Η Volvo έκανε γνωστό σήμερα πως προχωρά σε επιπλέον μείωση των πάγιων εξόδων της κατά κατά 2 δισεκατομμύρια σουηδικές κορώνες (190 εκατομμύρια ευρώ).

Οι νέες περικοπές οφείλονται στη μείωση της κερδοφορίας της σουηδικής αυτοκινητοβιομηχανίας, εξαιτίας των προβλημάτων που δημιουργήθηκαν στις πωλήσεις από τον εμπορικό πόλεμο Κίνας-ΗΠΑ. Η σουηδική μάρκα είναι μια από τις τελευταίες αυτοκινητοβιομηχανίες που εισέρχονται στη λίστα των εταιρειών που παίρνουν ανάλογα μέτρα για να μειώσουν τις ζημίες.

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες εκτός από τις συνέπειες του εμπορικού πολέμου Κίνας-ΗΠΑ, αντιμετωπίζουν και τις υψηλές δαπάνες που απαιτεί η εξέλιξη των νέων τεχνολογιών. Ειδικότερα, επενδύουν στην ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης, δημιουργώντας νέα μοντέλα μηδενικών ρύπων και στην εξέλιξη της αυτόνομης οδήγησης.Στον τομέα της ηλεκτροκίνησης εκτός από την κατασκευή νέων πλατφορμών ιδιαίτερα υψηλού κόστους, οι εταιρείες αντιμετωπίζουν και το μεγάλο κόστος για την αγορά των εξελιγμένων μπαταριών που εξοπλίζουν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Η Volvo, ανήκει στο κινεζικό όμιλο Geely και ξεκίνησε την αναθεώρηση των δαπανών προσωπικού και άλλων δαπανών της νωρίτερα φέτος. Μέχρι στιγμής, έχει μειώσει 750 θέσεις εργασίας, κυρίως μηχανικούς και συμβούλους πληροφορικής, και μείωσε τον ωριαίο μισθό για τους συμβούλους.

Ο διευθύνων σύμβουλος της Volvo, Hakan Samuelsson δήλωσε ότι αυτές οι περικοπές θα οδηγήσουν σε εξοικονόμηση 1 δισ. κορωνών από τον φετινό Ιούλιο. Η αυτοκινητοβιομηχανία δήλωσε ότι τα νέα μέτρα κόστους θα ξεκινήσουν το δεύτερο εξάμηνο της χρονιάς και θα επεκταθούν μέχρι το πρώτο εξάμηνο του 2020.

Ο Samuelsson δήλωσε ότι θα περιλαμβάνουν κάποιες περαιτέρω περικοπές θέσεων εργασίας, αλλά θα επικεντρωθούν κυρίως στη μείωση του κόστους για να εξοικονομήσουν ακόμη ένα δισεκατομμύριο κορώνες.

Τα λειτουργικά κέρδη της Volvo, το δεύτερο τρίμηνο του 2019, μειώθηκαν κατά 38,1%, στα 2,6 δις κορώνες, Είναι η μεγαλύτερη πτώση σε σχέση με το πρώτο τρίμηνο και παρά το γεγονός ότι τα έσοδα βελτιώθηκαν κατά 1,8% στα 67,2 δις κορώνες.

Η Volvo έχει συμφωνήσει για τα νέα της μοντέλα στην Κίνα να χρησιμοποιεί εφαρμογές από την Huawei, η οποία εξακολουθεί να αντιμετωπίζει μερικές κυρώσεις από τις ΗΠΑ και πιθανές απαγορεύσεις στις ευρωπαϊκές χώρες, λόγω φόβων ότι ο εξοπλισμός της θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί για κατασκοπεία.

Ο Samuelsson , δήλωσε ότι οι ενέργειες εναντίον της Huawei δεν θα έχουν αντίκτυπο στα σχέδια της Volvo, τα οποία χρησιμοποιούν εφαρμογές της Huawei στην Κίνα. Εκτός της Κίνας, χρησιμοποιούνται εφαρμογές της Google.

Ανάλογα οικονομικά προβλήματα αντιμετωπίζουν και άλλες μάρκες, συμπεριλαμβανομένων των premium. Νωρίτερα αυτό το μήνα, η Daimler, μητρική εταιρία της Mercedes-Benz μείωσε την πρόβλεψη κερδών για τέταρτη φορά σε 13 μήνες. Τον Μάιο, η BMW προειδοποίησε για τη μείωση των κερδών, ενώ η Volkswagen δήλωσε ότι η απόδοση των πωλήσεων στο τμήμα των επιβατικών αυτοκινήτων της έφτασε στο χαμηλότερο σημείο του στόχου της.