Έχουν περάσει 4 χρόνια από την στιγμή που η Toyota αποκάλυψε τη τρέχουσα -12η- γενιά της Corolla, και σήμερα η ιαπωνική εταιρία ανανεώνει το δημοφιλέστατο μοντέλο του κόσμου, ώστε να το κρατήσει φρέσκο για μερικά χρόνια ακόμα και το υπόλοιπο που κύκλου ζωής του.

Το μοντέλο επωφελείται από το υβριδικό σύστημα πέμπτης γενιάς της Toyota, φέρει ήπιες οπτικές τροποποιήσεις, με την ιαπωνική εταιρία να προικίζει το εσωτερικό του με νέες τεχνολογίες.

Το Corolla, μαζί με το νέο Civic e:HEV είναι τα μοναδικά υβριδικά (BEV) μοντέλα της κατηγορίας τους (C-segment), με την Toyota να αφαιρεί από τις επιλογές των κινητήρων την “απλή” βενζινοκίνητη έκδοση, ήτοι καταργείται ο 1.200αρης turbo βενζίνης, απόδοσης 116 ίππων.

Διατηρούνται, όμως, τα γνωστά υβριδικά σύνολα, των 1,8-λίτρων και 2,0-λίτρων. Από πλευράς απόδοσης, ο πρώτος αποδίδει 140 άλογα (μια αύξηση 18 ίππων σε σχέση με το παρελθόν), και για τα 0-100 χλμ/ώρα χρειάζεται 9,2 δευτ. (-1,7 δευτ.), με τις εκπομπές ρύπων να παραμένουν στα 102 γρ/χλμ.

Στην κορυφή υπάρχει ο 2,0-λιτρος υβριδικός, με την απόδοση του να αγγίζει πλέον τα 196 άλογα, ήτοι μια αύξηση 16 ίππων σε σχέση με το pre-facelift μοντέλο. Για τα 0-100 χλμ/ώρα χρειάζεται 7,5 δευτ. (-0,5 δευτ.), ενώ οι εκπομπές ρύπων είναι στα 107 γρ/χλμ.

Εκτός από τις βελτιωμένες προδιαγραφές, οι μηχανικοί της Toyota βαθμονόμησαν εκ νέου την υβριδική μονάδα ελέγχου για πιο φυσική και γραμμική επιτάχυνση σύμφωνα με τις εντολές του οδηγού. Η μείωση των στροφών του κινητήρα κατά την επιτάχυνση έχει ως αποτέλεσμα μια πιο αθόρυβη χρήση. Ακόμα, η Toyota ανακοινώνει ότι έχει αναπτύξει ένα νέο, συνεχώς μεταβαλλόμενο κιβώτιο ταχυτήτων (CVT).

Επιπλέον, τα νέα υβριδικά συστήματα φέρουν επανασχεδιασμένη μονάδα ελέγχου ισχύος (PCU) και ηλεκτροκινητήρα της μονάδας κιβώτιο ταχυτήτων/διαφορικού, που σε συνδυασμό με τη μικρότερη και ισχυρότερη μπαταρία ιόντων λιθίου, έχουν μειώσει τη μάζα του υβριδικού συστήματος μετάδοσης κίνησης έως και 18 κιλά, ανάλογα με την έκδοση.

Αισθητικά, υπάρχουν πολύ μικρές τροποποιήσεις, που μόνο το “αετίσιο” μάτι θα τις εντοπίσει. Πιο συγκεκριμένα, νέο είναι το μοτίβο του πλέγματος της μάσκας και στα πλαίσια των προβολέων ομίχλης, ενώ υπάρχουν τρία νέα χρώματα, το μπλε Juniper Blue για το hatchback και το Touring Sports, το Midlight Teal για το sedan και το Metallic Grey και για τις τρεις εκδόσεις.

Επιπλέον, οι κορυφαίες εκδόσεις του hatchback και του Touring Sports αποκτούν προβολείς bi-LED με Adaptive High-Beam System (AHS) και νέες ζάντες αλουμινίου. Ομοίως, νέες ζάντες αλουμινίου 18 ιντσών διαθέτει και η έκδοση GR Sport, μαζί με έναν πιο σπορ πίσω προφυλακτήρα και νέα καθίσματα.

Περνώντας στην καμπίνα, η Toyota προσφέρει νέες επιλογές για τις ταπετσαρίες, ενώ υπάρχει ψηφιακός πίνακας οργάνων με οθόνη 12,3 ιντσών, η οποία είναι στάνταρ από τις μεσαίες εκδόσεις εξοπλισμού. Αυτή προσφέρει τέσσερις απεικονίσεις, τις Casual, Smart, Sport και Tough.

Συνδυάζεται με τη μεγαλύτερη οθόνη αφής για το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας, με διαγώνιο 10,5 ιντσών, που ενσωματώνει πλοήγηση μέσω cloud και έναν νέο φωνητικό βοηθό που μπορεί να αναγνωρίσει φυσικά αιτήματα συνομιλίας, ακόμη και να ανοίξει ή να κλείσει τα παράθυρα.

Η ανανεωμένη γκάμα του Corolla (hatchback, sedan, Touring Sports) θα είναι διαθέσιμη από την Toyota στην Ευρώπη το πρώτο τρίμηνο του 2023.