Σήμερα συνεδρίασε το διοικητικό συμβούλιο της Nissan το οποίο ωστόσο απέτυχε να καταλήξει σε μία απόφαση για τον διάδοχο του Carlos Ghosn στη θέση του προέδρου, εν μέσω ρήξεως με τη Renault σε θέματα διακυβέρνησης και στρατηγικής του μεταξύ τους ομίλου.

Το συμβούλιο επέλεξε αντί για διάδοχο να ορίσει μία νέα επιτροπή, που θα έχει ως στόχο να βελτιώσει την εταιρική διακυβέρνηση στους κόλπους της ιαπωνικής αυτοκινητοβιομηχανίας, όπως ανακοίνωσε ο διευθύνων σύμβουλος, Hiroto Saikawa. Η επιτροπή θα καταθέσει τις προτάσεις της έως τον Μάρτιο του 2019, περίπου τέσσερις μήνες μετά τη σύλληψη του Ghosn, που κατηγορείται ότι απέκρυβε απολαβές από τις ιαπωνικές φορολογικές αρχές ύψους 44 εκατ. δολαρίων. Σύμφωνα με τον Saikawa, το Δ.Σ. ενδέχεται να περιμένει το πόρισμα της επιτροπής πριν ορίσει τον διάδοχο.

Η επιτροπή αποτελείται από τρεις εξωτερικούς ανεξάρτητους εμπειρογνώμονες, συγκεκριμένα από τους Masakazu Toyoda, Keiko Ihara και Jean-Baptiste Duzan. Επίσης συμμετέχουν τρία εξωτερικά μέλη του διοικητικού συμβουλίου της Nissan και τέσσερις άλλοι εξωτερικούς παράγοντες, συμπεριλαμβανομένου του πρώην δικαστή Seiichiro Nishioka.

Η απόφαση για στάση αναμονής έρχεται την ώρα που η Renault, ο μεγαλύτερος μέτοχος της Nissan και η εταιρεία η οποία με τη συμμαχία της έσωσε την Nissan από το χείλος του γκρεμού πριν από δύο δεκαετίες, έστειλε επιστολή, στην οποία απαιτεί συνέλευση των μετόχων προκειμένου να συζητηθούν οι προκλήσεις της ιαπωνικής αυτοκινητοβιομηχανίας. Η σύλληψη του Ghosn έχει εντείνει τη διαμάχη μεταξύ των δύο εταιρειών και έχει θέσει εν αμφιβόλω το μέλλον της συμμαχίας τους, μιας και η Nissan χαρακτηρίζει την σύλληψη του Ghosn ως “σημαντικό κίνδυνο” για τη συνεργασία της με την Renault. Ο Saikawa δήλωσε πως η Nissan και η Renault μιλούν πλέον μόνο μέσω δικηγόρων. Ο Saikawa θα συναντηθεί με τον αναπληρωτή CEO της Renailt, Thierry Bollore, μέσα στην εβδομάδα στο Άμστερνταμ, ενημερώνοντας τον σχετικά με τα παραπτώματα του Ghosn, ενώ θα συζητήσουν και για πιθανές αλλαγές στη διαχείριση τις δραστηριότητες της εταιρικής σχέσης των δύο εταιριών.

Η δυσφορία από την ιαπωνική πλευρά ενισχυόταν εδώ και καιρό, γιατί ενώ σε παγκόσμιο επίπεδο οι πωλήσεις της υπερβαίνουν εκείνες της Renault, η γαλλική εταιρεία εξακολουθεί να διατηρεί πολύ υψηλότερο μερίδιο στην Nissan από ό,τι η Nissan στη Renault.