Ο Gianoberto Carlo Rembrandt Ettore Bugatti, όπως ήταν ολόκληρο το όνομα του Jean, ήταν ο γηραιότερος και πιο ταλαντούχος από τα τέσσερα παιδιά του Ettore Bugatti. Από τα τέλη της δεκαετίας του 1920 έδειξε το ταλέντο του σε δομικές και σχεδιαστικές ιδέες ενώ το 1936 πήρε τα ηνία της εταιρίας σε ηλικία μόλις 27 ετών. Παρότι ο Jean Bugatti έχασε τη ζωή του το 1939, κέρδισε επάξια τη θέση του στην ιστορία χάρη στα καινοτόμα σχέδια και concept του με θέμα μηχανές, σασί κ.ά.

1

Ερχόμενοι στο σήμερα, μπορεί η Veyron να είναι το μοντέλο που έφερε στον “αφρό” την γαλλική εταιρία, και η Chiron αυτή που την καθιερώνει ως κατασκευαστή hypercars όχι μόνο για τελικές ταχύτητες αλλά και για απόλαυση της οδήγησης. Η EB110 είναι, όμως, αυτή που στους περισσότερος 30χρονους (και βάλε) έχει μείνει ανεξίτηλη στη μνήμη μας. Ίσως γιατί η δεκαετία του ’90 ήταν μία καλή δεκαετία για τα supercars. Εντάξει, σίγουρα παίζει κάποιον ρόλο και η νοσταλγία, αφού εκείνη την εποχή μεγαλώσαμε και εκείνα τα αυτοκίνητα είχαμε σε αφίσες στους τοίχους μας.

2

Καθένα από τα τρία μοντέλα της Bugatti σημάδεψε με τον δικό του τρόπο τις δεκαετίες των ’90s, ’00s και ’10s. O λόγος για την EB110 SS, την Veyron και την Chiron αντίστοιχα, που σε μια σπάνια συνεύρεση τους φωτογραφήθηκαν μαζί στο Dubai.

3Bugatti EB110 SS

To αυτοκίνητο βγήκε από το παλιό εργοστάσιο της εταιρίας, στο Campogalliano της Ιταλίας, με την γαλλική εταιρία να κατασκευάζει μόλις 139 αυτοκίνητα από το 1991 και 1995. Πίσω από την καμπίνα, βρίσκεται ένας 3,5 λίτρων 60-βάλβιδος V12 κινητήρας με τέσσερα turbo, ο οποίος παράγει 560 άλογα στην “απλή” έκδοση και 612 άλογα στις 8.250 σ.α.λ με 650 Nm ροπής στις 4.200 σ.α.λ. στην Super Sport έκδοση.

Ο κινητήρας στέλνει την κίνηση σε όλους τους τροχούς μέσω ενός προηγμένου συστήματος τετρακίνησης και ενός 6-τάχυτου χειροκίνητο κιβώτιο. Η τελική ταχύτητα της “απλής” είναι 348 χλμ/ώρα, κάνοντας τα 0-100 χλμ/ώρα σε 3,2 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική της SS είναι 355 χλμ/ώρα.

4Bugatti Veyron 16.4

To αυτοκίνητο που καθιέρωσε τον όρο hypercar και άλλαξε τον τρόπο που σκεφτόμασταν μέχρι εκείνη την στιγμή τα αυτοκίνητα αυτής της κατηγορίας. Παρουσιάστηκε το 2005 και έμεινε στην παραγωγή μέχρι το 2015, με την χειροποίητη συναρμολόγηση της να γίνεται στο νέο εργοστάσιο της εταιρίας στην πόλη Molsheim της Αλσατίας, στην Γαλλία.

Είναι το πρώτο αυτοκίνητο “μαζικής” παραγωγής που ξεπέρασε το ψυχολογικό φράγμα των 1.000 ίππων και 400+ χλμ/ώρα τελικής ταχύτητας, με την “απλή” Veyron 16.4 να φορά έναν quad-turbo 8,0-λίτρο W16 κινητήρα. Αυτός αποδίδει 1.001 άλογα και 1.250 Nm ροπής, κάνοντας το 0-100 χλμ/ώρα σε 2,5 δευτερόλεπτα, έχοντας τελική ταχύτητα 407 χλμ/ώρα.

5Bugatti Chiron

Η Chiron πήρε το όνομα της από τον Louis Alexandre Chiron, τον εργοστασιακό οδηγό της Bugatti κατά τη διάρκεια του 1920 και του 1930, ένας οδηγός που σύμφωνα με την Bugatti, ήταν ο καλύτερος οδηγός αγώνων του κόσμου στην εποχή του, και πως το όνομά του είναι άμεσα συνδεδεμένο με την ιστορία της Bugatti, από οποιονδήποτε άλλο οδηγό αγώνων.

Η Chiron αποτελεί εξέλιξη της Veyron, αλλά έχουν αλλάξει τα πάντα σε αυτήν. Στην καρδιά του τέρατος, βρίσκεται μια εξελιγμένη έκδοση του quad-turbo W16 κινητήρα της Bugatti, με τον 8,0-λιτρο κινητήρα να παράγει 1.500 άλογα στις 6.750 σ.α.λ. και 1.600 Nm ροπής, από τις 2.000 σ.α.λ. μέχρι τις 6.000 σ.α.λ! Με το βάρος να μην υπερβαίνει τα 1.995 κιλά, η Chiron διαθέτει 751 άλογα ανά τόνο!

Χαρακτηριστικό του κινητήρα είναι το σύστημα υπερτροφοδότησης “δύο σταδίων” που χρησιμοποιεί μόνο δύο από τα τέσσερα turbos μέχρι τις 3.800 σ.α.λ. ώστε να βελτιωθεί η απόκριση στο γκάζι και όλα τα turbos από εκεί και πάνω. Η εξάτμιση είναι κατασκευασμένη από τιτάνιο και σχεδιασμένη έτσι ώστε να μειώνει το backpressure.

Τα πρώτα 100 χλμ/ώρα από στάση, έρχονται σε 2.5 δευτερόλεπτα, ενώ για τα 200 χλμ/ώρα χρειάζονται λιγότερα από 6.5 δευτερόλεπτα και για τα 300 χλμ/ώρα λιγότερα από 13.6, ήτοι 3 δευτερόλεπτα λιγότερα από την Veyron.