Στα τέλη Φεβρουαρίου η FIA ανακοίνωσε ότι μετά από ενδελεχή τεχνικό έλεγχο, ολοκλήρωσε την ανάλυση της λειτουργίας του power unit της Scuderia Ferrari, και κατέληξε σε συμφωνία με την ιταλική ομάδα. Ωστόσο, προς έκπληξη της πλειοψηφίας των υπόλοιπων ομάδων, οι λεπτομέρειες της συμφωνίας δεν ανακοινώθηκαν.

H FIA απάντησε στις ομάδες, αλλά και πάλι αυτή δεν τις κάλυψε. Να σου θυμίσω, πέρσι, η FIA έλεγξε αυστηρά το power unit της Ferrari, μετά από καταγγελίες των ομάδων και ειδικά της Red Bull, καθώς υπήρχαν υποψίες ότι αυτό ήταν παράνομο, είτε χρησιμοποιώντας λάδι για την αύξηση της καύσης στον θερμικό κινητήρα, είτε μέσω της αυξημένης ροής καυσίμου, με στόχο την αύξηση της απόδοσης του.

Έτσι, η FIA και η Ferrari συμφώνησαν σε μία σειρά τεχνικών συμβιβασμών που θα βελτιώσουν τον έλεγχο όλων των μονάδων ισχύος της Formula 1 μέσα στα επόμενα χρόνια και που θα βοηθήσουν και τη FIA σε άλλες ερευνητικές δραστηριότητες πάνω στις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα και στα καύσιμα.

Σε πρόσφατη συνέντευξη του, ο πρόεδρος της FIA, Jean Todt παραδέχτηκε πως η παγκόσμια ομοσπονδία μηχανοκίνητου αθλητισμού δεν μπορούσε να προχωρήσει σε ανακοινώσεις για το παραπάνω ζήτημα με την ιταλική ομάδα, καθώς θα έπρεπε και η Ferrari να είναι σύμφωνη, λέγοντας:

Εάν με ρωτάτε, θα ήθελα πολύ να μπορώ να δώσω όλες τις λεπτομέρειες της κατάστασης, ωστόσο [η Ferrari] ήταν αντίθετη. Έχουν υποστεί κυρώσεις, αλλά δεν μπορούμε να δώσουμε λεπτομέρειες για αυτό. Και σαφώς δεν θα μπορούσαμε να πούμε τίποτα. Ωστόσο θεωρήσαμε ότι θα ήταν λάθος να μην πούμε ότι η υπόθεση της Ferrari είχε συζητηθεί και ότι υπήρξαν κυρώσεις.

Ειλικρινά, είναι πολύ απλό. Πολύ απλό. Καταβάλαμε μεγάλη προσπάθεια για να καταλήξουμε στα συμπεράσματά μας, στα οποία [οι ομάδες] δεν συμφωνούν. Δυστυχώς, αποτελεί τετελεσμένο γεγονός τεχνικών θεμάτων, καθώς οι τεχνικοί μας λένε “δεν μπορούμε να αποδείξουμε με βεβαιότητα ότι [η Ferrari] δεν ήταν νόμιμη”.

Κοινώς αυτό που αναφέρει ο Todt είναι ότι αν η FIA έδινε κάποιες λεπτομέρειες, τότε θα αποκαλύπτονταν μυστικά (νόμιμα) του κινητήρα της Ferrari, και ότι η τελευταία είχε βρει κάποιο παραθυράκι, ίσως όπως το DAS της Mercedes, και το θεώρησαν νόμιμο μεν, παρατυπία δε.

Διάβασε επίσης

Η Mercedes δεν θα προβεί σε καμία άλλη δράση εναντίον της Ferrari και της FIA