Έχουν περάσει σχεδόν τέσσερα χρόνια από τότε που ήρθε στη δημοσιότητα το Dieselgate και νέα έγγραφα ήρθαν στο φως, έγγραφα που αποκαλύπτουν πως η Audi είχε πρωταγωνιστικό ρόλο στη χρήση του παράνομου λογισμικού, παρά την επίσημη “γραμμή” της VW που κατηγόρησε ορισμένους υπαλλήλους της για το παράνομο λογισμικό, με την Audi να δηλώνει τότε “σοκαρισμένη”.
Όμως, σύμφωνα με τα έγγραφα που δημοσίευσαν οι The New York Times, Bayerische Rundufunk και Handelsblatt, ένας μηχανικός της Audi είχε στείλει e-mail σε συναδέλφους του το 2008 γράφοντας πως:
Δεν το κάνουμε χωρίς λίγα βρώμικα κόλπα.
Παράλληλα τα έγγραφα αποκάλυψαν πως η Audi χρησιμοποιούσε από το 2003 στην Ευρώπη, παράνομο λογισμικό -defeat device όπως είναι ο αγγλικός του όρος- που έλεγχε τις εκπομπές ρύπων, με έναν μηχανικό να γράφει τότε σε e-mail του:
Defeat device, έλα εδώ!
Οι Αμερικάνοι πίεζαν τους κατασκευαστές να κάνουν τους diesel κινητήρες τους καθαρότερους και η επιλογή τότε ήταν η χρήση του AdBlue. Τα υψηλόβαθμα στελέχη της Audi επέμεναν οι Αμερικάνοι πελάτες τους να μην χρειαζόταν να γεμίσουν την δεξαμενή του AdBlue, παρά μόνο κατά την διάρκεια των σέρβις των 10.000 μιλίων (16.100 χλμ). Έτσι οι μηχανικοί της Audi προσπάθησαν να βρουν λύση σε’αυτό, προτείνοντας μεγαλύτερο ρεζερβουάρ AdBlue, αλλά αυτό θα μείωνε τον διαθέσιμο χώρο αποσκευών, ενώ παράλληλα θα αυξάνονταν και το κόστος. Κάπως έτσι επιλέχθηκε η λύση του παράνομου λογισμικού.
Ένας μηχανικός της Audi έγραψε τότε σε e-mail του πως:
Το CARB δεν θα το παρατηρήσει.
Όπως θυμάσαι το ICCT, το Διεθνές Συμβούλιο για τις Καθαρές Μεταφορές, και το πανεπιστήμιο της Δυτικής Βιρτζίνια, ήταν αυτοί που διαπίστωσαν για πρώτη φορά πως κάτι παράξενο συμβαίνει με τα μοντέλα της Volkswagen και της Audi κατά τη διάρκεια των δοκιμών εκπομπών ρύπων τους. Έτσι ειδοποίησαν το CARB και την EPA και τα υπόλοιπα είναι πλέον ιστορία, που έχει κοστίσει μέχρι στιγμής στο VW Group περί τα 30 δισ. ευρώ.