To Mitsubishi Outlander PHEV ήρθε Ελλάδα [Τιμές]

Σχετικά άρθρα

Τα τελευταία χρόνια, η παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία ξεκίνησε να ενστερνίζεται την ηλεκτροκίνηση θέλοντας να συμβάλλει στον αγώνα για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής. Για τη Mitsubishi, όμως, η ηλεκτροκίνηση έχει ενταχθεί στη στρατηγική κατεύθυνση της εταιρίας, ήδη από τον Οκτώβριο του 1966, με την ίδρυση ενός R&D τομέα ηλεκτροκίνησης. Παράλληλα, η τρέχουσα (και προβλέψιμη) δημοτικότητα των SUV οδήγησε όλες τις εταιρίες να ακολουθήσουν την μόδα των SUV τα τελευταία χρόνια, με την Mitsubishi να πρωτοστατεί σε αυτή την τάση για μεγάλο χρονικό διάστημα.

Και μπορεί από πολλούς η Mitsubishi να θεωρείται “νεκρή” στην Ευρωπαϊκή αγορά, καθώς η γκάμα της αποτελείται μόνο από τα Space Star, Eclipse Cross, ASX, L200 και Outlander PEHV, το τελευταίο, όμως, έχει ηγετική θέση στην κατηγορία του. Κάνοντας την παγκόσμια πρεμιέρα του στην έκθεση αυτοκινήτου του Παρισιού το 2012, το Outlander PHEV παρουσιάστηκε αρχικά σε ορισμένες Ευρωπαϊκές αγορές (Ολλανδία, Σκανδιναβία, Αγγλία) τον Οκτώβριο του 2013. Το συγκεκριμένο μοντέλο ήταν το παγκοσμίως πρώτο, plug-in υβριδικό, ηλεκτρικό twin-motor SUV από mainstream κατασκευαστή, όταν ανακοινώθηκε το 2012.

Η επιτυχία του ήταν -ίσως- απρόσμενη και για την ίδια την ιαπωνική εταιρία, καθώς αναδείχτηκε το δημοφιλέστερο plug-in υβριδικό όχημα (ανεξαρτήτως μάρκας και κατηγορίας) στην Ευρώπη το 2015, το 2016 και το 2017, γεγονός στο οποίο συνετέλεσε η συνεχής εξέλιξη του μοντέλου, ενώ τον περασμένο Απρίλιο ξεπέρασε τις 200.000 πωλήσεις παγκοσμίως, με το Outlander PHEV να θεωρείται η νέα ναυαρχίδα μάρκας. Παρά την αυξημένη πίεση από τον συνεχώς αυξανόμενο ανταγωνισμό, το Outlander PHEV συνέχισε τη δυναμική πορεία του, διατηρώντας τη Νο1 θέση στη Μ. Βρετανία, την Νορβηγία και την Ισπανία κατά τη διάρκεια του 2017, ενώ τα πήγε καλά σε αγορές με ισχυρό ανταγωνισμό από τοπικούς παίκτες, όπως η Σουηδία και η Γερμανία.

Αντίθετα με τη γενικότερη τάση που επικρατεί στην αυτοκινητοβιομηχανία, η Mitsubishi αποφάσισε να αποφύγει τον γενικό εξ’ηλεκτρισμό των οχημάτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης και να αναπτύξει τα δικά της, plug-in υβριδικά οχήματα. Το Outlander PHEV είναι ένα ηλεκτρικό όχημα που αντλεί ισχύ κυρίως από δύο ηλεκτροκινητήρες, δηλαδή (έναν μπροστά και έναν πίσω) με τη συμβολή ενός μεγάλου βενζινοκινητήρα και μιας ισχυρής γεννήτριας, που ενεργοποιούνται αυτόματα όταν οι οδηγικές συνθήκες και/ή η κατάσταση φόρτισης το απαιτούν.

Προγράμματα οδήγησης

Το Outlander PHEV προσφέρει τρία προγράμματα οδήγησης, τα οποία ενεργοποιούνται αυτόματα και προσφέρουν μόνιμη ηλεκτρική τετρακίνηση. Το πρώτο είναι το “Pure EV Mode”, με το αυτοκίνητο να έχει τελική μέχρι 135 χλμ/ώρα. Σε αυτό το πρόγραμμα οδήγησης, το όχημα κινείται από τους εμπρός και πίσω ηλεκτροκινητήρες.

