Πρωτοποριακές μπαταρίες ιόντων φθορίου από τις Honda-Caltech-NASA

Σχετικά άρθρα

Για να έρθει η επανάσταση στην ηλεκτροκίνηση πρέπει να παρουσιαστούν νέες τεχνολογίας μπαταρίας, καθώς οι ικανότητες των μπαταριών ιόντων λιθίου είναι σχετικά περιορισμένες. Γι’αυτό τα εργαστήρια και τμήματα έρευνας και ανάπτυξης πολλών εταιριών ψάχνουν να βρουν με τι θα αντικατασταθούν οι παραπάνω. Μια λύση είναι οι solid-state μπαταρίες, αλλά ακόμα είναι εξαιρετικά ακριβές.

Οι επιστήμονες του Honda Research Institute, όμως, σε συνεργασία με το πανεπιστήμιο Caltech και το JPL (Jet Propulsion Laboratory) της NASA φαίνεται να βρήκαν τη λύση σε μια νέα οικογένεια συσσωρευτών ιόντων φθορίου (fluoride-ion), με χωρητικότητα δεκαπλάσια των ιόντων λιθίου. Η συγκεκριμένη τεχνολογία δεν είναι καινούρια, αλλά μέχρι σήμερα απαιτούσε θερμοκρασίες απαγορευτικές για τη χρήση της σε καθημερινές εφαρμογές και αυτοκίνητα.

Η Honda φαίνεται πως θα αξιοποιήσει τέτοιες μπαταρίες, δημοσιεύοντας τη σχετική μελέτη στο Science, με τον Dr. Christopher Brooks, επικεφαλής επιστήμονας στο ερευνητικό ινστιτούτο της Honda και ένας εκ των συγγραφέων του άρθρου να δηλώνει:

Οι μπαταρίες ιόντων φθορίου προσφέρουν μια πολλά υποσχόμενη νέα τεχνολογία μπαταριών με έως και δέκα φορές περισσότερη ενεργειακή πυκνότητα από τις διαθέσιμες σήμερα μπαταρίες λιθίου. Σε αντίθεση με τις μπαταρίες ιόντων λιθίου, οι FIB (Fluoride-Ion Batteries) δεν παρουσιάζουν κίνδυνο για την ασφάλεια λόγω υπερθέρμανσης και η απόκτηση των πρώτων υλών για τις FIB δημιουργεί σημαντικά λιγότερες περιβαλλοντικές επιπτώσεις από τη διαδικασία εξαγωγής λιθίου και κοβαλτίου.

Φυσικά, οι μπαταρίες φθορίου-ιόντων έχουν τα μειονεκτήματά τους, με τη Honda να σημειώνει ότι οι σημερινές στερεάς κατάστασης μπαταρίες ιόντων φθορίου πρέπει να λειτουργούν σε θερμοκρασίες πάνω από 150 βαθμών Κελσίου, ώστε να λειτουργήσει ο φθοριούχος ηλεκτρολύτης. Σύμφωνα με τους συγγραφείς της μελέτης, αυτοί οι περιορισμοί στον ηλεκτρολύτη ήταν μια σημαντική πρόκληση για τους ίδιους, ώστε να κατασκευάσουν μια λειτουργική FIB χαμηλής θερμοκρασίας.

Πιο συγκεκριμένα, η ερευνητική ομάδα βρήκε μια μέθοδο για τη δημιουργία ηλεκτροχημικού κελιού με φθοριούχο ιόν, ικανό να λειτουργεί σε θερμοκρασία δωματίου – μια ανακάλυψη που έγινε εφικτή από έναν χημικώς σταθερό ηλεκτρολύτη υγρού φθοριούχου αγώγιμου υλικού με υψηλή ιοντική αγωγιμότητα και μεγάλη τάση λειτουργίας. Οι επιστήμονες ανέπτυξαν τον ηλεκτρολύτη χρησιμοποιώντας ξηρά άλατα φθοριούχων τετρααλκυλαμμωνίων διαλελυμένα σε οργανικό διαλύτη φθοριωμένου αιθέρα. Όταν συνδυάζονται με μια σύνθετη κάθοδο που χαρακτηρίζεται από μια νανοδομή πυρήνα-κελύφους χαλκού, λανθανίου και φθορίου, οι ερευνητές κατέδειξαν αναστρέψιμο ηλεκτροχημικό κύκλο σε θερμοκρασία δωματίου.

Η εφαρμογή των FIB μπαταριών θα μπορούσε να γίνει σε ηλεκτρικά αυτοκίνητα, καθώς και σε καθημερινές ηλεκτρικές συσκευές.

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

Honda: Τρία νέα ηλεκτρικά για την Κίνα

Στην έκθεση του Πεκίνου που θα διεξαχθεί την επόμενη εβδομάδα, η Honda θα παρουσιάσει μια νέα σειρά ηλεκτρικών αυτοκινήτων της. Αυτά θα φέρουν το...

Η Nissan παρουσιάζει την πιλοτική γραμμή παραγωγής μπαταριών στερεάς κατάστασης

Η Nissan παρουσίασε σήμερα την -υπό κατασκευή- πιλοτική γραμμή παραγωγής μπαταριών στερεάς κατάστασης στο εργοστάσιό της στη Γιοκοχάμα της Ιαπωνίας. Η πιλοτική γραμμή στοχεύει...