Αδιαμφισβήτητα ένα από τα ομορφότερα ιαπωνικά αυτοκίνητα της δεκαετίας του ’70 ήταν το Datsun 240Z, ή κοινώς γνωστό ως Fairlady Z.

Η δεκαετία του ’60 χαρακτηρίστηκε από τη παγκόσμια προώθηση των αυτοκινήτων της Nissan καθώς και τη ρυθμική αύξηση της παραγωγής τους. Αυτό, είχε σαν αποτέλεσμα την αναμόρφωση των μοντέλων σύμφωνα με τις απαιτήσεις της αγοράς. Γι’αυτό ακριβώς το λόγο, χρειάστηκε ένα GT Coupe που δείχνει ελκυστικό, αντιπροσωπεύει τις νέες τεχνολογίες, είναι γρήγορο αλλά και τόσο προσιτό ώστε να παραχθεί μαζικά.

Αρχικά είχε το όνομα “άπειρο” ή “χωρίς όρια” σε ελεύθερη μετάφραση, κάτι που στα Ιαπωνικά διαβαζόταν ως “Mugen” και ο χαρακτήρας έμοιαζε πολύ με αυτόν του λατινικού αλφαβήτου Ζ. Τα κριτήρια σχεδιασμού του 240Z ήταν τέσσερα: στυλ, ταχύτητα, τεχνολογία και τιμή. Τελικά δύο αυτοκίνητα γεννήθηκαν: ένα για την Ιαπωνία, το Fairlady Z των 2,0 λίτρων και η αμερικάνικη έκδοση, το 240Z με τον κινητήρα των 2,4 λίτρων.

Τον Οκτώβριο του 1969 το πρώτο Datsun Fairlady εμφανίστηκε στις ΗΠΑ εφοδιασμένο με κινητήρα 2,4 λίτρων και 150 άλογα. H μετάδοση γίνεται στους πίσω τροχούς μέσω χειροκίνητου κιβωτίου 4 σχέσεων ενώ οι πίσω τροχοί είναι εφοδιασμένοι με τάμπουρα.

Το 1974 το νέο μοντέλο 260Ζ της Nissan-Datsun ανακοινώθηκε και βγήκε στη παραγωγή. Σε αυτό το αυτοκίνητο η ισχύς του κινητήρα των 2,6 λίτρων, αυξήθηκε από 129 άλογα σε 139 άλογα στην έκδοση με τις 4 σχέσεις στο κιβώτιο. Σαν αποτέλεσμα της επέκτασης της γκάμας στους κινητήρες, η επιλογή αμαξώματος 2+2 ήταν διαθέσιμη στους πελάτες. Στα μέσα του 1975, το 280Z σχεδιάστηκε και βγήκε στη αγορά σύμφωνα με τις νέες πιο αυστηρές περιβαλλοντικές απαιτήσεις για τους κινητήρες. Αυτή η έκδοση έχει κινητήρα 2,8 λίτρων και παρήγαγε 149 άλογα.

To συγκεκριμένο είναι του 1970 και είναι στην κατάσταση που βγήκε από το εργοστάσιο, έχοντας διανύσει αυτά τα 49 χρόνια μόλις 53.100 χλμ. Είναι σε άψογη κατάσταση, καθώς έγινε ανακατασκευή το 1990, και πουλήθηκε πριν λίγες μέρες από έναν ιδιώτη από την Oklahoma των Η.Π.Α. για 124.240 δολάρια!!