Επίσημο: Νέο Skoda Octavia

Σχετικά άρθρα

H Skoda παρουσίασε επίσημα σήμερα τη νέα γενιά του Octavia, το οποίο αρχικά θα προσφέρεται τόσο σε σεντάν liftback έκδοση, όσο και σε Combi (wagon), με τα Octavia Scout και Octavia RS να παρουσιάζονται μέσα στο 2020.

Πλατφόρμα/Διαστάσεις

To Octavia βασίζεται στην πιο πρόσφατη εκδοχή της MQB πλατφόρμας, προσφέροντας καλύτερη οδική συμπεριφορά και ακόμη πιο ευρύχωρο εσωτερικό. Η τέταρτη γενιά του μοντέλου έχει μεγαλώσει από πλευράς μεγέθους, καθώς είναι μακρύτερη και φαρδύτερη, ενώ διαθέτει ακόμα μεγαλύτερο πορτμπαγκάζ.

https://www.youtube.com/watch?v=iT-YJYHQ0uQ

Το μήκος της σεντάν liftback έκδοσης αγγίζει τα 4.689 χλστ. (+19 χλστ), το πλάτος της τα 1.829 χλστ. (+15 χλστ.), με την Combi έκδοση να είναι 22 χλστ. μεγαλύτερη σε σχέση με το παρελθόν, έχοντας το ίδιο πλάτος με το sedan. Το μεταξόνιο αγγίζει τα 2.686 χλστ.

Η τσέχικη εταιρία αναφέρει ότι οι επιβάτες που κάθονται στο πίσω μέρος απολαμβάνουν 78 χιλιοστά περισσότερο χώρο για τα γόνατα τους, ενώ ο -ήδη κορυφαίος- χώρος αποσκευών έχει αυξηθεί, και πλέον στη sedan έκδοση ανέρχεται στα 600 λίτρα (+10 λίτρα), ενώ στην Combi φτάνει τα 640 λίτρα (+30 λίτρα).

Σχεδίαση

Η σχεδίαση του νέου Octavia ακολουθεί τη νέα σχεδιαστική γλώσσα της Skoda, και είναι εξελικτική, με τα μπροστινά LED φωτιστικά σώματα (από τον βασικό εξοπλισμό) να είναι λεπτά και να μοιάζουν με αυτά του ανανεωμένου Superb, ενώ στον πρόσθετο εξοπλισμό υπάρχουν full Matrix LED προβολείς.

Οι νέες ελκυστικές γραμμές της οροφής τονίζουν την επιμηκυμένη σιλουέτα του αυτοκινήτου, με τη μάσκα του να φέρει στοιχεία από αυτή του Scala, ενώ οι ζάντες αλουμινίου με διάμετρο έως και 19 ίντσες προσδίδουν ένα ισχυρό παρουσιαστικό.

Οι προβολείς ομίχλης είναι τεχνολογίας LED, ενώ στο πίσω μέρος υπάρχουν δυναμικά LED φωτιστικά σώματα, με το λογότυπο “Skoda” να βρίσκεται στο κέντρο του πορτμπαγκάζ.

Αεροδυναμική

H εταιρία αναφέρει ότι το νέο Octavia κατατάσσεται στα πιο αεροδυναμικά αυτοκίνητα στον κόσμο, καθώς ο συντελεστής οπισθέλκουσας (Cd) για το sedan είναι στο 0,24 και 0,26 για το wagon.

Εσωτερικό


Το εσωτερικό του μοντέλου είναι ολοκαίνουργιο και ακολουθεί την φιλοσοφία του νέου Volkswagen Golf. Η ολοκαίνουργια καμπίνα συνδυάζει εξαιρετική λειτουργικότητα και ασυναγώνιστους χώρους με υλικά υψηλής ποιότητας και έξυπνα χαρακτηριστικά, ακόμα και στις μικρότερες λεπτομέρειες.

Το διάκτινο τιμόνι είναι νέο, με το Octavia να διαθέτει ψηφιακό πίνακα οργάνων 10,25″. Υπάρχει ηλεκτρικά ελεγχόμενο χειρόφρενο, μια μεγάλη γκάμα βοηθητικών συστημάτων υποστήριξης του οδηγού, με την καμπίνα να έχει γίνει πιο premium, έχοντας κρυφό LED φωτισμό με 10 διαθέσιμα χρώματα, καλύτερης ποιότητας υλικά, ενώ έχει ελάχιστα φυσικά κουμπιά. Κάτω από την κεντρική οθόνη υπάρχει μια επιφάνεια αφής μέσω της οποίας ελέγχονται διάφορες ρυθμίσεις, όπως η ένταση του ήχου, το ζουμ στον χάρτη πλοήγησης κτλ.

