Η Γερμανική ADAC (Allgemeine Deutsche Automobil-Club) σε πρόσφατη έρευνα της βρήκε ότι όλα τα Euro 6c και Euro 6d-Temp μοντέλα που μέτρησε, πληρούν τους αρκετά αυστηρούς κανονισμούς της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τις εκπομπές οξειδίων του αζώτου (NOx).

4

Στις δοκιμές της, η γερμανική οργάνωση δοκίμασε διάφορα αυτοκίνητα με κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου με τη μέθοδο RDE (Real Driving Emissions), και ανακοινώνει ότι τα πετρελαιοκίνητα οχήματα όχι μόνο ήταν σημαντικά κάτω από το όριο ανοχής των 168 mg/km για τα NOx σε πραγματικές μετρήσεις, αλλά και κάτω από το τρέχον όριο του Euro 6 των 80 mg/km σε μετρήσεις σε πάγκο δοκιμών.

3

Οι τιμές ανοχής -συντελεστές συμμόρφωσης (CF)- καθορίστηκαν από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή προκειμένου να ληφθούν υπόψη οι τεχνικές και στατιστικές ανακρίβειες των μετρήσεων με το RDE πρωτόκολλο. Η ADAC αναφέρει ότι πρόσθεσε ένα επιπλέον επίπεδο δυσκολίας, καθώς τα αυτοκίνητα που δοκίμασε φορτώθηκαν με βάρος 200 κιλών, είχαν ενεργοποιημένο το air-condition, ενώ δοκιμάστηκαν και στον αυτοκινητόδρομο.

Ο ψυχρός καιρός θεωρείται γενικά ότι επιδεινώνει τις εκπομπές NOx και οι δοκιμές των επτά αυτοκινήτων έδωσαν απίστευτα αποτελέσματα. Πιο συγκεκριμένα τρία εξ’αυτών εκπέμπουν κάτω από 10mg/km NOx, με τη BMW 520d και το Opel Astra 1.6 D να εκπέμπουν μόλις 1 mg/km, ενώ το Citroen Berlingo BlueHDi 7 mg/km. Στο αντίθετο άκρο ήταν το Volvo XC60 D5 με 56 mg/km και το Honda Civic 1.6 i-DTEC.

2

Συνολικά, η μέση καταγραφή NOx για τα ντίζελ αυτοκίνητα με Euro 6d TEMP κινητήρες κατά τη διάρκεια ποικίλων δοκιμών, συμπεριλαμβανομένων των εργαστηριακών συνθηκών, πραγματικού κόσμου και του κρύου καιρού, ήταν 20 mg/km, κάτι που σημαίνει με το παγκόσμιο πρότυπο να είναι στα 168 mg/km, τα νέα, σύγχρονα diesel αυτοκίνητα είναι κατά μέσο όρο 8,4 φορές πιο καθαρά.