Επίσημο: Renault Captur

Σχετικά άρθρα

Πέντε μήνες μετά την παρουσίαση της πέμπτης γενιάς του Clio, η Renault μόλις αποκάλυψε την crossover έκδοση του δημοφιλούς γαλλικού μοντέλου. Ο λόγος για τη δεύτερη γενιά του Captur, το οποίο θα κάνει το επίσημο ντεμπούτο του στην έκθεση της Φρανκφούρτης στις 10 Σεπτεμβρίου και αναμένεται να κυκλοφορήσει στην Ελλάδα από το πρώτο τρίμηνο του 2020. Από το 2013 που παρουσιάστηκε για πρώτη φορά, το Captur έχει γίνει το πιο επιτυχημένο μοντέλο της κατηγορίας του, τόσο στην Γαλλία όσο και στην Ευρώπη, με πωλήσεις άνω των 1,2 εκατομμυρίων αυτοκινήτων.

Το αυτοκίνητο

Σχεδιαστικά, η δεύτερη γενιά του Captur αποτελεί φυσική εξέλιξή της υπάρχουσας γενιάς. Δανείζεται πολλά στοιχεία από το νέο Clio, με το Captur να δείχνει εξίσου όμορφο και να είναι σχεδιασμένο με βάση την αρχή της “εξέλιξης και επανάστασης”. Διαθέτει πιο σμιλευμένες γραμμές και πιο αποφασιστικό εμπρός μέρος και όπως αναφέρει η Renault, αλλά παραμένει άμεσα αναγνωρίσιμο, παρά το ότι αποτελείται από 100% νέα μέρη.

Το Captur είναι πιο μοντέρνο και δυναμικό από όποια πλευρά και να το δεις, καθώς κληρονομεί τα αισθησιακά μοτίβα της προηγούμενης γενιάς, αλλά παράλληλα έχει πιο αθλητικό design που τονίζει τον SUV χαρακτήρα του. Αυτός χαρακτηρίζεται από τις περιμετρικές προστατευτικές ποδιές χαμηλά στο αμάξωμα και στα φτερά. Ωστόσο, η νέα γενιά του κερδίζει σε εκφραστικότητα, ενώ κρατάει το κομψό της προφίλ. Στο μπροστινό μέρος, το καπό ενσωματώνει ένα μοτίβο νεύρων που του χαρίζουν ένα ανάγλυφο εφέ, με την μάσκα να είναι μεγαλύτερη και ο μπροστινός προφυλακτήρας περισσότερο τονισμένος. Εκεί υπάρχει ένας πολύ εκφραστικός αεραγωγός που βοηθάει, παράλληλα και στην καλύτερη ψύξη του κινητήρα.

Τα εμπρός φωτιστικά σώματα του νέου Captur είναι, πλέον, full-LED από τον βασικό εξοπλισμό, ενώ διαθέτουν τη φωτεινή υπογραφή C-Shape την οποία συναντάμε σε όλα τα νέα μοντέλα της Renault. Παράλληλα, χαρίζουν στο νέο μοντέλο μια πιο εκφραστική εμφάνιση, η οποία τονίζεται ακόμα περισσότερο από το μοτίβο σε σχήμα διαμαντιών που είναι τοποθετημένο στην άνω πλευρά τους και προσθέτει από μόνο του περισσότερη γοητεία και κομψότητα.

Παρατηρώντας το προφίλ, διατηρείται η “αιωρούμενη” οροφή της προηγούμενης γενιάς του Captur, αλλά πλέον έχει αναβαθμιστεί μέσα από την προσθήκη πολλών νέων στοιχείων σχεδιασμού. Αυτά περιλαμβάνουν το χρωμιωμένο φινίρισμα στο πλαίσιο των παραθύρων, την επικάλυψη των πλευρικών κολόνων και των χειρολαβών της πίσω πόρτας με μαύρο γυαλιστερό φινίρισμα, τα ανάγλυφα μοτίβα στο χαμηλότερο μέρος των θυρών, που μοιάζουν να αναδύονται μέσα από το μεταλλικό πάνελ. Ακόμα, οι τροχοί, μέχρι 18 ιντσών, αναβαθμίζουν την δυναμική εμφάνιση του νέου μοντέλου με τα νέα σχέδια τους.

