Το αεροδρόμιο του Gatwick είναι ένα από τα έξι που εξυπηρετούν το Λονδίνο και το δεύτερο εξ’αυτών σε ότι αφορά την κίνηση επιβατών, καθώς το 2018 μετακινήθηκαν μέσω αυτού 46.075.400 επιβάτες σημειώνοντας ιστορικό ρεκόρ.
Η διοίκηση του αεροδρομίου αποφάσισε ότι σύντομα θα αρχίσει να πειραματίζεται με ένα προηγμένο σύστημα στάθμευσης, όπου αυτόνομα ρομπότ θα μεταφέρουν τα οχήματα στα σημεία του χώρου της μακροχρόνιας στάθμευσης του αεροδρομίου.
Τα ρομπότ αυτά διαθέτουν ένα μεγάλο χώρο φόρτωσης, που θα ολισθαίνει κάτω από ένα όχημα και το σηκώνει από το έδαφος, έτσι ώστε να μεταφέρει εύκολα το όχημα σε έναν ελεύθερο χώρο στάθμευσης. Με αυτόν τον τρόπο, οι ιθύνοντες του Gatwick ελπίζουν ότι θα μπορούν να σταθμεύουν πολύ περισσότερα οχήματα στο ίδιο χώρο, σε σχέση με σήμερα, καθώς οι αποστάσεις μεταξύ των οχημάτων θα είναι σημαντικά μικρότερες.
Η δοκιμαστική περίοδος στο Gatwick θα διαρκέσει τρεις μήνες και θα αντικαταστήσει 170 παραδοσιακούς χώρους στάθμευσης με 270 σημεία, στα οποία τα ρομπότ θα μπορούν να μεταφέρουν τα οχήματα. Όποιοι από τους ταξιδιώτες χρησιμοποιήσουν την υπηρεσία θα οδηγούν τα οχήματά τους σε μία από τις οκτώ καμπίνες, θα κάνουν κράτηση θέσης στάθμευσης και έπειτα θα αφήνουν το όχημά τους. Στη συνέχεια το ρομπότ θα μεταφέρει το αυτοκίνητο σε ένα ελεύθερο σημείο.
Για περισσότερη ευκολία, ο ταξιδιώτης θα δίνει και τα στοιχεία πτήσης, έτσι ώστε τα ρομπότ να ξέρουν πότε να φέρουν το αυτοκίνητο πίσω στην καμπίνα, για να το παραλάβει ο επιβάτης λίγο μετά που αυτός προσγειωθεί.
Το ρομποτικό σύστημα στάθμευσης είναι κατασκευή της Stanley Robotics και προηγουμένως έχει δοκιμαστεί στο αεροδρόμιο Charles De Gaulle του Παρισιού και στο αεροδρόμιο της Lyon.