Η Bugatti Chiron είναι ένα από τα οχήματα της επιτομής της τεχνολογίας ενός αυτοκινήτου με κινητήρα εσωτερικής καύσης. Στα γρήγορα να θυμίσω πως οι τέσσερις τουρμπίνες του W16 κινητήρα 8,0-λίτρων της Chiron των 1.500 ίππων, διοχετεύουν 49.210 λίτρα αέρα στους κυλίνδρους ανά λεπτό, ενώ με τέρμα γκάζι, το ρεζερβουάρ των 83,3 λίτρων αδειάζει μέσα σε περίπου 9 λεπτά.

Καθώς η Chiron κινείται με την μέγιστη ταχύτητά της, αυτή των 420 χλμ/ώρα (ηλεκτρονικά περιορισμένη), ο W16 8.0-λίτρων κινητήρας απορροφά περίπου 60.000 λίτρα αέρα ανά λεπτό!

Ήρθε η ώρα όμως να μάθεις 15 μυστικά που δεν γνωρίζεις για την κατασκευή της.

170 Chiron ετησίως

Μόλις 70 Chiron κάθε χρόνο μπορεί να κατασκευάζει η Bugatti ετησίως, με την συνολική της παραγωγή να περιορίζεται στις 500 μονάδες.

223 χρώματα

Κάθε ιδιοκτήτης, σε συνεργασία με τον σχεδιαστή της Bugatti, δημιουργεί την Chiron ανάλογα με το δικό του γούστο. Οι πελάτες μπορούν να επιλέξουν ανάμεσα από 23 εξωτερικά χρώματα, 8 διαφορετικές παραλλαγές του carbon για το εξωτερικό, 31 διαφορετικές δερμάτινες αποχρώσεις, 8 χρώματα Alcantara, 30 διαφορετικές ραφές, 18 πατάκια και 11 χρώματα για τις ζώνες ασφαλείας.

Αν κάποιος δεν είναι ικανοποιημένος με αυτές τις επιλογές, η Bugatti, μπορεί να βάψει την Chiron σε ότι χρώμα επιθυμεί ο ιδιοκτήτης της, αλλά και να κάνει ότι αλλαγές θέλει αυτός, μέσω του προγράμματος La Maison Pur Sang.

3Σασί

Το monocoque carbon σασί της Chiron αποτελείται από 384.400 χλμ νημάτων ανθρακονήματος, προσφέροντας ακαμψία σε επίπεδα πρωτοτύπου LMP1 –50.000 Nm ανά μοίρα– ενώ για την κατασκευή κάθε πλαισίου, απαιτούνται περίπου 4 εβδομάδες.

43 εβδομάδες

Μόλις ο ιδιοκτήτης καταλήξει στην τελική μορφή, η Bugatti, έναν μήνα πριν την έναρξη της παραγωγής, συναρμολογεί το αμάξωμα και το monocoque σασί, προκειμένου να βεβαιωθεί πως τα πάντα ταιριάζουν μεταξύ τους.

Κάθε τμήμα είναι μοναδικό και στη συνέχεια το αμάξωμα μεταφέρεται στο βαφείο, εκεί όπου η διαδικασία βαψίματος διαρκεί τρεις εβδομάδες. Τα carbon μέρη θέλουν έξι στρώσεις, ενώ τα υπόλοιπα 8. Η διαδικασία βαφής γίνεται στο χέρι και κάθε στρώση τρίβεται και γυαλίζεται, σύμφωνα με τα αυστηρά στάνταρ της Bugatti, προτού βαφτεί η επόμενη στρώση.

6Ο κινητήρας ζυγίζει 628 κιλά

Ο W16 8,0-λίτρων τετράτουρμπος κινητήρας ζυγίζει 628 κιλά (436 κιλά ο κινητήρας, 124 κιλά το κιβώτιο και 68 κιλά τα υπόλοιπα μέρη) και προ-συναρμολογείται στο εργοστάσιο της VW στο Salzgitter, εκεί όπου υπάρχει ένα ειδικό τμήμα της Bugatti που δοκιμάζει κάθε κινητήρα στο δυναμόμετρο.

Η Bugatti κάνει προσομοιώσεις στον κινητήρα, στο 7-τάχυτο αυτόματο κιβώτιο αλλά στο πλαίσιο της Chiron, ώστε να είναι σίγουρη πως ο W16 quad-turbo κινητήρας των 1.500 ίππων δεν θα μείνει από λάδι αλλά και θα αντέχει στις ακραίες καταπονήσεις και στα πλευρικά Gs που παράγονται από τις αλλαγές κατεύθυνσης, ακόμη και σε έναν γύρο με τέρμα γκάζι στο Nurburgring.

