Μετά τις διαρροές των προηγούμενων ημερών, η Toyota έδωσε σήμερα μερικές πληροφορίες σχετικά με το νέο GR Yaris. Το ιαπωνικό μοντέλο αποτελεί τη βάση για την αγωνιστική έκδοση του νέου Yaris, με το οποίο θα τρέξει η Toyota Gazoo Racing WRT στο WRC, κάτι που -σύμφωνα με τους κανονισμούς- σημαίνει πως το αυτοκίνητο θα πρέπει να πουλήσει 25.000 κομμάτια για να πάρει την απαραίτητη έγκριση τύπου (homologation).

1

Τα επίσημα αποκαλυπτήρια του σκληροπυρηνικού μοντέλου θα γίνουν στις 10 Ιανουαρίου στα πλαίσια του Tokyo Auto Salon, αλλά τις τελευταίες ημέρες η εταιρία βρέθηκε στην πίστα του Estoril στην Πορτογαλία, και μας δείχνει μερικές φωτογραφίες του αυτοκινήτου, έστω καμουφλαρισμένο.

2

Το νέο GR Yaris είναι τετρακίνητο, καθώς βασίζεται σε μια “υβριδική” πλατφόρμα, η οποία “παντρεύει” την GA-B του Yaris και την GA-C της νέας Corolla, γι’αυτό και στον πίσω άξονα φέρει ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων. Το σύστημα μόνιμης τετρακίνησης προέρχεται από το RAV4, και μεταβάλει τη ροπή ανάμεσα στον εμπρός και τον πίσω άξονα.

Ο οδηγός έχει τρεις επιλογές, την Normal που έχει κατανομή ισχύος 60:40 μπροστά/πίσω, την Sport που έχει κατανομή ισχύος 30:70 μπροστά/πίσω και την Trac με κατανομή ισχύος 50:50 μπροστά/πίσω. Η εξέλιξη της πλατφόρμας και του συστήματος τετρακίνησης έγιναν στην Ιαπωνία και φέρνουν την υπογραφή της Toyota Gazoo Racing, με την εταιρία να κάνει δοκιμές στην Ιαπωνία, στη Φινλανδία αλλά και στο Nurburgring.

3

Μηχανικά, το GR Yaris κινείται από ένα ολοκαίνουργιο τρικύλινδρο 1.600αρη turbo κινητήρα, απόδοσης 250 ίππων και ροπή που ξεπερνά τα 350 Nm, κάτι που τον καθιστά τον πιο δυνατό τρικύλινδρο κινητήρα στον κόσμο. Διαθέτει single scroll turbo, με την κυλινδροκεφαλή, το μπλοκ, τις βαλβίδες, τους αυλούς εισαγωγής και τα υπόλοιπα περιφερειακά να έχουν σχεδιαστεί ώστε να είναι σύμφωνα με τις προδιαγραφές της κατηγορίας WRC2 (R5).

4

Η κίνηση -όπως προανέφερα- μεταφέρεται σε όλους τους τροχούς, αποκλειστικά μέσω ενός εξατάχυτου χειροκίνητου κιβωτίου, και σύμφωνα με την Toyota, το GR Yaris ολοκληρώνει το 0-100 χλμ/ώρα σε μόλις 5,5 δευτ.

5

Το συνολικό βάρος έχει κρατηθεί σε χαμηλά επίπεδα και ανέρχεται περίπου στα 1.300 κιλά, καθώς το αυτοκίνητο κάνει χρήση ελαφριών υλικών. Πιο συγκεκριμένα το καπό, οι πόρτες και το κάλυμμα του χώρου αποσκευών είναι από αλουμίνιο, ενώ η οροφή από carbon. Το -αποκλειστικά- τρίθυρο Toyota GR Yaris διαθέτει νέο bodykit με φουσκωμένα φτερά, νέους προφυλακτήρες, μεγάλες ζάντες, αεροτομή, διαχύτη και διπλές απολήξεις εξατμίσεων, ενώ για την πέδηση φροντίζουν τετραπίστονες δαγκάνες εμπρός και διπίστονες πίσω.

6

Το GR Yaris θα είναι διαθέσιμο σε δύο εκδόσεις, την Standard και την Performance, ενώ και οι δύο πατάνε σε ζάντες 18 ιντσών με ελαστικά διαστάσεων 235/40. Η πρώτη φοράει τα ελαστικά SP Sport Maxx 050 της Dunlop και έχει “ανοιχτά” διαφορικά, ενώ η δεύτερη φοράει τα Pilot Sport 4S της Michelin και διαθέτει μηχανικά διαφορικά εμπρός/πίσω και ζάντες από ακόμα ελαφρύτερο υλικό.

7

Το  GR Yaris γίνεται το δεύτερο, παγκόσμιο, TGR (Toyota Gazoo Racing) μοντέλο, μετά την GR Supra, με τον Akio Toyoda, πρόεδρο της Toyota, να συμβάλλει και αυτός στην ανάπτυξη του, αφού συμμετείχε στις τελευταίες δοκιμές εξέλιξης με το ψευδώνυμο “Morizo”.

8

Στο εσωτερικό βλέπουμε πως το αυτοκίνητο, bucket καθίσματα και τριάκτινο τιμόνι. Τέλος, φήμες αναφέρουν ότι η τιμή θα είναι γύρω στα 30.000 με 35.000 ευρώ.