Η Γαλλική κυβέρνηση, στη προσπάθεια της να μειώσει την ρύπανση που προκαλούν τα ρυπογόνα οχήματα, ψήφισε έναν νέο νόμο που τους επιβάλει πρόσθετο φόρο, ο οποίος φτάνει έως και τα 20.000 ευρώ, φόρος που θα επιβαρύνει κυρίως τα SUVs, τα οποία λόγω βάρους και αεροδυναμικής, καταναλώνουν περισσότερο καύσιμο, εκπέμποντας έτσι περισσότερους ρύπους.
Η ζήτηση των SUVs και των crossovers μοντέλων στη Γαλλία παρουσίασαν αύξηση 30% κατά τους πρώτους 11 μήνες του 2019, με το γαλλικό υπουργείο Οικονομικών να εκτιμά πως ο συγκεκριμένος φόρος θα αποφέρει 50 εκατ. ευρώ έσοδα στα κρατικά ταμεία ετησίως, χρήματα που θα δοθούν στις αυτοκινητοβιομηχανίες για να τις βοηθήσουν να κατασκευάσουν φιλικά προς το περιβάλλον οχήματα.
Διάβασε επίσης
Ακτιβιστές υπέρ του κλίματος ζητούν την απαγόρευση των SUV με κινητήρες εσωτ. καύσης
Ενδιαφέρον πάντως προκαλεί η απόφαση της Γαλλικής κυβέρνηση να επιβάλει τον φόρο αυτό, την ώρα που σκοπεύει να μειώσει τις επιδοτήσεις για την αγορά ηλεκτρικών, υβριδικών και αυτοκινήτων υδρογόνου. Το 2020 οι καταναλωτές θα επωφεληθούν από κρατική έκπτωση 6.000 ευρώ για την αγορά ενός ηλεκτρικού, υβριδικού ή υδρογονοκίνητου αυτοκινήτου αξίας μικρότερης των 45.000 ευρώ, αλλά το ποσό αυτό θα μειωθεί σημαντικά μέσα στη διετία 2021-2022. Το 2018, η Γαλλία έδωσε περίπου 550 εκατ. ευρώ σε επιδοτήσεις για την αγορά ηλεκτρικών, υβριδικών και υδρογονοκίνητων αυτοκινήτων.
Διάβασε ακόμη
Γερμανία: Σκέψεις για απαγόρευση των SUVs από τα κέντρα των πόλεων μετά από δυστύχημα
Από την απόφαση επιβολής του νέου φόρου, οι αυτοκινητοβιομηχανίες δεν είναι ευχαριστημένες, με εκπρόσωπό τους να χαρακτηρίζει το μέτρο ως “ασυνάρτητο”, προσθέτοντας πως ο φόρος αυτός “είναι μια διπλή ποινή για τους καταναλωτές” λόγω της μείωσης των κρατικών επιδοτήσεων. Όπως είπε, οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων δεν θα αυξηθούν χωρίς ισχυρά κίνητρα.
Διάβασε και αυτό
Οι πωλήσεις των SUV απειλούν την προσπάθεια για μείωση των εκπομπών ρύπων