Φτάνοντας στο πίσω μέρος, το νέο Captur έχει μια εντελώς νέα εμφάνιση που ξεχωρίζει με τα χρωμιωμένα διακοσμητικά και τα LED φωτιστικά σώματα, σχήματος C. To “κόψιμο” του παραθύρου εξυπηρετεί στην ομαλή ένωση της πίσω πόρτας με το υπόλοιπο αμάξωμα, με την εταιρία να τονίζει ότι ο σχεδιασμός της πόρτας του χώρου αποσκευών, και πιο συγκεκριμένα η ακρίβεια με την οποία το μέταλλο της ενώνεται με τον προφυλακτήρα, έχει δουλευτεί με προσοχή, ώστε και αυτό με τη σειρά του να αναδύει την προσοχή στην ποιότητα κατασκευής.

Χρώματα αμαξώματος

Το νέο γαλλικό crossover είναι διαθέσιμο σε νέα χρώματα αμαξώματος, μεταξύ των οποίων το πορτοκαλί (Atacama Orange) των φωτογραφιών, to κόκκινο (Flame Red) και το μπλε (Iron Blue), ενώ αποκλειστικά στην έκδοση Initiale Paris υπάρχει το μαύρο Amethyst Black.

Συνολικά, το νέο Captur είναι διαθέσιμο σε 11 χρώματα αμαξώματος, 4 χρώματα οροφής, και 3 πακέτα εξατομίκευσης του εξωτερικού (κόκκινο, πορτοκαλί και μαύρο), που συνολικά σου δίνουν τη δυνατότητα να επιλέξεις μεταξύ 90 συνδυασμών.

Διαστάσεις

Μετά το Clio, το Captur γίνεται το δεύτερο μοντέλο της Renault που βασίζεται στην αναβαθμισμένη έκδοση της πλατφόρμας CMF-B. Μιλώντας για τις διαστάσεις, το νέο Captur έχει 110 χλστ. μεγαλύτερο μήκος από τον προκάτοχό του, φτάνοντας τα 4.228 χλστ., κάτι που έχει μεγάλα πλεονεκτήματα για την ευρυχωρία της καμπίνας. Ακολούθως, το πλάτος του φτάνει τα 1.797 χλστ., με το ύψος να αγγίζει τα 1.566 χλστ., ενώ το μεταξόνιο ανέρχεται στα 2.639 χλστ., όντας μεγαλύτερο κατά σχεδόν 20 χλστ.

Εσωτερικό

Περνώντας στο εσωτερικό, αυτό είναι πλήρως ανασχεδιασμένο και από τις φωτογραφίες φαίνεται να είναι εμπνευσμένο από μοντέλα μεγαλύτερων κατηγοριών της γαλλικής εταιρίας, τόσο αναφορικά με την ποιότητα, όσο και με την προσφερόμενη τεχνολογία.

Φέρει αρκετά στοιχεία από το Clio, αλλά υπάρχουν και αισθητές διαφορές. Κυρίαρχο ρόλο παίζει η οθόνη αφής 9,3 ιντσών (7 ιντσών στον βασικό εξοπλισμό) του συστήματος multimedia, η οποία και αποτελεί τη μεγαλύτερη που έχει τοποθετηθεί ποτέ σε κάποιο μοντέλο της Renault. Αυτή είναι κάθετα τοποθετημένη, με το tablet να έχει κοίλη οθόνη, που αυξάνει οπτικά τον όγκο του ταμπλό, βελτιώνοντας την ορατότητα της οθόνης. Είναι στραμμένη προς την πλευρά του οδηγού, και σε αυτή μπορείς να βρεις όλες τις multimedia, infotainment και navi λειτουργίες, καθώς και τις ρυθμίσεις του συστήματος παραμετροποίησης του οχήματος.

Εκτός αυτής, το νέο Captur διαθέτει άλλη μια οθόνη, καθώς για πρώτη φορά εφοδιάζεται με ψηφιακό πίνακα οργάνων, που αντικαθιστά τον αναλογικό. Προσφέρεται σε μέγεθος από 7 έως 10,2 ίντσες, με την δεύτερη να περιλαμβάνει ακόμα και προβολή του συστήματος πλοήγησης, ενώ σε συνδυασμό με την κεντρική οθόνη των 9,3 ιντσών το νέο Clio πλέον διαθέτει τις μεγαλύτερες οθόνες στην κατηγορία του.

Συνεχίζοντας, η Renault αναφέρει ότι έχει δοθεί ιδιαίτερη προσοχή στην ποιότητα του, με το πλήρως ανασχεδιασμένο ταμπλό να είναι χωρισμένο σε 3 επίπεδα: το πρώτο επίπεδο στο άνω τμήμα του είναι καλυμμένο με αφρώδες (soft touch) πλαστικό υψηλής ποιότητας. Το δεύτερο επίπεδο είναι και αυτό καλυμμένο με μαλακό πλαστικό, ενώ προσφέρει και υψηλό επίπεδο customization. Τέλος, το κατώτερο τμήμα του ταμπλό φιλοξενεί πιο χρηστικά στοιχεία, όπως το ντουλαπάκι του συνοδηγού.

