Η Subaru παρουσίασε μια ακόμη ειδική έκδοση του WRX STI, η οποία κατά πάσα πιθανότητα είναι η τελευταία της συγκεκριμένης γενιάς του μοντέλου. Το ονομάζει WRX STI S209, με την παραγωγή του να περιορίζεται στα μόλις 200 αυτοκίνητα.

Το Subaru WRX STI S209 είναι ταχύτερο, ελαφρύτερο και πιο ευκίνητο από το WRX STI και το δυνατότερο που έχει φορέσει ποτέ το σήμα της STI (Subaru Technica International).

1Κινητήρας

Και αυτό γιατί ο 2,5-λίτρων boxer τετρακύλινδρος turbo κινητήρας, με το EJ257 μπλοκ, αποδίδει 341 άλογα. Πιο συγκεκριμένα, φοράει ένα μεγαλύτερο κατά 8% turbo της HKS, όπου μπορεί να σηκώνει μεγαλύτερη πίεση, με το το peak να φτάνει τα 18 psi, όταν στο απλό WRX STI αυτή φτάνει τα 16,2 psi. Ακόμα διαθέτει σφυρήλατα πιστόνια και μπιέλες, τα οποία είναι ελαφρύτερα και ταυτόχρονα πιο ανθεκτικά. Η ροπή στις μεσαίες στροφές έχει αυξηθεί κατά 10% στις 3.600 σ.α.λ., έτσι ώστε να έχει την ιδανική απόδοση κατά την έξοδο των στροφών σε μια πίστα.

Ακόμα, ο κινητήρας του WRX STI S209 διαθέτει νέα, υψηλής ροής εισαγωγή αέρα και φίλτρο αέρα, υγρόψυκτο intercooler, το οποίο μπορεί να ενεργοποιηθεί χειροκίνητα με τα paddles στο τιμόνι. Ο περισσότερος αέρας που εισέρχεται στους θαλάμους καύσης χρειάζεται και περισσότερο καύσιμο, έτσι το μοντέλο διαθέτει νέα υψηλής ροής αντλία καυσίμου, νέα μπεκ, με την διαχείριση του κινητήρα να γίνεται από το εγκέφαλο της STI.

O κινητήρας συνδυάζεται αποκλειστικά με ένα εξατάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο, με την κίνηση να μεταφέρεται σε όλους τους τροχούς μέσω του συστήματος Symmetrical All-Wheel Drive της Subaru, που διαθέτει εμπρός και πίσω διαφορικά περιορισμένης ολίσθησης. Η STI έχει επαναρυθμίσει τα προγράμματα οδήγησης του μοντέλου, που ελέγχονται από το SI-Drive σύστημα. Έτσι, πλέον διαθέτει τα Intelligent (I), Sport (S) και Sport Sharp (S#), με τους μηχανικούς της STI να συστήνουν το Sport για χρήση σε πίστα και το Sport Sharp για αγώνες dragster.

Τέλος, η υψηλής απόδοσης εξάτμιση προσφέρει κατά 17% μειωμένη αντίσταση στη ροή του αέρα, με την απόληξη της εξάτμισης να έχει διάμετρο 101 χλστ. και προσφέρει ένα ηδονικό ήχο.

2Εμφάνιση

Το μοντέλο είναι σχεδιασμένο με έμφαση την υψηλής απόδοσης οδήγηση. Το S209 αντλεί έμπνευση και φέρει τεχνολογία από το αγωνιστικό WRX STI Nurburgring Challenge, το οποίο κέρδισε την κατηγορία SP3T στις 24 ώρες του Nurburgring του 2018, με τη Subaru να κερδίζει για πέμπτη φορά την SP3T κατηγορία σε αυτόν τον εξαντλητικό αγώνα αντοχής.

Το αυτοκίνητο διαθέτει νέο bodykit που δανείζεται στοιχεία από το Type RA-R και υπάρχουν μπροστά, πίσω και πλευρικά spoilers. Ο εμπρός προφυλακτήρας διαθέτει canards για τη μορφοποίηση του αέρα, ενώ η οροφή και η πίσω αεροτομή είναι από carbon.

Το S209 είναι πιο φαρδύ κατά 43 χλστ. από το WRX STI, με το συνολικό πλάτος του οχήματος να φτάνει τα 1.838 χλστ. Τα φουσκωμένα φτερά εμπρός και πίσω φιλοξενούν τα ελαστικά Dunlop SP Sport Maxx GT600A, διαστάσεων 265/35, που “ντύνουν” τις ελαφριές ζάντες αλουμινίου της BBS 19×9 ιντσών. Τα συγκεκριμένα ελαστικά, που αναπτύχθηκαν αποκλειστικά για το S209 από τη Dunlop, συμβάλλουν σημαντικά σε σταθερή μέγιστη πλευρική πρόσφυση πάνω από 1,0 g.

Οι αεραγωγοί στα μπροστινά φτερά παρέχουν πρόσθετη ψύξη του κινητήρα, ενώ οι οπές αερισμού στα πίσω φτερά “διορθώνουν” την αναταραχή του αέρα για να μειώσουν την οπισθέλκουσα. Το σύστημα πέδησης είναι εξ’ολοκλήρου της Brembo, με τον εμπρός άξονα να διαθέτει κόκκινες εξαπίστονες δαγκάνες, ενώ στον πίσω υπάρχουν διπίστονες δαγκάνες. Οι δίσκοι είναι αεριζόμενοι σε όλους τους τροχούς και υπάρχουν νέα τακάκια υψηλής τριβής, που προσφέρουν βελτιωμένη αντοχή στη σκληρή χρήση.

3Μηχανικές βελτιώσεις

Το S209 φοράει ειδικά κατασκευασμένα αμορτισέρ της Bilstein, πιο σκληρά ελατήρια, 20 χλστ πίσω αντιστρεπτική μπάρα. Ακόμα, το αυτοκίνητο διαθέτει ενισχύσεις στα εμπρός και πίσω υποπλαίσια, ενώ διαθέτει μια ρυθμιζόμενη εμπρός μπάρα θόλων. Μαζί με άλλες αλλαγές στο στήσιμο του αυτοκινήτου, το αποτέλεσμα είναι η βέλτιστη πρόσφυση των ελαστικών κατά τη διάρκεια πλευρικών δυνάμεων σε συνδυασμό με την ομαλή οδήγηση, καθιστώντας το μοντέλο το πιο γρήγορο που έχει φορέσει το σήμα της STI.

4Παραγωγή

Η Subaru Tecnica International (STI), θυγατρική εταιρία της Subaru Corporation, είναι υπεύθυνη για την παραγωγή του μοντέλου, με το S209 να είναι το πρώτο STI προϊόν S-line που παράγεται αποκλειστικά για την αγορά των Η.Π.Α. Ως S-line προϊόν, το STI S209 συναρμολογείται στο Kiryu της Ιαπωνίας, όπου λαμβάνει τις τροποποιήσεις του κινητήρων και του αμαξώματος και παίρνει έγκριση τύπου στις ΗΠΑ ως μοντέλο της STI.

5Χρωματισμοί

Το Subaru WRX STI S209 είναι διαθέσιμο μόνο σε δύο συνδυασμούς χρωμάτων/ζαντών. Το μπλε (WR Blue Pearl) με γκρι ζάντες, και το άσπρο (Crystal White Pearl) με τις ζάντες της BBS να είναι βαμμένες σε χρυσό χρώμα.