Ακολουθεί το “Series Hybrid Mode”, όπου το αυτοκίνητο εξακολουθεί να χρησιμοποιεί την ισχύ των εμπρός και πίσω ηλεκτροκινητήρων, με τον βενζινοκινητήρα να λειτουργεί ως γεννήτρια, για τη φόρτιση της μπαταρίας κατά τη διάρκεια του ταξιδιού. Το πρόγραμμα ενεργοποιείται αυτόματα -για 3 με 10 λεπτά το μέγιστο, όταν τρέχεις με ταχύτητα πάνω από 135 χλμ/ώρα, όταν υπάρχει ξαφνική απαίτηση ισχύος (πάνω από 60 kW), και όταν η υπόλοιπη φόρτιση είναι κάτω από 23%. Στόχος του αυτοκινήτου είναι η επιστροφή στο Pure EV Mode όσο πιο συχνά/σύντομα είναι δυνατόν.

Τέλος, στο “Parallel Hybrid Mode”, o κινητήρας κινεί τους εμπρός τροχούς, ο εμπρός ηλεκτροκινητήρας υποστηρίζει τον κινητήρα, ενώ ο πίσω ηλεκτροκινητήρας εξακολουθεί να κινεί τους πίσω τροχούς. Το πρόγραμμα αυτό ενεργοποιείται αυτόματα μετά τα 135 χλμ/ώρα και στόχος του συστήματος η επιστροφή στο Series hybrid Mode (ή Pure EV Mode κάτω από τα 135 χλμ/ώρα) όσο πιο συχνά/σύντομα είναι δυνατόν. Ο κινητήρας επίσης ενεργοποιείται για φόρτιση μέσω της γεννήτριας, χρησιμοποιώντας την περίσσεια ροπή. Κατά την σύντομη οδήγηση του αυτοκινήτου, στην πανελλήνια παρουσίαση του την περασμένη εβδομάδα είδαμε ότι περίπου το 70% μιας διαδρομής γίνεται με τη χρήση αποκλειστικά ηλεκτρικής ενέργειας.

Υβριδικό σύνολο

Το Outlander PHEV εφοδιάζεται με έναν βενζινοκινητήρα 2,4-λίτρων (4Β12), λειτουργίας σε κύκλο Atkinson, ο οποίος έχει καλύτερη απόδοση θερμικής ενέργειας από τους παραδοσιακούς κινητήρες εσωτερικής καύσης κύκλου Otto. Αυτός αποδίδει 131 άλογα στις 4.500 σ.α.λ. και 211 Nm ροπής στις 4.500 σ.α.λ. Συνδυάζεται, όμως, με δύο ηλεκτροκινητήρες, με τον εμπρός να αποδίδει 60 kW (82 ίπποι) με 137 Nm ροπή, και ο πίσω 70 kW (95 ίππων) με 195 Nm ροπής, καθώς και από μια ηλεκτρογεννήτρια 80 kW.

Η ενέργεια αποθηκεύεται σε μια μπαταρία ιόντων λιθίου, χωρητικότητας 13,8 KWh, το βάρος της οποίας αγγίζει περίπου τα 230 κιλά. Αυτή κατασκευάζεται από την Mitsubishi σε συνεργασία με την ιαπωνική YUASA, και χαρίζει στο αυτοκίνητο μια ηλεκτρική αυτονομία της τάξης έως και τα 57 χλμ. Με οικιακό ρεύμα φορτίζει σε περίπου 4 ώρες, ενώ με ταχυφορτιστή για το 80% χρειάζεται μόλις 25 λεπτά. Η εγγύηση της μπαταρίας είναι 8 χρόνια ή 160.000 χιλιόμετρα, όποιο έρθει πρώτο, με τη Mitsubishi να εγγυάται ότι θα έχει τουλάχιστον το 70% της ενεργειακής της απόδοσης μετά από το πέρας των 8 ετών.

