Mitsubishi Outlander PHEV και δεν χρειάζεσαι diesel για οικονομία

Σχετικά άρθρα

Ο κόσμος αλλάζει και η αυτοκίνηση στρέφεται προς την ηλεκτροκίνηση. Μέχρι όμως να υπάρξουν οι κατάλληλες τεχνολογίες, κυρίως στον τομέα των μπαταριών, έτσι ώστε τα ηλεκτρικά μοντέλα να αποκτήσουν μεγάλη αυτονομία και γρήγορους χρόνους φόρτισης, οι αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν στραφεί στα υβριδικά και στα plug-in υβριδικά σύνολα.

Η συγκεκριμένη τεχνολογία αποτελεί το μεταβατικό στάδιο και λειτουργεί ως μεταίχμιο ανάμεσα στους δύο κόσμους, αυτούς των κινητήρων εσωτερικής καύσης και των ηλεκτροκινητήρων. Ο υβριδισμός ενώνει τα καλά των δύο κόσμων, προς συμφέρον της κατανάλωσης και άρα του προϋπολογισμού σου, και με τα SUV να είναι η λογική αγορά σήμερα έρχεται το Mitsubishi Outlander PHEV για να προσφέρει κάτι που πραγματικά έλειπε από την χώρα μας.

Best seller

Το ιαπωνικό μοντέλο είναι το δημοφιλέστερο plug-in υβριδικό όχημα (ανεξαρτήτως μάρκας και κατηγορίας) στην Ευρώπη από το 2015 έως το 2018, γεγονός στο οποίο συνετέλεσε η συνεχής εξέλιξη του μοντέλου, ενώ τον περασμένο Απρίλιο ξεπέρασε τις 200.000 πωλήσεις παγκοσμίως από το 2013 που ξεκίνησε την εμπορική του πορεία, με τις 120.000 να γίνονται στην Ευρώπη. Έτσι κατέχει και το τίτλο του ευρωπαϊκού best-seller στην κατηγορία του αδιαλείπτως τα τελευταία τέσσερα χρόνια (2015-2018).

Το Outlander PHEV έχει συγκεντρώσει περισσότερες από 23 διεθνείς διακρίσεις τα τελευταία έξι χρόνια, ανάμεσα στα οποία τα βραβεία “Green Car Journal’s 2019 Green SUV of the Year”, “2019 Best Plug-in Vehicle” του περιοδικού Company Car & Van στη Βρετανία, το “2019 Green SUV of the Year” του Green Car Journal στις ΗΠΑ και ο τίτλος “2013-2014 Japan Car of the Year Innovation Category” με το βραβείο “2014 RJC Technology of the Year Award”.

Βασισμένο στις αρχές λειτουργίας ενός ηλεκτρικού οχήματος, το Outlander PHEV υιοθετεί μία μοναδική αρχιτεκτονική με εμπρός ηλεκτροκινητήρα και πίσω ηλεκτροκινητήρα, χωρίς κιβώτιο ταχυτήτων. Αυτό σου προσφέρει ενεργειακή απόδοση και απόλυτα ομαλή λειτουργία στις καθημερινές σου μετακινήσεις.

Ισχυρός και αποδοτικός υβριδικός κινητήρας

Το υβριδικό σύνολο αποτελείται από έναν βενζινοκινητήρα 2,4-λίτρων, λειτουργίας σε κύκλο Atkinson, ο οποίος έχει καλύτερη απόδοση θερμικής ενέργειας από τους παραδοσιακούς κινητήρες εσωτερικής καύσης κύκλου Otto. Αυτός αποδίδει 131 άλογα στις 4.500 σ.α.λ. και 211 Nm ροπής στις 4.500 σ.α.λ. Συνδυάζεται, όμως, με δύο ηλεκτροκινητήρες, ένας ανά άξονα, με τον εμπρός να αποδίδει 60 kW (82 ίπποι) με 137 Nm ροπή, και ο πίσω 70 kW (95 ίππων) με 195 Nm ροπής, καθώς και από μια ηλεκτρογεννήτρια 80 kW.

Η συνδυαστική απόδοση του συνόλου ανέρχεται σε 224 άλογα και στα 338 Nm ροπής, η οποία μεταφέρεται σε όλους τους τροχούς, μέσω του συστήματος τετρακίνησης Super-All Wheel Control (SAWC). Το βάρος του είναι 1.890 κιλών και επιταχύνει από τα 0-100 χλμ/ώρα σε 10,5 δευτ., πιάνοντας τελική 170 χλμ/ώρα. Η μέση κατανάλωση του ανακοινώνεται στα 2 λίτρα/100 χλμ., με το ρεζερβουάρ καυσίμου να είναι 45 λίτρα, χαρίζοντας στο αυτοκίνητο μια αυτονομία άνω των 600 χλμ., με τις εκπομπές ρύπων (σε κύκλο WLTP) να είναι μόλις 46 γρ/χλμ.

