να διατηρήσουν ξυραφένια την οσμή τους, δεν πίνουν, δεν καπνίζουν, δεν τρώνε πικάντικα, αποφεύγουν να φοράν αρώματα, να βάφουν τα νύχια τους και να φοράνε δερμάτινα ρούχα. Αυτοί λοιπόν μας πληροφορούν πως οι Κινέζοι εκλαμβάνουν την μυρωδιά της “καινουργίλας” σαν καμένο λάστιχο, χαλασμένο κρέας, ναφθαλίνη και βρώμικες κάλτσες και πως οι μυρωδιές τους δημιουργούν την εντύπωση πως εισπνέουν βλαβερές αναθυμιάσεις.