Η συνδυαστική απόδοση του συνόλου ανέρχεται σε 224 άλογα και στα 338 Nm ροπής, η οποία μεταφέρεται σε όλους τους τροχούς, μέσω του συστήματος τετρακίνησης Super-All Wheel Control (SAWC). Το βάρος του είναι 1.890 κιλών και επιταχύνει από τα 0-100 χλμ/ώρα σε 10,5 δευτ., πιάνοντας τελική 170 χλμ/ώρα. Η μέση κατανάλωση του ανακοινώνεται στα 2 λίτρα/100 χλμ., με το ρεζερβουάρ καυσίμου να είναι 45 λίτρα, χαρίζοντας στο αυτοκίνητο μια αυτονομία άνω των 600 χλμ., με τις εκπομπές ρύπων (σε κύκλο WLTP) να είναι μόλις 46 γρ/χλμ.

Εμφάνιση

Παρότι το αυτοκίνητο βρίσκεται στην αγορά από τις αρχές του 2013, οι ιθύνοντες της εταιρίας μας διαβεβαίωσαν ότι η υπάρχουσα γενιά του Outlander PHEV θα συνεχίσει να πωλείται για τουλάχιστον δύο ακόμα χρόνια.

Έτσι, τρία χρόνια μετά το επιτυχημένο facelift του MY16 που μεταμόρφωσε την προσωπικότητα του μοντέλου, το MY19 ακολουθεί μία πιο αριστοτεχνική προσέγγιση, φρεσκάροντας το μοντέλο. Στο εμπρός τμήμα βλέπουμε την ανασχεδιασμένη μάσκα και προφυλακτήρας, νέα πλαίσια προβολέων ομίχλης και LED φώτα. Στο πίσω τμήμα υπάρχει ανασχεδιασμένη προέκταση στον προφυλακτήρα, και μια μεγάλη αεροτομή οροφής.

Το αυτοκίνητο πατάει σε δίχρωμες ζάντες πολλαπλών ακτίνων 18 ιντσών, με ελαστικά 225/55. Το μήκος του αγγίζει τα 4.695 χλστ., το πλάτος του τα 1.800 χλστ., το ύψος του τα 1.710 χλστ., ενώ το μεταξόνιο τα 2.670 χλστ. Η γωνία προσέγγισης είναι 21 μοίρες, η γωνία ράμπας 19 μοίρες και η γωνία διαφυγής 22,5 μοίρες. Η απόσταση από το έδαφος τα 190 χλστ., με τον χώρο αποσκευών να ανέρχεται στα 453 λίτρα, ο οποίος φτάνει τα 1.602 λίτρα όταν αναδιπλωθούν τα πίσω καθίσματα.

Τιμές

Το αυτοκίνητο βρίσκεται ήδη στη χώρα μας, με την βασική έκδοση Ιntense Plus να ξεκινά από τις €45.900, και να διαθέτει υπερπλήρη εξοπλισμό, όπως -μεταξύ άλλων- 9 αερόσακους, σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος, ενεργό cruise control, ακουστικό σύστημα ειδοποίησης οχημάτων (AVAS), σύστημα παράκαμψης φρένων, ζάντες αλουμινίου 18 ιντσών, πίσω αεροτομή και φιμέ κρύσταλλα στα πίσω τζάμια. Η πλουσιότερη Instyle Navi+ προσθέτει σύστημα πλοήγησης και φτάνει τις €54.900.

Φωτογραφίες

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

Mitsubishi ASX facelift

Δεν πέρασαν παρά μόλις 19 μήνες από τότε που η Mitsubishi παρουσίασε τη νέα γενιά του ASX και κυκλοφόρησε ήδη την ανανεωμένη έκδοση του...

Ξεκινούν και πάλι τα έργα για το Flyover. Απορρίφθηκε η αίτηση αναστολής

Ξεκινούν και πάλι τα έργα κατασκευής του Flyover στη Θεσσαλονίκη, καθώς το Συμβούλιο της Επικρατείας απέρριψε την αίτηση αναστολής των εργασιών που είχαν καταθέσει...

Με πρόσθετες αποζημιώσεις προς τους παραχωρησιούχους κινδυνεύει να επιβαρυνθεί το ελληνικό Δημόσιο

Με πρόσθετες αποζημιώσεις στους παραχωρησιούχους κινδυνεύει να επιβαρυνθεί το ελληνικό Δημόσιο εξαιτίας των καθυστερήσεων στα έργα, οι οποίες προκαλούνται και από τους αργούς χρόνους...