Σπίτι-δουλειά μόνο με ρεύμα

Χρησιμοποιώντας μόνο με τους ηλεκτροκινητήρες, άρα με μηδενικούς ρύπους, μπορείς να κινηθείς σε μικτές συνθήκες για περίπου 45 χιλιόμετρα (κατά τον κύκλο WLTP) ή 57 χλμ. αν κινείσαι μόνο μέσα στην πόλη, μέχρι να αδειάζει η μπαταρία. Αυτό σημαίνει πως κατά βάση μπορείς να κάνει καθημερινά την διαδρομή σπίτι/δουλειά και πίσω αποκλειστικά με ηλεκτρικό ρεύμα.

Έτσι, τα έξοδα μετακίνησης είναι εξαιρετικά, μόλις 3 ευρώ ανά 100 χλμ, μιας και δεν θα χρειάζεται να καταναλώσεις βενζίνη, παρά μόνο ηλεκτρικό ρεύμα. Μάλιστα εάν η απόσταση του σπιτιού σου από το γραφείο είναι 8 χλμ, σημαίνει πως χρειάζεσαι περίπου 25 λεπτά φόρτισης ημερησίως ως καθημερινό κόστος λειτουργίας για τη συγκεκριμένη μετακίνηση, με την τελική ταχύτητα στο EV mode να περιορίζεται στα 135 χλμ/ώρα.

Μπαταρία

Η ενέργεια αποθηκεύεται σε μια μπαταρία ιόντων λιθίου, χωρητικότητας 13,8 KWh, με το βάρος της οποίας να αγγίζει περίπου τα 230 κιλά. Αυτή κατασκευάζεται από την Mitsubishi σε συνεργασία με την ιαπωνική YUASA, και με την πρίζα του σπιτιού σου φορτίζει σε περίπου 5,5 ώρες. Με ειδικό οικιακό φορτιστή (wallbox) η φόρτιση ολοκληρώνεται σε περίπου 3,5 ώρες, ενώ με ταχυφορτιστή για το 80% χρειάζεται μόλις 20 λεπτά. Η ιαπωνική εταιρία προσφέρει εγγύηση στην μπαταρία 8 ετών ή 160.000 χιλιομέτρων (όποιο έρθει πρώτο), με τη Mitsubishi να εγγυάται ότι θα έχει τουλάχιστον το 70% της ενεργειακής της απόδοσης μετά από το πέρας των 8 ετών.

Προγράμματα λειτουργίας

Το Outlander PHEV προσφέρει τρία προγράμματα οδήγησης, τα οποία ενεργοποιούνται αυτόματα και προσφέρουν μόνιμη ηλεκτρική τετρακίνηση. Το πρώτο είναι το “Pure EV Mode”, με το αυτοκίνητο να έχει τελική μέχρι 135 χλμ/ώρα. Σε αυτό το πρόγραμμα οδήγησης, το όχημα κινείται από τους εμπρός και πίσω ηλεκτροκινητήρες.

Ακολουθεί το “Series Hybrid Mode”, όπου το αυτοκίνητο εξακολουθεί να χρησιμοποιεί την ισχύ των εμπρός και πίσω ηλεκτροκινητήρων, με τον βενζινοκινητήρα να λειτουργεί ως γεννήτρια, για τη φόρτιση της μπαταρίας κατά τη διάρκεια του ταξιδιού. Το πρόγραμμα ενεργοποιείται αυτόματα -για 3 με 10 λεπτά το μέγιστο, όταν τρέχεις με ταχύτητα πάνω από 135 χλμ/ώρα, όταν υπάρχει ξαφνική απαίτηση ισχύος (πάνω από 60 kW), και όταν η υπόλοιπη φόρτιση είναι κάτω από 23%. Στόχος του αυτοκινήτου είναι η επιστροφή στο Pure EV Mode όσο πιο συχνά/σύντομα είναι δυνατόν.

Τέλος, στο “Parallel Hybrid Mode”, o κινητήρας κινεί τους εμπρός τροχούς, ο εμπρός ηλεκτροκινητήρας υποστηρίζει τον κινητήρα, ενώ ο πίσω ηλεκτροκινητήρας εξακολουθεί να κινεί τους πίσω τροχούς. Το πρόγραμμα αυτό ενεργοποιείται αυτόματα μετά τα 135 χλμ/ώρα και στόχος του συστήματος η επιστροφή στο Series hybrid Mode (ή Pure EV Mode κάτω από τα 135 χλμ/ώρα) όσο πιο συχνά/σύντομα είναι δυνατόν. Ο κινητήρας επίσης ενεργοποιείται για φόρτιση μέσω της γεννήτριας, χρησιμοποιώντας την περίσσεια ροπή. Κατά την σύντομη οδήγηση του αυτοκινήτου, στην πανελλήνια παρουσίαση του την περασμένη εβδομάδα είδαμε ότι περίπου το 70% μιας διαδρομής γίνεται με τη χρήση αποκλειστικά ηλεκτρικής ενέργειας.

