Μια από τις σύγχρονες τεχνολογίες που εξοπλίζονται τα αυτοκίνητα του σήμερα είναι και η δυνατότητα ανάγνωσης των σημάτων κυκλοφορίας, όπως και των πινακίδων που ορίζουν τα όρια ταχύτητας.

Μια ομάδα ερευνητών της McAfee θέλησαν να διαπιστώσουν πόσο ευάλωτα είναι τα συγκεκριμένα συστήματα και έτσι πρόσθεσαν μια μικρή αυτοκόλλητη ταινία σε ένα σήμα ορίου ταχύτητας 35 μιλίων/ώρα και χρησιμοποίησαν δύο μοντέλα της Tesla, ένα Model S και ένα Model X, παραγωγής 2016, για να δουν πως ερμηνεύουν πλέον τα αυτοκίνητα την πινακίδα.

1

Τα συγκεκριμένα μοντέλα φορούν την EyeQ3 κάμερα της MobilEye, με την Tesla έχει αναπτύξει το Speed Assist, ένα λογισμικό που διαβάζει τις πινακίδες προκειμένου το αυτοκίνητο να κινείται εντός ορίων ταχύτητας, όταν ο οδηγός έχει ενεργοποιήσει το Autopilot αλλά και το Automatic Cruise Control.

Όπως έδειξαν τα αποτελέσματα, όταν τα μοντέλα κινούνταν με το Autopilot ενεργοποιημένο, το σύστημα διάβαζε την πινακίδα ως 85 μίλια ανά ώρα.

Η Tesla στα πιο πρόσφατα μοντέλα της χρησιμοποιεί κάμερες που έχει αναπτύξει η ίδια, οι οποίες αναγνωρίζουν καλύτερα τις πινακίδες και δεν μπερδεύονται από το πρόσθετο αυτοκόλλητο.

Η McAfee αναφέρει πως υπάρχουν περισσότερα από 40 εκατ. αυτοκίνητα στους δρόμους του κόσμου που εξοπλίζονται με την EyeQ3 κάμερα της MobilEye (ανάμεσά τους μοντέλα της Tesla, της GM, της Nissan, της Audi και της Volvo).

Η McAfee προσθέτει πως μπορεί κάποιος ασυνείδητος να προχωρήσει σε μια τέτοια κίνηση, να προσθέσει δηλαδή ένα μικρό αυτοκόλλητο σε κάποια ή κάποιες πινακίδες κυκλοφορίας, μπερδεύοντας έτσι τα συστήματα των αυτόνομων αυτοκινήτων. Έτσι η εταιρία ζητά από τις αυτοκινητοβιομηχανίες και της εταιρίες που αναπτύσσουν τέτοια συστήματα να τα εξελίξουν προκειμένου να διαβάζουν με μεγαλύτερη ασφάλεια τις πινακίδες.