Ο shift-by-wire επιλογέας του αυτόματου κιβωτίου DSG είναι πολύ μικρός και μπροστά του υπάρχει σύστημα ασύρματης φόρτισης για smartphone. Η κεντρική οθόνη του συστήματος ενημέρωσης και ψυχαγωγίας υποστηρίζει gestures και προσφέρεται σε δύο διαστάσεις 8,25″ και 10″. Στον πρόσθετο εξοπλισμό υπάρχει head-up display, με το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας να υποστηρίζει φυσικές φωνητικές εντολές.

Το νέο Octavia διαθέτει έως και 5 θύρες USB-C, εφοδιάζεται με νέα εργονομικά άνετα καθίσματα με μεγαλύτερη στήριξη μέσης που προσφέρουν μεγαλύτερη πλευρική στήριξη, ενώ υπάρχουν και τα προαιρετικά bucket καθίσματα που καλύπτονται από αναπνέον ύφασμα. Το νέο μοντέλο έχει κλιματισμό Climatronic τριών ζωνών, keyless σύστημα, με τον οδηγό, μέσω του νέου πολυλειτουργικού τιμονιού να μπορεί να εκτελεί 14 διαφορετικές λειτουργίες χωρίς να χρειάζεται να απομακρύνει τα χέρια του από το τιμόνι.

Μονίμως online

Το νέο Octavia είναι πάντα συνδεδεμένο στο internet, με την online μονάδα διασύνδεσης OCU (online connectivity unit) να βρίσκεται στον βασικό εξοπλισμό και να έχει ενσωματωμένη την eSIM. Χάρη στην online σύνδεση, η πλοήγηση εκτελείται σε πραγματικό χρόνο με όλα τα οφέλη της βέλτιστης διαδρομής, του κυκλοφοριακού, της αποθήκευσης ενδιαφέροντων σημείων (POI) και άλλων λειτουργιών όπως π.χ. η κράτηση σε ένα εστιατόριο.

Κινητήρες

Το νέο Octavia θα είναι διαθέσιμο με τους ίδιους κινητήρες που συναντάμε στο νέο Golf. Έτσι η γκάμα των κινητήρων περιλαμβάνει εκδόσεις βενζίνης (TSI), πετρελαίου (TDI), φυσικού αερίου (TGI), ήπιων υβριδικών (e-Tec) και plug-in υβριδικών (iV). Όλοι οι κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου είναι τεχνολογίας Turbo με σύστημα άμεσου ψεκασμού. Οι κινητήρες συνδυάζονται με χειροκίνητα και αυτόματα DSG κιβώτια ταχυτήτων 6 και 7 σχέσεων.

Το νέο Octavia προσφέρεται συνολικά με 13 συνδυασμούς κινητήρων/κιβωτίων. Υπάρχει ο τρικύλινδρος βενζίνης 1.0 TSI με τα 110 άλογα και τα 200 Nm ροπής, ο 1.5 TSI 150 ίππων με 250 Nm ροπής, ο 2.0 TSI με 190 άλογα και 320 Nm ροπής (0-100 χλμ/ώρα σε 6,9 δευτ., τελική ταχύτητα 232 χλμ/ώρα) και τρεις 2.0 TDI τετρακύλινδρους ντίζελ με 116 άλογα με 300 Nm ροπής (250 Nm όταν εξοπλίζεται με το DSG), με 150 άλογα και 340 Nm ροπής (360 Nm στην τετρακίνητη έκδοση) και με 200 άλογα με 400 Nm ροπής (0-100 χλμ/ώρα σε 7,1 δευτ).

Οι ντίζελ κινητήρες εξοπλίζονται με σύστημα διπλού (twin dosing) ψεκασμού AdBlue για την μείωση των εκπομπών οξειδίων του αζώτου (NOx), ενώ η κατανάλωση καυσίμου είναι μειωμένη έως 17% σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο.

Ο 1.5 TSI G-TEC καταναλώνει συμπιεσμένο φυσικό αέριο (CNG) και αποδίδει 130 άλογα με 200 Nm ροπής.

Plug-in υβριδική έκδοση

Το νέο Octavia προσφέρεται στην plug-in υβριδική έκδοση, την Octavia iV, που συνδυάζει τον 1.4 TSI κινητήρα και έναν ηλεκτροκινητήρα που αποδίδουν συνδυαστικά 204 άλογα με 350 Nm ροπής. Ο ηλεκτροκινητήρας αντλεί ενέργεια από μια μπαταρία ιόντων λιθίου 13 kWh, που χαρίζει ηλεκτρική αυτονομία 55 χιλιομέτρων.

Λόγω των μπαταριών, η χωρητικότητα του χώρου αποσκευών μειώνεται στα 450 λίτρα στο liftback μοντέλο και στα 470 λίτρα στο Combi. Τα 0-100 χλμ/ώρα έρχονται σε 7,9 δευτερόλεπτα.