Το νέο τιμόνι έχει πιο συμπαγείς διαστάσεις, κάνοντας χρήση ενός πιο συμπαγούς μοντέλου αερόσακου, συγκριτικά με το προηγούμενο μοντέλο, βελτιώνοντας έτσι την οπτική επαφή του οδηγού στο ταμπλό και τις πληροφορίες του πίνακα οργάνων. Η κεντρική “αιωρούμενη” κονσόλα είναι τοποθετημένη πιο ψηλά, έτσι ώστε να συμβάλει στην αναβάθμιση της εργονομίας. Η επένδυση της κεντρικής κονσόλας μπορεί να προσωποποιηθεί ανάλογα το θέμα του εσωτερικού διακόσμου, ενώ διαθέτει και μια διακοσμητική λωρίδα κρυφού φωτισμού στο άκρο της, ενώ τέλος περιλαμβάνει και βάση ασύρματης φόρτισης smartphone.

Τα καθίσματα του νέου Captur προσφέρουν καλύτερη στήριξη, αφού διαθέτουν μεγαλύτερη έδρα, και σχήμα που «αγκαλιάζει» καλύτερα το σώμα. Η Renault αναφέρει ότι έχει δοθεί ιδιαίτερη προσοχή στην επιλογή των υλικών, ακριβώς όπως και με το ταμπλό, με τα καθίσματα να συμβάλουν με τη σειρά τους στην γενικότερη αναβάθμιση της απτής ποιότητας στο εσωτερικό. Τέλος, η γαλλική εταιρία σου δίνει τη δυνατότητα να διαμορφώσεις το εσωτερικό του νέου Captur σύμφωνα με τις επιθυμίες σου, αξιοποιώντας ένα εύρος πακέτων εξατομίκευσης, για την κεντρική κονσόλα, το ταμπλό, τις επενδύσεις στις πόρτες, το τιμόνι και τα υποβραχιόνια.

Συνολικά υπάρχουν 8 θέματα εσωτερικής διακόσμησης, τα οποία αξιοποιούν ακόμα και τα χρώματα στις γραμμές του ταμπλό ανάμεσα στους αεραγωγούς. Παράλληλα, το νέο Captur προσφέρεται και με κρυφό φωτισμό, σε 8 διαφορετικές αποχρώσεις.

Χώρος αποσκευών

Η αρχιτεκτονική του χώρου αποσκευών έχει βελτιστοποιηθεί ώστε το σχήμα του να γίνει όσο πιο τετραγωνισμένο γίνεται. Το premium ηχοσύστημα της Bose είναι, πλέον, πλήρως ενσωματωμένο και έτσι δεν εισχωρεί μέσα στο χώρο αποσκευών, ο οποίος με τη σειρά του φτάνει τα 536 λίτρα, μέγεθος που τον καθιστά τον μεγαλύτερο στην κατηγορία. Παράλληλα, το διπλό πάτωμα απλοποιεί το καθημερινό φόρτωμα, ενώ οι πλάτες των πίσω καθισμάτων μπορούν να αναδιπλωθούν προσφέροντας επίπεδο δάπεδο φόρτωσης. Τέλος, υπάρχει διαθέσιμος αποθηκευτικός χώρος χωρητικότητας 27 λίτρων μέσα στην καμπίνα.

Κινητήρες

To νέο Captur είναι διαθέσιμο με μια ευρεία γκάμα κινητήρων βενζίνης απόδοσης από 100 έως 155 άλογα, και πετρελαίου απόδοσης 95 έως 115 άλογα, ενώ γίνεται και το πρώτο μοντέλο του ομίλου της Renault που θα είναι διαθέσιμο και με υβριδικό κινητήρα, τον οποίο ονομάζει E-Tech. Ανάλογα την έκδοση, οι κινητήρες συνδυάζονται με 5-τάχυτα ή 6-τάχυτα χειροκίνητα κιβώτια, και ένα 7-τάχυτο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη.

