Τον περασμένο Νοέμβριο με την παρουσίαση της νέας γενιάς του Mazda3, η ιαπωνική εταιρία είχε ανακοινώσει ότι μέσα στις επιλογές μηχανικού συνόλου για το μοντέλου θα υπάρχει και ο πρωτοποριακός 2,0-λιτρος SkyActiv-X βενζινοκινητήρας, τον οποίο παρουσίασε πριν σχεδόν δύο χρόνια.

1

Σήμερα, όμως, η Mazda έδωσε όλες τις τεχνικές λεπτομέρειες για τον προαναφερθέντα ατμοσφαιρικό κινητήρα, καθώς κάνει το ντεμπούτο του στο μικρομεσαίο μοντέλο και θα είναι διαθέσιμος από το φθινόπωρο. Η απόδοση του ορίζεται στα 180 άλογα στις 6.000 σ.α.λ., έχοντας ροπή 224 Nm στις 3.000 σ.α.λ., με την σχέση συμπίεσης να φτάνει το 16,3:1. Ο Skyactiv-X προσφέρεται σε συνδυασμό με ένα ήπιο υβριδικό σύστημα, που η Mazda το ονομάζει M Hybrid.

2Διάβασε ακόμα

Γιατί η Mazda διαφωνεί με το downsizing

Το σύστημα είναι 24V και συμβάλλει στη μείωση της κατανάλωσης καυσίμου, ενώ βοηθά στην ανάκτηση της ενέργειας που παράγεται κατά την πέδηση. Η μέση κατανάλωση του Mazda3 hatch ανακοινώνεται στα 5,5 λίτρα/100 χλμ. με τις 16άρες ζάντες (5,8 λίτρα/100 χλμ. με τις 18άρες), ενώ οι εκπομπές ρύπων στα 125 γρ/χλμ. με τις 16άρες (133 γρ/χλμ. με τις 18άρες).

3

Ο κινητήρας είναι ο πρώτος βενζινοκινητήρας παγκοσμίως που συνδυάζει την ανάφλεξη με σπινθήρα ενός βενζινοκινητήρα με την ανάφλεξη με συμπίεση ενός κινητήρα diesel. Έχει βελτιωμένη θερμική απόδοση σε επτά βασικούς τομείς, με το σημαντικότερο γεγονός να είναι πως η ανάφλεξη του καυσίμου, καθώς παρότι διαθέτει μπουζί, γίνεται κυρίως μέσω της συμπίεσης. Το σύστημα υπόσχεται και μειωμένους ρύπους, πέραν την μειωμένη κατανάλωση.

4

Η Mazda ελέγχει την καύση μέσω του μπουζί με τo σύστημα ανάφλεξης Spark Controlled Compression Ignition (SPCCI). Όταν το έμβολο ανεβαίνει στο ΑΝΣ, μέσα στον κύλινδρο υπάρχει ένα φτωχό μείγμα βενζίνης. Η Mazda έχει τοποθετήσει ένα υψηλής πίεσης μπεκ δίπλα από το μπουζί, το οποίο αναλαμβάνει να ψεκάσει μια μικρή ποσότητα βενζίνης. Την στιγμή που το μπεκ ψεκάζει, το μπουζί δημιουργεί έναν σπινθήρα το οποίο δημιουργεί ανάφλεξη στο πλούσιο μείγμα που δημιουργήθηκε από τον ψεκασμό. Η αυξημένη συμπίεση που δημιουργείται, έχει ως αποτέλεσμα να αναφλέγεται και το υπόλοιπο φτωχό μείγμα, κάτι που μπορεί να γίνει ακόμη και σε μεγάλο εύρος στροφών και φορτίων.

Ο κινητήρας συνδυάζεται με 6-τάχυτο μηχανικό κιβώτιο και προαιρετικά με ένα 6-τάχυτο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, με την κίνηση να μεταφέρεται στον μπροστά άξονα. Το σύστημα τετρακίνησης βρίσκεται στον πρόσθετο εξοπλισμό.