Ήπιες υβριδικές e-Tec εκδόσεις

Όπως το νέο Golf, έτσι και το νέο Octavia, προσφέρεται με την σειρά ήπιων υβριδικών κινητήρων e-Tec, (eTSI τους ονομάζει η Volkswagen), η οποία περιλαμβάνει μία γεννήτρια-μίζα ιμάντα 48V και μία μπαταρία 48V ιόντων λιθίου. Στο πρότυπο WLTP η κατανάλωση καυσίμου μειώνεται περίπου 10% και η κίνηση του αυτοκινήτου γίνεται ακόμη πιο ευέλικτη και άνετη.

Το νέο Octavia προσφέρεται αρχικά σε δύο e-Tec εκδόσεις, με τον 1.000άρη να αποδίδει 110 άλογα, ενώ ο νέος 1.5 eTSI προσφέρεται σε έκδοση με 150 άλογα. Αργότερα, ο 1.5 TSI e-Tec θα προσφέρεται και σε έκδοση με 130 άλογα.

Η γκάμα των κινητήρων αναλυτικά

Συστήματα ασφαλείας

Το νέο Octavia εξοπλίζεται με 9 αερόσακους, ανάμεσά τους και αερόσακος για τα γόνατα του οδηγού και πίσω πλευρικοί αερόσακοι, ενώ φέρει μια πλειάδα συστημάτων ασφαλείας, όπως ενεργό cruise control, σύστημα διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας, turn assist, traffic warning, area view, side assist, σύστημα αναγνώρισης πινακίδων, βοηθό μποτιλιαρίσματος και αυτόνομο σύστημα πέδησης έκτακτης ανάγκης.

Επίσης πρεμιέρα στο νέο Octavia κάνουν και τα προηγμένα συστήματα υποβοήθησης, όπως τα Collision Avoidance Assist και Exit Warning. Σε περίπτωση επικείμενης σύγκρουσης με έναν πεζό, ποδηλάτη ή άλλο όχημα, το νέο Assist Avoidance Assist (Αποφυγής Σύγκρουσης) υποβοηθά τον οδηγό σε έναν ελεγχόμενο ελιγμό αποφυγής του ατυχήματος.

Το σύστημα Exit Warning (Προειδοποίησης Εξόδου) επιτρέπει στον οδηγό να γνωρίζει εάν άλλο όχημα ή ποδηλάτης πλησιάζει από πίσω όταν ανοίγει την πόρτα του αυτοκινήτου.

Travel Assist

Το νέο Octavia φέρει το Travel Assist, μια τεχνολογία ενεργητικής υποβοηθούμενης οδήγησης. Η συγκεκριμένη τεχνολογία στρίβει, επιταχύνει και επιβραδύνει το όχημα όταν κινείται σε κάποιον αυτοκινητόδρομο, ακόμη και όταν κινείται με ταχύτητες έως και 210 χλμ./ώρα. Πρόκειται ουσιαστικά για ένα ημιαυτόνομο σύστημα οδήγησης που χρησιμοποιεί το ενεργό cruise control και το σύστημα διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας, με τον οδηγό να χρειάζεται να κρατά τουλάχιστον με το ένα χέρι το τιμόνι.

Χρησιμοποιώντας το σύστημα Hands-on Detect, το αυτοκίνητο, μέσω αισθητήρων, είναι σε θέση να ελέγχει εάν ο οδηγός έχει τα χέρια του στο τιμόνι ή αν δεν τα έχει λόγω μιας πιθανής αδιαθεσίας του. Αν δεν το ακουμπά για περισσότερα από 15 δευτερόλεπτα, το αυτοκίνητο ειδοποιεί ακουστικά και οπτικά τον οδηγό, ενώ ενεργοποιεί στιγμιαία τα φρένα για να “τραντάξει” τον οδηγό. Εάν αυτός εξακολουθεί να μην τοποθετεί τα χέρια του στο τιμόνι και δεν αναλαμβάνει τον έλεγχο του οχήματος, τότε το σύστημα Emergency Assist φρενάρει αυτόματα το Octavia και το παρκάρει με ασφάλεια στην άκρη του δρόμου.

Πωλήσεις

https://www.youtube.com/watch?v=FBL0Q0nVod8

Η παραγωγή του νέου Skoda Octavia είναι προγραμματισμένη να ξεκινήσει την ερχόμενη άνοιξη, με το λανσάρισμα του αυτοκινήτου στην Ελλάδα να αναμένεται στα τέλη Μαΐου.

Φωτογραφίες

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

Αποχωρεί από την Red Bull ο Adrian Newey

Ο επικεφαλής σχεδιασμού της Red Bull, Adrian Newey, πρόκειται να αποχωρήσει από την ομάδα μετά τη διαμάχη που έχει ξεσπάσει εντός της αυστριακής ομάδας...