Η Toyota Collection είναι μία από τις μεγαλύτερες συλλογές αυτοκινήτων της Toyota εκτός Ιαπωνίας, και τελεί υπό την αιγίδα της Toyota Γερμανίας. Αυτή βρίσκεται στην Κολωνία, και εκεί θα δεις περισσότερα από 70 κλασικά μοντέλα της ιαπωνικής εταιρίας από τα τελευταία 60 χρόνια, κοσμήματα από την πλούσια ιστορία της Toyota, όπως το θρυλικό 2000 GT, το αγωνιστικό αυτοκίνητο GT-One του Le Mans, ένα από τα δύο εναπομείναντα αυτοκίνητα δοκιμών στο Nordschleife της Supra MKIV (που έχει οδηγηθεί από τον ίδιο τον Akio Toyoda), το Celica Turbo 4WD “Carlos Sainz”, το Land Cruiser FJ60 του Sir Roger Moore και φυσικά πολλά Corolla, Corona, Cressida, Celica, MR2, Crown, Starlet, Tercel κλπ.

Ο χώρος ανοίγει τις πύλες του κάθε πρώτο Σάββατο του μήνα από 10:00 έως 14:00, και κάθε μήνα υπάρχει μια ειδική έκθεση. Το προηγούμενο Σάββατο ήταν αφιερωμένο στην τεχνολογία της εταιρίας, και μεταξύ των εκθεμάτων βρίσκεται ένα GR Yaris, το οποίο είναι βαμμένο σε μαύρο χρώμα και κάνει το πυραυλάκι τσέπης ακόμα πιο άγριο, σε σχέση με το άσπρο χρώμα που είδαμε κατά την παρουσίαση του μοντέλου.

Όπως ξέρεις, το GR Yaris κινείται από ένα ολοκαίνουργιο τρικύλινδρο 1.600αρη turbo κινητήρα, απόδοσης 261 ίππων και 360 Nm (272 άλογα και 370 Nm η ιαπωνική έκδοση) κάτι που τον καθιστά τον πιο δυνατό τρικύλινδρο κινητήρα στον κόσμο. Διαθέτει single scroll turbo, με την κυλινδροκεφαλή, το μπλοκ, τις βαλβίδες, τους αυλούς εισαγωγής και τα υπόλοιπα περιφερειακά να έχουν σχεδιαστεί ώστε να είναι σύμφωνα με τις προδιαγραφές της κατηγορίας WRC2 (R5).

Η κίνηση μεταφέρεται σε όλους τους τροχούς, αποκλειστικά μέσω ενός εξατάχυτου χειροκίνητου κιβωτίου, και σύμφωνα με την Toyota, το GR Yaris ολοκληρώνει το 0-100 χλμ/ώρα σε μόλις 5,5 δευτ, έχοντας τελική ταχύτητα 230 χλμ/ώρα (ηλεκτρονικά περιορισμένη). Το σύστημα μόνιμης τετρακίνησης GR-FOUR 4WD προέρχεται από το RAV4, και μεταβάλει τη ροπή ανάμεσα στον εμπρός και τον πίσω άξονα.

Ο οδηγός έχει τρεις επιλογές, την Normal που έχει κατανομή ισχύος 60:40 μπροστά/πίσω, την Sport που έχει κατανομή ισχύος 30:70 μπροστά/πίσω και την Trac με κατανομή ισχύος 50:50 μπροστά/πίσω. Η εξέλιξη της πλατφόρμας και του συστήματος τετρακίνησης έγιναν στην Ιαπωνία και φέρνουν την υπογραφή της Toyota Gazoo Racing, με την εταιρία να κάνει δοκιμές στην Ιαπωνία, στη Φινλανδία αλλά και στο Nurburgring.

Αναλυτικές λεπτομέρειες γι’αυτό μπορείς να διαβάσεις στο άρθρο που ακολουθεί.

Επίσημο: Toyota GR Yaris με 261 άλογα