Η BMW έχει τοποθετήσει στον 3,0-λιτρo turbo κινητήρα της M4 GTS, σύστημα ψεκασμού νερού, που τον κάνει να αποδίδει 500 άλογα και 600 Nm ροπής. Πως λειτουργεί όμως το συγκεκριμένο σύστημα;

Η αρχή του είναι σχετικά απλή. Γίνεται ψεκασμός νέφους απιονισμένου νερού στην εισαγωγή του κινητήρα, σε μια περιοχή λίγο πριν τη βαλβίδα εισαγωγής. Με αυτό τον τρόπο επιτυγχάνεται μία τοπική πτώση της θερμοκρασίας του κινητήρα, η μείωση του φαινομένου της προανάφλεξης, αλλά και της κατανάλωσης καυσίμου, καθώς πραγματοποιείται καλύτερη καύση. Το αποτέλεσμα είναι μία αύξηση της ισχύoς της τάξης του 5% μείωση της κατανάλωσης κατά 13% και μείωση στις εκπομπές ρύπων κατά 4%.

Κατά συνέπεια, αυτό δημιουργεί μια πιο αποτελεσματική διαδικασία καύσης και την ίδια στιγμή μειώνεται η θερμοκρασία στον θάλαμο καύσης. Δεδομένου ότι ο ψυχρός αέρας έχει μια υψηλότερη πυκνότητα, η οποία αυξάνει την περιεκτικότητα σε οξυγόνο μέσα στο θάλαμο καύσης, αυτό σημαίνει ψηλότερη πίεση κατά τη διάρκεια της καύσης, κάτι που μεταφράζεται σε βελτιωμένες επιδόσεις και ροπή. Επιπλέον, η μικρότερη θερμική καταπόνηση των εξαρτημάτων αυξάνει και τη διάρκεια ζωής τους.

Το απαιτούμενο νερό αποθηκεύεται σε μια δεξαμενή 5 λίτρων, κατάλληλα μονωμένη για παγετό, και βρίσκεται στο χώρο αποσκευών της M4 μαζί με την αντλία νερού, τους αισθητήρες και τις βαλβίδες που ελέγχονται από τα ηλεκτρονικά του κινητήρα. Η αντλία τροφοδοτεί το νερό στα μπεκ με 10 bar πίεση, ενώ ο όγκος του νερού που παρέχεται εξαρτάται από το φορτίο, τις στροφές του κινητήρα και τη θερμοκρασία, προκειμένου να υπάρχει η βέλτιστη κατανάλωση νερού.

Η BMW λέει ότι η δεξαμενή νερού χρειάζεται ξαναγέμισμα μία φορά κάθε πέντε στάσεις για ανεφοδιασμό, χωρίς να απαιτείται καμία επιπλέον συντήρηση.

Φυσικά η προσπάθεια για τη μαζική παραγωγή του συστήματος γίνεται από την Bosch, που είναι και η εταιρία που το κατασκευάζει. Υπάρχουν ακόμα κάποιες αδυναμίες του συστήματος του πρέπει να ξεπεραστούν για να μπορέσει να υιοθετηθεί από μεγάλο όγκο αυτοκινήτων. Μία από αυτές είναι, το πάγωμα του νερού του συστήματος σε περιοχές με πολύ κρύο κλίμα. Μία λύση, η οποία βρίσκεται υπό εξέταση, είναι να χρησιμοποιηθούν ηλεκτρικά θερμαινόμενα τμήματα του.