Η Mazda εξακολουθεί να πιστεύει πως οι κινητήρες εσωτερικής καύσης έχουν μεγαλύτερο νόημα σε σχέση με τους ηλεκτροκινητήρες, όσον αφορά τις εκπομπές CO2.
Αυτό δήλωσε ο Ichiro Hirose, υπεύθυνος ανάπτυξης κινητήρων της Mazda, που αποκάλυψε πως η εταιρία του παραμένει αφοσιωμένη στους βενζινοκινητήρες και στους πετρελαιοκινητήρες. Όπως είπε:
Κάθε περιοχή και αγορά έχει διαφορετικές μεθόδους παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας. Πρέπει λοιπόν να δούμε πώς παράγεται ο ηλεκτρισμός σε κάθε περιοχή. Σε ορισμένες περιοχές, μπορεί να είναι καθαρός, επομένως τα ηλεκτρικά οχήματα είναι κατάλληλα. Αλλά σε άλλες περιοχές, λόγω των μεθόδων παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας, οι κινητήρες εσωτερικής καύσης μπορεί να έχουν περισσότερα πλεονεκτήματα όσον αφορά τις εκπομπές.
Όταν σκεφτόμαστε το στόχο μείωσης των εκπομπών CO2, νομίζω ότι υπάρχουν ακόμη περισσότερες περιοχές που οι κινητήρες εσωτερικής καύσης είναι καλύτερα προσαρμοσμένοι, οπότε πιστεύω ότι προς το παρόν θα πρέπει να επικεντρωθούμε στους κινητήρες εσωτερικής καύσης.
Ο Hirose πιστεύει ότι οι σύγχρονοι κινητήρες βενζίνης μπορούν να βελτιωθούν ακόμη περισσότερο, ώστε να γίνουν έως και 30% πιο αποτελεσματικοί σε σχέση με τους τωρινούς. Σχετικά με τους diesel κινητήρες ο Hirose είπε:
Εργαζόμαστε συνεχώς πάνω στους κινητήρες ντίζελ, προκειμένου να δημιουργήσουμε τον ιδανικό κινητήρα πετρελαίου. Ειδικά αυτή τη περίοδο, που τα SUV είναι αρκετά δημοφιλή, οι πετρελαιοκινητήρες εξακολουθούν να έχουν το πλεονέκτημα σε ότι έχει να κάνει τις εκπομπές CO2 σε σχέση με τους βενζινοκινητήρες, μιας και τα συγκεκριμένα οχήματα είναι μεγαλύτερα και βαρύτερα. Δεν σχεδιάζουμε να σταματήσουμε του πετρελαιοκινητήρες.
Η Mazda παραμένει πιστή και στους περιστροφικούς κινητήρες μιας και πρόσφατα ανακοίνωσε πως επιστρέφει ως range extender.