Γερμανία: Ποινικές διώξεις κατά του πρώην, του νυν CEO και του προέδρου της Volkswagen

Σχετικά άρθρα

Γερμανοί εισαγγελείς άσκησαν σήμερα ποινικές διώξεις κατά του Martin Winterkorn πρώην CEO της Volkswagen, του Herbert Diess, νυν CEO της γερμανικής εταιρίας, και του Hans Dieter Potsch, προέδρου του εποπτικού συμβουλίου της εταιρίας, με την κατηγορία της χειραγώγησης της αγοράς, καθώς δεν κατάφεραν να ενημερώσουν έγκαιρα τους επενδυτές σχετικά με τον οικονομικό αντίκτυπο του Dieselgate.

Σύμφωνα με την εισαγγελία της πόλης Braunschweig στη Βόρεια Γερμανία, οι Winterkorn, Diess και Potsch απέφυγαν εκ΄προθέσεως να ενημερώσουν τους επενδυτές εγκαίρως για το οικονομικό αντίκτυπο του σκανδάλου. Οι επικεφαλής της εταιρίας κατηγορούνται επίσης πως απέτυχαν να εκμηδενίσουν τους οικονομικούς κινδύνους του Dieselgate για τους μετόχους σε μια ικανή χρονική περίοδο.

Συγκεκριμένα, όπως αναφέρει η εισαγγελία του Braunschweig στην ανακοίνωση της, οι τρεις άνδρες κατηγορούνται ότι ενημέρωσαν πολύ αργά την κεφαλαιαγορά σκοπίμως, για τις σημαντικές υποχρεώσεις του ομίλου ύψους δισ. ευρώ, που προέκυψαν από την αποκάλυψη του σκανδάλου diesel.

Οι εισαγγελείς ισχυρίζονται πως ο Winterkorn γνώριζε για το παράνομο λογισμικό και τις ενδεχόμενες ζημίες τουλάχιστον από τον Μάιο του 2015, ο Potsch από τις 29 Ιουνίου του 2015 και ο Diess από τις 27 Ιουλίου του 2015. Το σκάνδαλο ήρθε στη δημοσιότητα στις 18 Σεπτεμβρίου του 2015 και έτσι η εισαγγελία πιστεύει πως οι τρεις τους θα μπορούσαν να είχαν ανακοινώσει εγκαίρως τους μετόχους της εταιρίας για τον οικονομικό αντίκτυπο που θα είχε το Dieselgate.

Ο Winterkorn παραιτήθηκε λίγες ημέρες μετά την δημοσιοποίηση του σκανδάλου. Ο Potsch ήταν τότε οικονομικός διευθυντής και έγινε πρόεδρος του εποπτικού συμβουλίου στα τέλη του 2015. Ο Diess πήγε στην Volkswagen την 1η Ιουλίου 2015, ως ο επικεφαλής της Volkswagen. Ο Matthias Muller ήταν ο άνθρωπος που διαδέχτηκε τον Winterkorn στην θέση του CEO της Volkswagen, ενώ τον Απρίλιο του 2018, ο Muller αντικαταστάθηκε από τον Diess.

Με σημερινή ανακοίνωσή της η Volkswagen απορρίπτει τις κατηγορίες και παραμένει πεπεισμένη ότι εκπλήρωσε όλες τις υποχρεώσεις ενημέρωσης που είχε ως όφειλε με βάση τη νομοθεσία, συμπληρώνοντας πως εάν υπάρξει δίκη, είναι βέβαιη ότι οι κατηγορίες θα αποδειχθούν αβάσιμες.

Εάν οι επενδυτές γνώριζαν για τις επιπτώσεις του Dieselgate, ίσως να είχαν πουλήσει τις μετοχές της εταιρίας νωρίτερα ή να μην είχαν προχωρήσει σε αγορές, όπως υποστηρίζουν οι ενάγοντες.

Το σκάνδαλο έχει κοστίσει στη Volkswagen μέχρι σήμερα, περισσότερα από 30 δισ. ευρώ σε πρόστιμα, κόστη ανακλήσεων, δικαστικές διεκδικήσεις και αποζημιώσεις θιγόμενων πελατών.

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

Volkswagen ID.Code Concept

Η Volkswagen στην έκθεση του Πεκίνου παρουσίασε το ID.Code Concept, ένα νέο πρωτότυπο SUV που μας δείχνει τη νέα σχεδιαστική φιλοσοφία που θα έχουν...

Διέρρευσε η sedan έκδοση του VW Passat, μόνο για την Κίνα

Η ένατη γενιά του VW Passat έκανε το ντεμπούτο της πέρυσι στην Ευρώπη, αποκλειστικά διαθέσιμη ως estate. Ωστόσο, η κινεζική αγορά έχει διαφορετικές προτιμήσεις,...