71 εβδομάδα για να τοποθετηθεί

Όταν οι μηχανικοί της Bugatti πρέπει να τοποθετήσουν τον κινητήρα στην Chiron, χρειάζονται περίπου μια εβδομάδα προκειμένου αυτός να τοποθετηθεί. Οι εργασίες τοποθέτησης γίνονται μονάχα από τρεις μηχανικούς.

8Ψύξη επιπέδου πυροσβεστικής

Η Bugatti έχει τοποθετήσει ένα προηγμένο σύστημα ψύξης στον W16 8.0-λίτρων quad-turbo κινητήρα της Chiron, αποτελούμενο από 15 ψυγεία, ικανά να ψύξουν επαρκώς ακόμη και 3.000 άλογα, με την αντλία του ψυκτικού υγρού να είναι ικανή να κυκλοφορήσει 800 λίτρα. Υπάρχουν τρεις αντλίες νερού, ικανές να ψεκάσουν την ίδια ποσότητα νερού που ψεκάζει μια πυροσβεστική μάνικα!

91.800 μέρη

Ο χρόνος που απαιτείται για την παραγωγή της κάθε Chiron μέχρι και την παράδοση, διαρκεί περίπου έξι μήνες, με 20 μηχανικοί της να συναρμολογούν στο χέρι, τα περισσότερα από τα 1.800 μέρη της κάθε Chiron.

Κάθε βίδα σφίγγεται με ηλεκτρονικό δυναμόκλειδο έτσι ώστε να εφαρμοστεί η σωστή ροπή σύσφιξης.

1114 βίδες τιτανίου

Το monocoque σασί και το πίσω μέρος της Chiron ενώνονται με 14 βίδες τιτανίου, βάρους 34 γραμμαρίων η κάθε μια.

12Δυναμόμετρο

Η Bugatti έχει τοποθετήσει νέο δυναμόμετρο στο εργοστάσιό της στο Molsheim ώστε αυτό να μπορεί να μετρήσει τα 1.500 άλογα και τα 1.600 Nm ροπής που παράγει ο quad-turbo W16 8,0-λίτρων κινητήρας της Chiron. Επίσης στο πάτωμα έχει τοποθετηθεί ένα εποξικό αγώγιμο υλικό, που διασφαλίζει την απαγωγή τυχόν ηλεκτροστατικών φορτίων.

Κάθε Chiron δοκιμάζεται τρεις ώρες στο δυναμόμετρο, όπου παράγονται 1.200 αμπέρ. Το ρεύμα αυτό στέλνεται στο δίκτυο ρεύματος της περιοχής.

134 ημέρες για την τοποθέτηση του σώματος

Οι μηχανικοί της Bugatti χρειάζονται 4 ημέρες προκειμένου να τοποθετήσουν σωστά και με προσοχή όλα τα μέρη του σώματος του αυτοκινήτου.

1430 λεπτά στη βροχή

Μόλις η εγκατάσταση κάθε μέρος του σώματος ολοκληρωθεί, κάθε Chiron δοκιμάζεται σε 30λεπτη δοκιμή βροχής. Η εταιρία ονομάζει την δοκιμή αυτή “βροχή των μουσώνων” προκειμένου να βεβαιωθεί πως καμία σταγόνα νερού δεν πηγαίνει σε μέρη του αυτοκινήτου που πρέπει να μένουν στεγνά.

153 ημέρες για το εσωτερικό

Μετά την δοκιμή και αφού πιστοποιηθεί η στεγανότητα του οχήματος, τότε τοποθετείται το εσωτερικό του αυτοκινήτου, το οποίο χρειάζεται τρεις ημέρες για να ολοκληρωθεί.

17Δοκιμές

182 ημέρες προετοιμασία παράδοσης

Αφού το αυτοκίνητο περάσει κάθε δοκιμή, τότε γυαλίζεται και στη συνέχεια επιθεωρείται για έξι ώρες σε μια φωτεινή σήραγγα. Αν βρεθεί κάποιο ελάττωμα στο χρώμα, τότε το αυτοκίνητο πηγαίνει ξανά στο βαφείο για να γίνουν οι όποιες εργασίες επιδιόρθωσης, που μερικές φορές μπορεί να διαρκέσουν έως και τρεις εβδομάδες. Στη συνέχεια το αυτοκίνητο πηγαίνει ξανά στην φωτεινή σήραγγα για την τελική επιθεώρησή.

Οι επικεφαλής του κάθε τμήματος υπογράφουν να παραδοθεί η κάθε Chiron μόνο εάν είναι 100% ευχαριστημένοι με την ποιότητα της κάθε Chiron.