Η Volvo ανακοίνωσε δύο νέες τεχνολογίες ασφαλείας που έχουν ως στόχο να την βοηθήσουν να καταφέρει να πιάσει τον στόχο της Vision 2020 που προβλέπει ότι από το 2020 δεν θα υπάρχει απώλεια ζωής ή σοβαρός τραυματισμός μέσα σε ένα νέο Volvo.

Πρόκειται για αισθητήρες και κάμερες που παρακολουθούν την οδηγική συμπεριφορά και το Care Key, με το οποίο ο οδηγός θέτει όριο ανώτατης ταχύτητας στο αυτοκίνητο πριν το δανείσει σε άλλους. Τα νέα συστήματα, μαζί με τη θέσπιση ανώτατου ορίου ταχύτητας τα 180 χλμ/ώρα σε όλα τα νέα Volvo, καθώς και με τα υπάρχοντα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού, κατατείνουν συνολικά σε έναν κοινό στόχο: στην ενίσχυση της ασφαλέστερης οδήγησης.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της αμερικανικής υπηρεσίας για την ασφάλεια των αυτοκινητόδρομων (NHTSA) δείχνουν ότι στις Ηνωμένες Πολιτείες σχεδόν στο 30% των θανατηφόρων οδικών συμβάντων το 2017 συμμετείχαν οδηγοί υπό την επήρεια ουσιών.

Η Volvo πιστεύει ότι η μέθη και η απόσπαση προσοχής μπορούν να αντιμετωπιστούν μέσω της εγκατάστασης καμερών και αισθητήρων στα οχήματα, που θα παρακολουθούν τις αντιδράσεις του οδηγού και θα επιτρέπουν στο αυτοκίνητο να παρεμβαίνει στην περίπτωση που ένας οδηγός έχει επηρεαστεί από ουσίες ή δεν δείχνει καθόλου προσοχή στο δρόμο, δεν ανταποκρίνεται σε προειδοποιητικά σήματα και κινδυνεύει να εμπλακεί σε ατύχημα που θα έχει ως αποτέλεσμα σοβαρό τραυματισμό ή θάνατο.

Αυτή η παρέμβαση θα μπορούσε να περιλαμβάνει τον περιορισμό της ταχύτητας του αυτοκινήτου, την αποστολή σήματος στην υπηρεσία βοηθείας του Volvo on Call και, ως ύστατη δράση, την ενεργή επιβράδυνση και την ασφαλή στάθμευση του αυτοκινήτου. Το λανσάρισμα των νέων συστημάτων θα αρχίσει από τα μοντέλα της Volvo που θα βασίζονται στην επόμενης γενιάς πλατφόρμα SPA2, στις αρχές της ερχόμενης δεκαετίας.

Ο Henrik Green, Ανώτερος Αντιπρόεδρος Έρευνας και Εξέλιξης στη Volvo

Όταν πρόκειται για την ασφάλεια, στόχος μας είναι καταρχάς να προλάβουμε τα ατυχήματα, ειδάλλως να περιορίσουμε τις συνέπειές τους όταν είναι αναπόφευκτα. Σε αυτή την περίπτωση, οι κάμερες θα ανιχνεύουν συμπεριφορές που μπορεί να οδηγήσουν σε σοβαρό τραυματισμό ή θάνατο.

Παραδείγματα συμπεριφορών που μπορεί να καταλήξουν σε σοβαρό ατύχημα είναι η παρατεταμένη απουσία οποιασδήποτε παρέμβασης στο τιμόνι, απρόσεκτες αλλαγές λωρίδας ή πολύ αργοί χρόνοι αντίδρασης, καθώς και οδηγοί που φαίνεται να έχουν τα μάτια τους κλειστά ή εκτός δρόμου για μεγάλο χρονικό διάστημα.

Όπως δήλωσε ο Hakan Samuelsson, CEO της Volvo, η εταιρεία θέλει να ξεκινήσει μια συζήτηση σχετικά με το αν οι κατασκευαστές αυτοκινήτων έχουν το δικαίωμα ή ίσως και την υποχρέωση να εγκαθιστούν στα αυτοκίνητά τους τεχνολογίες που αλλάζουν τη συμπεριφορά του οδηγού. Τώρα που αυτές οι τεχνολογίες είναι διαθέσιμες προς χρήση, η ερώτηση γίνεται ακόμη πιο επιτακτική.

Τόσο το όριο ταχύτητας όσο και η εγκατάσταση καμερών στο εσωτερικό του οχήματος δείχνουν το πώς οι κατασκευαστές αυτοκινήτου μπορούν να αναλάβουν υπεύθυνη δράση, υποστηρίζοντας τη συμπεριφορά του οδηγού, με στόχο το μηδενισμό των θανάσιμων απωλειών στο δρόμο.

Το Care Key, που θα ανήκει στο βασικό εξοπλισμό όλων των μοντέλων της Volvo από το 2020 (Model Year 2021), επιτρέπει στους οδηγούς Volvo να θέτουν περιορισμούς στην ανώτατη ταχύτητα του αυτοκινήτου τους πριν το δανείσουν σε άλλους: σε κάποιο μέλος της οικογένειάς τους, σε φίλους ή σε νεότερους οδηγούς χωρίς εμπειρία, που μόλις απέκτησαν άδεια οδήγησης.

Πέρα από τα δυνητικά τους οφέλη στην ασφάλεια, χαρακτηριστικά όπως το όριο ταχύτητας και το Care Key είναι πιθανό να αποφέρουν στους οδηγούς Volvo επιπλέον οικονομικό όφελος. Σε αρκετές αγορές, η σουηδική εταιρεία προσκαλεί τις ασφαλιστικές εταιρείες να προσφέρουν ειδικά ασφαλιστικά προγράμματα στους κατόχους Volvo που επωφελούνται από αυτά τα χαρακτηριστικά ασφαλείας. Οι ειδικές συμφωνίες και οι όροι θα εξαρτηθούν από τα ισχύοντα σε κάθε επιμέρους αγορά, αλλά η Volvo προσδοκά ότι σύντομα θα έχει ολοκληρώσει κάποιες συμφωνίες με ασφαλιστικές εταιρείες σε ορισμένες χώρες.

Εάν μπορούμε να ενθαρρύνουμε και να υποστηρίξουμε την πιο σωστή οδηγική συμπεριφορά με τεχνολογία που βοηθά τους οδηγούς να αποφύγουν την εμπλοκή τους σε ατύχημα, αυτό λογικά θα πρέπει να έχει θετική επίπτωση στα ασφαλιστικά κόστη,

δήλωσε ο Samuelsson.