Η ραγδαία άνοδος της ηλεκτροκίνησης θα γίνει η αιτία που χιλιάδες άνθρωποι θα χάσουν την δουλειά τους στη Γερμανία μέσα στην επόμενη δεκαετία και αυτό γιατί τα ηλεκτροκίνητα οχήματα είναι απλούστερα στη κατασκευής τους, κάτι που μεταφράζεται σε λιγότερες- αν και υψηλής εξειδίκευσης- εργατοώρες, άρα λιγότερο εργατικό δυναμικό.

Ένα αυτοκίνητο που τροφοδοτείται με κινητήρα εσωτερικής καύσης, διαθέτει περίπου 1.400 εξαρτήματα στον κινητήρα, στο σύστημα της εξάτμισης και στο κιβώτιο ταχυτήτων. Αντίθετα, ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο διαθέτει αντίστοιχα μόλις 200 εξαρτήματα. Παράλληλα, όταν ο μέσος όρος κατασκευής ενός κινητήρα εσωτερικής καύσης ανέρχεται στις 3,5 ώρες και ενός κιβωτίου ταχυτήτων 2,7 ώρες, ένας ηλεκτροκινητήρας μπορεί να συναρμολογηθεί μέσα σε μόλις περίπου 1 ώρα. Καταλαβαίνεις λοιπόν, πως οι αυτοκινητοβιομηχανίες κατασκευάζουν γρηγορότερα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και έτσι προχωρούν σε απολύσεις πλεονάζοντος προσωπικού.

Πρόσφατη μελέτη του Center for Automotive Research (CAR) εκτιμά ότι μέχρι το 2030, μόνο στη Γερμανία, αναμένεται να καταργηθούν σχεδόν 234.000 θέσεις εργασίας στις αυτοκινητοβιομηχανίες και στους προμηθευτές τους, επενδύοντας σημαντικά κεφάλαια στην ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης και της αυτόνομης τεχνολογίας.

Ήδη έχουν ανακοινωθεί απολύσεις στα εργοστάσια που παράγουν συμβατικούς κινητήρες. Η Audi καταργεί 9.500 θέσεις εργασίας μέχρι το 2025, αν και υπόσχεται να δημιουργήσει 2.000 νέες θέσεις σε καινοτόμους κλάδους όπως η ηλεκτροκίνηση και η ψηφιοποίηση. Η Daimler καταργεί 10.000 θέσεις εργασίας στα επόμενα τρία χρόνια, ελπίζοντας να μειώσει τη μισθολογική δαπάνη κατά 1,4 δισ. ευρώ. Απολύσεις έχει εξαγγείλει η Bosch, ενώ η Continental θα περικόψει 5.040 θέσεις μέχρι το 2028.