Η Βουλή των Ελλήνων στις αρχές του μήνα ψήφισε τον νέο Ποινικό Κώδικα, ο οποίος τίθεται σε ισχύ από την 1η Ιουλίου, καταργώντας τον Ποινικό Κώδικα που ίσχυε από την 1 Ιανουαρίου 1951 και προβαίνει στη ριζική αναδιάρθρωση του συστήματος των ποινών και καταργούν αναχρονιστικές διατάξεις όπως π.χ. τα πταίσματα, καθώς και τον εξορθολογισμό των οικονομικών εγκλημάτων.
Ο νέος ποινικός κώδικας φέρνει βαρύτερες ποινές σε όσους οδηγώντας βάζουν σε κίνδυνο τη ζωή και τη σωματική ακεραιότητα άλλων πολιτών. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τον νέο Κώδικα όποιος οδηγεί όχημα:
- έχοντας καταναλώσει ποσότητα οινοπνεύματος,
- έχοντας κάνει χρήση ναρκωτικών ουσιών,
- είναι σωματικά και πνευματικά εξαντλημένος,
- σε εθνικές ή περιφερειακές οδούς αντίστροφα στο ρεύμα της εκάστοτε κατεύθυνσης,
- σε πεζοδρόμους, πεζοδρόμια ή πλατείες,
- που είναι τεχνικά ανασφαλές,
- με ανασφαλή τρόπο φορτωμένο,
τιμωρείται -αν δεν προβλέπονται βαρύτερες κυρώσεις σε άλλες διατάξεις- με φυλάκιση έως τρία έτη ή με χρηματική ποινή αν από την πράξη προέκυψε κοινός κίνδυνος σε ξένα πράγματα.
Επίσης, τιμωρείται με φυλάκιση τουλάχιστον ενός έτους αν από την πράξη προέκυψε κίνδυνος για άνθρωπο, με κάθειρξη έως δέκα έτη αν η πράξη του είχε ως αποτέλεσμα τη βαριά σωματική βλάβη ανθρώπου, με κάθειρξη τουλάχιστον δέκα ετών αν είχε ως αποτέλεσμα το θάνατο άλλου ανθρώπου. Αν προκλήθηκε θάνατος μεγάλου αριθμού ανθρώπων, το δικαστήριο μπορεί να επιβάλει ισόβια κάθειρξη.
Τέλος, όποιος οδηγεί επικίνδυνα από αμέλεια και από την πράξη του αυτή προέκυψε κοινός κίνδυνος για ξένα πράγματα ή για άνθρωπο, τιμωρείται με φυλάκιση έως δύο έτη ή χρηματική ποινή.
Η κόπωση και η υπερβολική ταχύτητα αποτελούν τις συνηθέστερες αιτίες πρόκλησης ατυχημάτων κυρίως από οδηγούς φορτηγών, λεωφορείων και εταιρικών αυτοκινήτων. Τα τροχαία συμβάντα αποτελούν εδώ και πολλά χρόνια, την πρώτη αιτία θανάτων όσον αφορά τα εργατικά ατυχήματα στις βιομηχανικές χώρες.