Τα δύο χαρακτηριστικά που είναι το σήμα κατατεθέν όλων των Volkswagen Golf GTI, είναι τα καρό καθίσματα και ο επιλογέας ταχυτήτων που έχει παρόμοιο σχήμα με αυτό από ένα μπαλάκι του γκολφ. Αναρωτήθηκες ποτέ γιατί η Volkswagen επέλεξε αυτά τα στοιχεία;

Όλα ξεκίνησαν την δεκαετία του 1960, όταν η Volkswagen ανέθεσε στην Gunhild Liljequist, μια από τις πρώτες γυναίκες σχεδιάστριες της, να βρει έναν τρόπο να κάνει πιο θελκτικό και πιο σπορ το εσωτερικό του Golf. Η Liljequist εργαζόταν προηγουμένως ως ζωγράφος σε πορσελάνες και ως σχεδιάστρια συσκευασιών καραμελών και σοκολατών και προσλήφθηκε στο τμήμα υφασμάτων και χρωμάτων της VW στο Wolfsburg το 1964. Η γυναίκα θέλοντας να κάνει την διαφορά, πρότεινε τα καρό καθίσματα και τον επιλογέα ταχυτήτων με σχήμα από το μπαλάκι του γκολφ.

Η έμπνευση της για τα καρό καθίσματα προήλθε από τα ταξίδια της στη Μεγάλη Βρετανία, αντλώντας έμπνευση από τα καλαίσθητα μοτίβα σε υφάσματα υψηλής ποιότητας που συναντούσε. Συγκεκριμένα δήλωσε:

Το μαύρο χρώμα είναι σπορ, αλλά ήθελα χρώμα και ποιότητα. Πήρα έμπνευση από τα ταξίδια μου στη Μεγάλη Βρετανία, όπου πάντα έβρισκα υφάσματα υψηλής ποιότητας με ιδιαίτερα μοτίβα. Αποφάσισα πως το κόκκινο καρό θα ταίριαζε με το μαύρο της επένδυσης των καθισμάτων.

Ο επιλογέας προήλθε πιο απλά, αφού πρότεινε τη συγκεκριμένη ιδέα από το γεγονός πως το μοντέλο έχει το ίδιο όνομα με το άθλημα. Όπως είπε:

Αυτή ήταν μια εντελώς αυθόρμητη ιδέα. Απλώς εξέφρασα την διαπίστωση πως σε ένα αυτοκίνητο με το όνομα Golf πρέπει να υπάρχει κάτι που να σχετίζεται με το άθλημα. Έτσι πρότεινα να μπει το μπαλάκι στον επιλογέα ταχυτήτων.

Οι καινοτομίες της Liljequist δεν σταματούν μόνο στο εσωτερικό του Golf GTI, αφού το 1987 σχεδίασε το Mk1 Golf Cabriolet Etienne Aigner, που κατασκευάστηκε σε περιορισμένο αριθμό, αποτίοντας φόρο τιμής, στον διάσημο παραγωγό δερμάτινων πολυτελών ειδών.

Επίσης ήταν αυτή που έφερε την περλέ απόχρωση στις βαφές των αυτοκινήτων, με τα σημερινά μεταλλικά χρώματα να είναι απόρροια της συγκεκριμένης βαφής.

Η Liljequist βγήκε στη σύνταξη το 1991, αλλά άφησε πίσω της μεγάλη κληρονομιά στον κόσμο της αυτοκινητοβιομηχανίας.