Η Toyota Αγγλίας ανακοίνωσε πως το ιαπωνικό hatchback είναι πλέον διαθέσιμο στην βρετανική αγορά αποκλειστικά με τα υβριδικά σύνολα της εταιρίας, καταργώντας από την γκάμα του μοντέλου τον 1.200άρη turbo κινητήρας. Αυτός, όπως ξέρεις, αποδίδει 116 άλογα στις 5.200 σ.α.λ. και 185 Nm ροπής στις 1.500 σ.α.λ., και συνδυάζεται είτε με ένα νέο 6-τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο, είτε με ένα αυτόματο CVT.

Η μέση κατανάλωση του ανακοινώνεται στα 5,2 λίτρα/100 χλμ., με εκπομπές 119 γρ/χλμ. και ρεζερβουάρ καυσίμου στα 50 λίτρα. Με το χειροκίνητο κιβώτιο, χρειάζεται 9,3 δευτ. για τα 0-100 χλμ/ώρα, πιάνοντας τελική 200 χλμ/ώρα, ενώ με το αυτόματο χρειάζεται 10 δευτ. για την ίδια μέτρηση, έχοντας 5 χλμ/ώρα μικρότερη τελική.

1

Αυτό σημαίνει ότι οι κάτοικοι της Αγγλίας έχουν να επιλέξουν αποκλειστικά ένα από τα δύο υβριδικά σύνολα με τα οποία εφοδιάζεται η Corolla. Στην βάση υπάρχει το 1,8-λίτρων σύνολο, που κατασκευάζεται στο εργοστάσιο παραγωγής κινητήρων της Toyota στο Deeside της Βόρειας Ουαλίας. Ο VVT-i κινητήρας βενζίνης έχει χωρητικότητα λειτουργεί σε κύκλο Atkinson, με την Toyota να έχει αναπτύξει ένα σύστημα ανάκτησης θερμότητας που χρησιμοποιεί τα καυσαέρια, ώστε να επιταχυνθεί η προθέρμανση του ψυκτικού του κινητήρα.

Αυτό σημαίνει ότι εξοικονομείται καύσιμο, επειδή το υβριδικό σύστημα είναι σε θέση να σταματήσει τον κινητήρα νωρίτερα και πιο συχνά. Επιπλέον, έχει βελτιωθεί η μείωση των απωλειών ενέργειας, εξαιτίας της καλύτερης τριβής, με τον κινητήρα να διαθέτει την καλύτερη θερμική απόδοση κινητήρα μαζικής παραγωγής στον κόσμο, καθώς φτάνει το 40%, όταν ο προηγούμενος είχε 38,5%. Τα παραπάνω συντελούν στο να αποδίδει 98 ίππους στις 5.200 σ.α.λ., με τη μέγιστη ροπή να είναι 142 Nm στις 3.600 σ.α.λ.

Ο νέος ηλεκτροκινητήρας είναι υγρόψυκτος και αποδίδει 53 kW ισχύος και 163 Nm ροπής. Συνδυαστικά, το αυτοκίνητο αποδίδει 122 άλογα, αλλά λόγω του λογισμικού του και της καλύτερης χρήσης του ηλεκτροκινητήρα, το drivetrain πλέον αποδίδει τη δύναμη του ομαλά και χρηστικά, καθώς το σύστημα χρησιμοποιεί πιο πολύ τον ηλεκτροκινητήρα, κάτι που σημαίνει ότι η επιτάχυνση είναι πιο ομαλή και φυσική, με τον κινητήρα να ανεβάζει στροφές σταδιακά και όσο το αυτοκίνητο αυξάνει ταχύτητα.

2

Στην κορυφή της γκάμας βρίσκεται το νέο 2,0-λιτρο υβριδικό σύνολο, που υιοθετεί τεχνολογίες καύσης υψηλής ταχύτητας και σύστημα μεταβλητού ελέγχου, επιτυγχάνοντας κορυφαία θερμική απόδοση 41%. Έχει κωδική ονομασία M20A-FXS, είναι εξ’ολοκλήρου αλουμινένιος, η χωρητικότητα του είναι 1.987 κ.εκ., και αποδίδει 182 άλογα στις 6.000 σ.α.λ., με ροπή στα 190 Nm διαθέσιμη από τις 4.400 σ.α.λ., με τη σχέση συμπίεσης να είναι στο 14:1. Ο ηλεκτροκινητήρας έχει απόδοση 80 kW (108 άλογα) και 202 Nm ροπής από τις 0 σ.α.λ. Η μπαταρία του είναι νικελίου-υδριδίου μετάλλου (NiMH).

Αποτελεί άγνωστο αν η παραπάνω κίνηση -της κατάργησης του 1.200άρη turbo κινητήρα- υιοθετηθεί και από την υπόλοιπη Ευρώπη, και κατ’επέκταση ισχύσει και στη χώρα μας. Τέλος, η Toyota Αγγλίας έκανε γνωστό ότι από τις αρχές του χρόνο θα είναι διαθέσιμη η νέα GR Sport έκδοση της Corolla.