Υβριδικός

Ξεκινώντας από τον τελευταίο, αυτός είναι σχεδιασμένος από τη Renault και ενσαρκώνει τις συνεργίες της Renault με τη Συμμαχία. Το plug-in υβριδικό σύνολο E-Tech αναπτύχθηκε και κατοχυρώθηκε με δίπλωμα ευρεσιτεχνίας από τη Renault, και χρησιμοποιεί εξαρτήματα σχεδιασμένα από τη συμμαχία. Ο κινητήρας εσωτερικής καύσης είναι ένας νέας γενιάς 1,6 λίτρων βενζίνης, το οποίος συνοδεύεται από με δύο ηλεκτρικούς κινητήρες, ένα καινοτόμο κιβώτιο ταχυτήτων και μια μπαταρία 9,8 kWh. Αυτή -σε μεικτές συνθήκες- του δίνει ηλεκτρική αυτονομία 45 χλμ. με ταχύτητες μέχρι 135 χλμ/ώρα , και περίπου 65 χλμ. για χρήση σε αστικό κύκλο, πάντα σύμφωνα με μετρήσεις WLTP.

Δεν ανακοινώθηκε η απόδοση του, αλλά έγινε γνωστό ότι το αυτοκίνητο θα ξεκινάει με ηλεκτρική ενέργεια και θα διαθέτει ένα δυνατό σύστημα ανάκτησης ενέργειας. Η εταιρία αναφέρει ότι κινούμενος στην πόλη το 80% του χρόνου θα είναι με τον ηλεκτροκινητήρα, χαρίζοντας σου ένα κέρδος στην κατανάλωση καυσίμου μέχρι και 40% , σε σύγκριση με το αντίστοιχο συμβατικό βενζινοκινητήρα εσωτερικής καύσης σε αστικό κύκλο.

TCe 100

O TCe 100 αποδίδει 100 άλογα με 160 Nm ροπής, με τον κινητήρα αρχικά να είναι διαθέσιμος με ένα 5-τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο, ενώ μελλοντικά θα προστεθεί το αυτόματο X-Tronic. Επίσης, ο TCe 100 θα είναι διαθέσιμος και σε έκδοση με υγραέριο (LPG).

TCe 130

Ακολουθεί ο TCe 130, ο οποίος είναι 1.300 κ.εκ. και αποδίδει 130 άλογα με 240 Nm ροπής, και συνδυάζεται 6-τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο ή με το 7-τάχυτο αυτόματο EDC κιβώτιο διπλού συμπλέκτη.

TCe 155

Στην κορυφή υπάρχει ο TCe 155 και είναι διαφορετικά ρυθμισμένος σε σχέση με τον κινητήρα των 150 ίππων/250 Nm που αντικαθιστά. Αυτό του επιτρέπει να συμβαδίζει με τις εκπομπές ρύπων του WLTP. Είναι 1.300 κ.εκ. και αποδίδει 155 άλογα με 270 Nm ροπής, και συνδυάζεται αποκλειστικά με το 7-τάχυτο αυτόματο EDC κιβώτιο διπλού συμπλέκτη.

dCi 95 και dCi 115

Από πλευράς πετρελαιοκινητήρων, η Renault έχει ανανεώσει τον 1.500άρη τετρακύλινδρο κινητήρα, προσφέροντας τις εκδόσεις dCi 95 και dCi 115. Έτσι, ο 1.5 Blue dCi αποδίδει στη βασική έκδοση 95 με 240 Nm ροπής και ο δεύτερος 115 άλογα, με τη ροπή να είναι στα 260 Nm, ενώ συνδυάζονται με ένα 6-τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο ή -στην δυνατότερη έκδοση- με το 7-τάχυτο αυτόματο EDC κιβώτιο διπλού συμπλέκτη.

Φωτογραφίες

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

Τα ηλεκτρικά θα κοστίζουν λιγότερο από αυτά με κινητήρες εσωτ. καύσης το 2027, αλλά θα έχουν πολύ μεγαλύτερο κόστος επισκευής

Το κόστος κατασκευής των ηλεκτρικών αυτοκινήτων μειώνεται ταχύτερα από ό,τι αναμένει η Ford και σύμφωνα με την πρόβλεψη της Gartner, μιας αμερικανικής εταιρείας τεχνολογικής...

Η Renault δεν θα προσφέρει μόνο ηλεκτρικά αυτοκίνητα από το 2030

Στις αρχές του 2022 η Renault είχε ανακοινώσει πως έως το 2030 η εταιρία θα μεταμορφωθεί σε μια αμιγώς ηλεκτρική εταιρία για την αγορά...

Η κατήγορος του Christian Horner έκανε επίσημη καταγγελία στη FIA

Νέο κεφάλαιο στην υπόθεση Christian Horner, με την γυναίκα κατήγορο να έχει κάνει επίσημη καταγγελία για τη συμπεριφορά του στη FIA, ενώ ετοιμάζεται να...
Autoblog.gr