Η Mitsubishi έχει προσθέσει επίσης δύο νέα προγράμματα οδήγησης, τα ‘Snow’ και ‘Sport’. Το πρώτο βελτιώνει την πρόσφυση σε ολισθηρές επιφάνειες, ενώ το δεύτερο προσφέρει μεγαλύτερη απόκριση στις εντολές του γκαζιού.

Πλούσιος εξοπλισμός

Το αυτοκίνητο που κατασκευάζεται στην Ιαπωνία, βρίσκεται ήδη στη χώρα μας, με την βασική έκδοση Ιntense Plus να ξεκινά από τις €45.500, και να διαθέτει υπερπλήρη εξοπλισμό, ενώ η πλουσιότερη Instyle Navi+ προσθέτει μεταξύ άλλων σύστημα πλοήγησης και φτάνει τις €54.500. Ανάμεσα στον υπερπλούσιο εξοπλισμό του μοντέλου συναντάμε τα εξής:

  • Σύστημα υποβοήθησης εκκίνησης σε επιφάνεια με κλίση (HSA)
  • Σύστημα ακινητοποίησης
  • Σύστημα παρακολούθησης πίεσης ελαστικών (TPMS)
  • Φώτα ημέρας (DRL) LED στη μπροστινή μάσκα
  • Σύστημα αυτόματου ελέγχου ταχύτητας (ενεργό cruise control)
  • Σύστημα ακινητοποίησης, υποβοήθησης πέδησης και παράκαμψης φρένων
  • Πρόβλεψη αστικού ατυχήματος
  • Ηλεκτρονικά ελεγχόμενος εξωτερικός καθρέφτης με ενσύρματη αναδίπλωση
  • Επιλογέας 4WD στην κονσόλα δαπέδου (κλείδωμα 4WD, λειτουργία χιονιού)
  • Διακόπτης λειτουργίας Eco
  • Λειτουργία εξοικονόμησης/ διακόπτης λειτουργίας φόρτισης
  • Διακόπτης λειτουργίας SPORT
  • Διακόπτης λειτουργίας προτεραιότητας EV
  • Τηλεφωνικό σύστημα hands-free Bluetooth: συμπεριλαμβανομένων των διακοπτών τηλεχειρισμού τιμονιού
  • Θύρα USB : Κάτω πλευρά του πίνακα οργάνων
  • 6 ηχεία: 4 ηχεία + 2 τουίτερ
  • Κλιματιστικό : Χειριστήριο αυτόματου κλιματισμού δύο ζωνών
  • 9 Αερόσακοι: Οδηγού και συνοδηγού Αερόσακοι SRS: Οδηγού και. συνοδηγού, Πλευρικοί αερόσακοι SRS: Αερόσακοι κουρτίνας SRS για 1η και 2η σειρά: Αερόσακος γονάτου SRS οδηγού: Συνοδηγός διακόπτης αποκοπής αερόσακου SRS
  • Ενεργός έλεγχος ευστάθειας (ASC) με έλεγχο πρόσφυσης (TCL)
  • Σύστημα αντιμπλοκαρίσματος τροχών (ABS)
  • Άγκιστρο καθίσματος για παιδιά ISO-FIX: Κάτω άγκιστρο x 2 και άγκιστρο πρόσδεσης x 2 για 2η σειρά καθισμάτων: Κάτω άγκιστρο x 1 και άγκιστρο πρόσδεσης x 1 για τη θέση συνοδηγού
  • Προστασία για παιδιά : Για τις πίσω πόρτες
  • Πρόβλεψη αστικού ατυχήματος
  • Σύστημα φώτων φρένων έκτακτης ανάγκης
  • Κεντρικό κλείδωμα θυρών και σύστημα λειτουργίας χωρίς κλειδί
  • Ακουστικό σύστημα ειδοποίησης οχημάτων (AVAS)

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

Τα ηλεκτρικά θα κοστίζουν λιγότερο από αυτά με κινητήρες εσωτ. καύσης το 2027, αλλά θα έχουν πολύ μεγαλύτερο κόστος επισκευής

Το κόστος κατασκευής των ηλεκτρικών αυτοκινήτων μειώνεται ταχύτερα από ό,τι αναμένει η Ford και σύμφωνα με την πρόβλεψη της Gartner, μιας αμερικανικής εταιρείας τεχνολογικής...

Η Renault δεν θα προσφέρει μόνο ηλεκτρικά αυτοκίνητα από το 2030

Στις αρχές του 2022 η Renault είχε ανακοινώσει πως έως το 2030 η εταιρία θα μεταμορφωθεί σε μια αμιγώς ηλεκτρική εταιρία για την αγορά...

Η κατήγορος του Christian Horner έκανε επίσημη καταγγελία στη FIA

Νέο κεφάλαιο στην υπόθεση Christian Horner, με την γυναίκα κατήγορο να έχει κάνει επίσημη καταγγελία για τη συμπεριφορά του στη FIA, ενώ ετοιμάζεται να...
Autoblog.gr