Πιστή στο ραντεβού της, η Toyota παρουσίασε επίσημα σήμερα το νέο GR Yaris. Το ιαπωνικό μοντέλο αποτελεί τη βάση για την αγωνιστική έκδοση του νέου Yaris, με το οποίο θα τρέξει η Toyota Gazoo Racing WRT στο WRC, κάτι που -σύμφωνα με τους κανονισμούς- σημαίνει πως το αυτοκίνητο θα πρέπει να πουλήσει 25.000 κομμάτια για να πάρει την απαραίτητη έγκριση τύπου (homologation).

1Τετρακίνητο

Το νέο GR Yaris είναι τετρακίνητο, καθώς βασίζεται σε μια “υβριδική” πλατφόρμα, η οποία “παντρεύει” την GA-B του Yaris και την GA-C της νέας Corolla, γι’αυτό και στον πίσω άξονα φέρει ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων. Το σύστημα μόνιμης τετρακίνησης GR-FOUR 4WD προέρχεται από το RAV4, και μεταβάλει τη ροπή ανάμεσα στον εμπρός και τον πίσω άξονα.

Ο οδηγός έχει τρεις επιλογές, την Normal που έχει κατανομή ισχύος 60:40 μπροστά/πίσω, την Sport που έχει κατανομή ισχύος 30:70 μπροστά/πίσω και την Trac με κατανομή ισχύος 50:50 μπροστά/πίσω. Η εξέλιξη της πλατφόρμας και του συστήματος τετρακίνησης έγιναν στην Ιαπωνία και φέρνουν την υπογραφή της Toyota Gazoo Racing, με την εταιρία να κάνει δοκιμές στην Ιαπωνία, στη Φινλανδία αλλά και στο Nurburgring.

2261 άλογα

Μηχανικά, το GR Yaris κινείται από ένα ολοκαίνουργιο τρικύλινδρο 1.600αρη turbo κινητήρα, απόδοσης 261 ίππων και 360 Nm (272 άλογα και 370 Nm η ιαπωνική έκδοση) κάτι που τον καθιστά τον πιο δυνατό τρικύλινδρο κινητήρα στον κόσμο. Διαθέτει single scroll turbo, με την κυλινδροκεφαλή, το μπλοκ, τις βαλβίδες, τους αυλούς εισαγωγής και τα υπόλοιπα περιφερειακά να έχουν σχεδιαστεί ώστε να είναι σύμφωνα με τις προδιαγραφές της κατηγορίας WRC2 (R5).

3

Η κίνηση μεταφέρεται σε όλους τους τροχούς, αποκλειστικά μέσω ενός εξατάχυτου χειροκίνητου κιβωτίου, και σύμφωνα με την Toyota, το GR Yaris ολοκληρώνει το 0-100 χλμ/ώρα σε μόλις 5,5 δευτ, έχοντας τελική ταχύτητα 230 χλμ/ώρα (ηλεκτρονικά περιορισμένη).

4Αποκλειστικά τρίθυρο με σώμα από αλουμίνιο και carbon

Το συνολικό βάρος έχει κρατηθεί σε χαμηλά επίπεδα και ανέρχεται στα 1.280 κιλά, καθώς το αυτοκίνητο κάνει χρήση ελαφριών υλικών. Πιο συγκεκριμένα το καπό, οι πόρτες -χωρίς πλαίσιο- και το κάλυμμα του χώρου αποσκευών είναι από αλουμίνιο, ενώ η οροφή από carbon.

Το -αποκλειστικά- τρίθυρο Toyota GR Yaris διαθέτει νέο bodykit με φουσκωμένα φτερά, νέους προφυλακτήρες, μεγάλες ζάντες, αεροτομή, διαχύτη και διπλές απολήξεις εξατμίσεων. Η γραμμή οροφής έχει μειωθεί κατά 91 χιλιοστά, ενώ για την πέδηση φροντίζουν τετραπίστονες δαγκάνες εμπρός με δίσκους 356 mm και διπίστονες πίσω με δίσκους 297 mm.

5Εσωτερικό

Στο εσωτερικό συναντάμε μαύρες δερμάτινες και Alcantara επενδύσεις, κόκκινες ραφές, bucket καθίσματα, αλουμινένια πεντάλ και GR λογότυπα.

6Δύο εκδόσεις

Το GR Yaris θα είναι διαθέσιμο σε δύο εκδόσεις, την Standard και την Performance, ενώ και οι δύο πατάνε σε ζάντες 18 ιντσών με ελαστικά διαστάσεων 225/40. Η πρώτη φοράει τα ελαστικά SP Sport Maxx 050 της Dunlop και έχει “ανοιχτά” διαφορικά, ενώ η δεύτερη φοράει τα Pilot Sport 4S της Michelin και διαθέτει μηχανικά διαφορικά εμπρός/πίσω και ζάντες από ακόμα ελαφρύτερο υλικό.

Το  GR Yaris γίνεται το δεύτερο, παγκόσμιο, TGR (Toyota Gazoo Racing) μοντέλο, μετά την GR Supra, με τον Akio Toyoda, πρόεδρο της Toyota, να συμβάλλει και αυτός στην ανάπτυξη του, αφού συμμετείχε στις τελευταίες δοκιμές εξέλιξης με το ψευδώνυμο “Morizo”.

7Παραγωγή

Η κατασκευή του θα γίνεται στο νέο εργοστάσιο της Toyota στο Motomachi της Ιαπωνίας, όπου υπάρχει ειδική γραμμή συναρμολόγησης για τα GR αυτοκίνητα. Στην Ιαπωνία θα υπάρχει διαθέσιμη η  First Edition η οποία ξεκινά από τις 32.540 ευρώ, ενώ η Performance First Edition ξεκινά από τις 37.500 ευρώ. Οι παραδόσεις του αναμένεται να ξεκινήσουν κατά το δεύτερο εξάμηνο του 2020.